رامین رضاییان برای چه به پرسپولیس آمده است؟/ پاک کردن خاطرات تلخ گذشته


سایت بدون – رامین رضاییان به‌عنوان خرید پر سر و صدای پرسپولیس دوباره به این باشگاه برگشت تا درویش و مدیران باشگاه بعد از سه هفته نفسگیر بالاخره بادی به غبغب بیندازند و جلوی هوادار و کادر فنی پرسپولیس اندکی سرشان را بالابیاورند. رضاییان در ۳۱ سالگی دوباره پرسپولیسی شد و با اینکه پرسپولیس در خرید مهاجم و هافبک بازیساز – که به نظر می‌رسید نسبت به خرید یک مدافع یا وینگر راست در اولویت باشد – ناکام بود، اما حالا غالب هواداران راضی‌اند و حتی به قهرمانی مجدد امیدوار شده‌اند.

آخرین بازی ملی ۲۷ ماه قبل
رامین رضاییان شیفته کارلوس کی‌روش بود و حتی به خاطر تیم ملی و کی‌روش به برانکو و پرسپولیس به نوعی پشت کرد. اصلاً ریشه مشکلات او با پرسپولیس از همان جا کلید خورد تا جایی که برخی می‌گویند الان که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شده و رضاییان را به تیم ملی دعوت نمی‌کند از برانکو مشورت گرفته و کلاً به همین خاطر نگاهی به او ندارد! رضاییان مدت‌هاست به تیم ملی دعوت نمی‌شود و از وقتی اسکوچیچ آمده جایی در تیم ملی نداشته است.
رضاییان در جام جهانی ۲۰۱۸ عضوی ثابت از تیم کارلوس کی‌روش بود. این موقعیت خوب برای رامین در جام ملت‌های ۲۰۱۹ هم ادامه داشت اما از آخرین بازی ملی او بیشتر از دو سال و سه ماه گذشته است. رضاییان در اولین بازی تیم ملی تحت هدایت مارک ویلموتس در بازی دوستانه مقابل سوریه حضور نداشت اما از بازی دوستانه مقابل کره جنوبی به ترکیب برگشت. او در چهار بازی مرحله رفت پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق حاضر بود که دو تای آخر منجر به شکست و کنار رفتن ویلموتس شد. آخرین بازی رامین برای تیم ملی ۲۳ آبان ۱۳۹۸ مقابل عراق برگزار شد که با شکست تلخی همراه شد.

هدف؛ بازگشت به تیم ملی
تیم ملی با اسکوچیچ از ۱۰ فروردین امسال تا الان ۱۳ بازی برگزار کرده که در هیچ کدام از این مسابقات رامین رضاییان حتی به اردو دعوت نشده است. در این مدت اسکوچیچ غالباً به صادق محرمی اعتماد کرده و مهره اصلی او در دفاع راست مدافع کناری سابق پرسپولیس به حساب می‌آید که زمانی از دل رقابت رضاییان و ماهینی به‌عنوان دو چهره ملی‌پوش خودش را مطرح کرد، دل برانکو را برد و فیکس شد و بعد به اروپا رسید. جدا از محرمی، اسکوچیچ بعضاً به بازیکنانی مثل جعفر سلمانی یا صالح حردانی هم در آن جناح