راز دلخوری استراماچونی از استقلال/ دنبال تخفیف بودند نه قرارداد

سایت بدون-«متاسفانه طی روزهای گذشته، تلاش‌های باشگاه استقلال برای بازگشت آقای آندره‌آ استراماچونی به نتیجه نرسید و نظر به محدودیت‌های قانونی و زمانی، پرونده بازگشت ایشان برای این فصل مختومه اعلام می‌گردد. از همه شما هواداران برای همراهی‌تان سپاسگزاریم و ان‌شاءالله با عملکرد درخشان در فصل آینده لیگ برتر پاسخ اعتمادتان را خواهیم داد.»
این خبر رسمی باشگاه استقلال درباره منتفی‌شدن حضور استراماچونی در استقلال مثل آب سردی بود بر پیکره هواداران این تیم، جایی که آنها فکر می‌کردند با بازگشت سرمربی ایتالیایی، استراماچونی می‌تواند یک‌بار دیگر از نگاه آنها استقلال را به جایگاه واقعی خود در ایران و آسیا بازگرداند.
درواقع این سرمربی در مدت زمان حضور خود در تهران هیچ دستاوردی به‌جز ساختن تیمی منسجم و قدرتمند که به‌طور واضح حریفان از آن وحشت داشتند به دست نیاورد و نه توانست استقلال را قهرمان کند و نه حتی در دربی برای این تیم موفقیتی کسب کرد اما بعد از سال‌ها او تیمی ساخت که به ستاره‌ها متکی نبود و با یک سیستم به‌روز حتی در غیاب بازیکنان تاثیرگذار نیز حریفان را گلباران می‌کرد و درنهایت هم استقلال با استراماچونی بعد از حدود هزار روز (البته با بازی بیشتر) دوباره به صدر جدول رسید. این اتفاقات خوب و نوید آینده‌ای روشن هواداران استقلال را به روزهای پیش‌روی این تیم امیدوار کرد و از آنجایی که تا قبل از آمدن استراماچونی فقط ناکامی و شکست و هر عنوانی به‌جز قهرمانی دستاورد سرمربیان ایرانی و خارجی قبلی بود، استرا خیلی زود به بت هواداران استقلال تبدیل شد و از آن روز که به ایتالیا بازگشت و حاضر نشد دیگر به تهران برگردد نمادی برای اعتراض شد. اما نکته قابل‌توجه در این بین اینکه با نتایج نسبتا خوبی که استقلال با فرهاد مجیدی گرفته بود آتش هیجانات و مهر و علاقه به استراماچونی کم‌کم نزد هواداران نیز فروکش کرده و آرام‌آرام می‌رفت که یادش از اذهان پاک شود ولی موضوع مطالبات قبلی و مصالحه برسر آن یک‌بار دیگر نام استراماچونی را سر زبان‌ها انداخت و کار تا جایی پیش رفت که هشتگ استراماچونی را بازگردانید به ترند اول فضای مجازی و توئیتر تبدیل شد و یک‌بار دیگر این آتش زیر خاکستر در وجود هواداران آبی زبانه کشید و کار را برای مدیران این تیم هر لحظه سخت و دشوارتر ساخت.

 ورق چرخید!

هفته گذشته بود که مدیر اقتصادی استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در پاسخ به این سوال که چقدر بازگشت استرا صحت دارد صراحتا اعلام کرد سعادتمند کاری را بگوید انجام می‌دهد و اگر دروغی در کار بود استرا واکنش نشان می‌داد. حتی تاکید کرد برای راستی‌آزمایی نیات باشگاه می‌توانیم با سرکنسول ایتالیا تماس بگیریم و در نهایت هم از این تهدید خبر داد که با یک ایمیل دیگر ازسوی استراماچونی حکم محکومیت استقلال می‌آید. مربی ایتالیایی هم در این مدت بنا را به سکوت گذاشت و در پاسخی کوتاه به سوال خبرنگار ما درباره احتمال بازگشتش به ایران از واژه ان‌شاءالله استفاده کرد اما در ادامه ورق به‌یک‌باره برگشت. استراماچونی به‌شدت از بی‌خبری و سکوت مدیران استقلال کلافه شد و این اتفاق را توقف در مذاکرات قلمداد کرد و به‌نوعی آن را بی‌احترامی به خود دانست، در ادامه و فردای آن روز و قبل از اینکه باشگاه استقلال به‌صورت رسمی در بیانیه‌ای بسته شدن پرونده مذاکره با این سرمربی ایتالیایی را اعلام کند، آنها در موضع رسمی خود استراماچونی را متهم به پایبند نبودن به صحبت‌هایش دانسته و اعلام کردند او و وکلایش نظر و پیشنهاد ابتدایی خود را در ادامه تغییر داده و همین موضوع به روند مذاکرات ضربه زده و این اتفاق در آستانه منتفی‌شدن است؛ این موضوع درنهایت امر اتفاق افتاد تا استراماچونی حداقل برای فصل آینده به نیمکت استقلال نرسد.

 چرا سرمربی ایتالیایی حرف‌هایش را نمی‌زند؟

در روزهای اخیر استرا که در این مدت نشان داده بود خیلی اهل فضای مجازی و بازی‌های رسانه‌ای به این شکل نیست طی یکی‌دو نوبت با استوری‌های خود با هواداران استقلال ارتباط برقرار کرده و حرف‌هایش را با آنها مطرح کرد. هرچند در اپلیکیشن واتساپ نیز یک‌بار دیگر و بعد از حدود هشت‌ماه عکس پروفایل وی به یک مشت منقش به لوگوی استقلال تغییر کرد تا به این ترتیب این سرمربی اروپایی به هواداران تیم سابقش پیغام دهد عشق و علاقه آنها یک‌طرفه نبوده و استرا هم هواداران استقلال را دوست دارد، هرچند این سوال برای طرفداران به وجود آمده که چرا استراماچونی به‌صورت شفاف در یک مصاحبه حرف‌هایش را نمی‌زند؟
پیگیری‌های «فرهیختگان» درخصوص این سوال نشان می‌دهد که به‌خاطر داشتن پرونده حقوقی در فیفا وکلای وی او را از انجام چنین کاری منع کرده‌اند و فعلا صلاح نمی‌بینند استراماچونی درخصوص باشگاه استقلال صحبت‌هایش را مطرح کند و نکته جالب اینکه در این روزهای اخیر سرمربی ایتالیایی و همسرش به‌خاطر کیس شکایتی خود از استقلال در فیفا حتی پاسخ دوستان خود را در ایران در ارتباط با مذاکرات با استقلال نداده‌اند.

 جدیدترین واکنش استرا

به‌تازگی استرا بعد از اینکه باشگاه ایرانی صراحتا از طریق ایمیلی به وی اعلام کرد نمی‌توانند در خدمتش باشند، او در محفلی با ناراحتی عنوان کرده است وقتی پازل اتفاقات را کنار هم بچینند به‌نظر می‌رسد باشگاه استقلال از همان ابتدا هم قصد مذاکره برای بازگشتش را در دستورکار نداشته و از همان ابتدا که آنها به ایتالیا آمدند فقط به نیت و قصد گرفتن تخفیف، جلسات را ترتیب داده و پای میز مذاکره نشستند، چراکه اگر جدیت و اراده‌ای در کار بود لااقل یک پیش‌قرارداد برای او ارسال می‌شد تا بتوان روی شرایط آن و درخواست‌های طرفین بحث و بررسی انجام داد که اصلا مذاکرات به این مراحل نرسیده و جالب اینکه از نگاه استرا باشگاه استقلال حتی وارد بازار نقل‌وانتقالات شد بدون اینکه با سرمربی مدنظر برای فصل بعد کوچک‌ترین هماهنگی و مشورتی کرده باشد. بنابراین طبق دیدگاه استراماچونی باشگاه استقلال جدیتی برای پوشاندن دوباره پیراهن سرمربیگری بر تن این سرمربی ایتالیایی نداشته و فقط به قصد گرفتن تخفیف و مصالحه برای حکمی که قرار است توسط فیفا صادر شود به او مراجعه کرده‌اند. این تناقض‌ها درنهایت ذهنیت استرا را خراب کرد و واکنش وی را به این ترتیب به‌همراه داشت که باشگاه استقلال با پیش کشیدن بحث سرمربیگری مجدد او و بازگشتش زیرکانه دنبال تخفیف گرفتن بوده است.
نکته قابل‌توجه اینکه این سرمربی ایتالیایی نیز حتی صراحتا اعلام کرده حاضر بوده کیس فیفا را تبدیل به قرارداد با استقلال کند و آمادگی انجام این کار را داشته اما باشگاه ظاهرا روی تصمیم قبلی خود اصرار نداشته است.

 فرصت بیشتر باشگاه برخلاف ادعای مدیران

البته پرونده استراماچونی در فیفا درجریان است اما برخلاف صحبت‌های مسئولان استقلال به‌نظر نمی‌رسد اگر حکمی در این خصوص در آینده از طرف فیفا به باشگاه برسد فرصت یک‌هفته‌ای برای آن در نظر گرفته شده باشد و به‌نظر طبق قوانین احتمالا آبی‌ها فرصت بیشتری را برای تسویه‌حساب با استراماچونی خواهند داشت. درواقع ادعای یک وکیل حقوقی در فیفا مبنی‌بر اینکه اگر حکم استراماچونی بیاید باشگاه استقلال فقط یک‌هفته فرصت دارد تا پول او را پرداخت کند، دستپاچگی مدیران را برای سفر به ایتالیا در پی داشت. اما نکته قابل‌توجه اینکه مطمئنا رقمی که ازسوی فیفا در حکم استراماچونی برای استقلال اعلام می‌شود بیشتر از آن چیزی است که وی اعلام کرده بود حاضر است طبق آن رقم به قرارداد بازگشته و برای استقلال سرمربیگری کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *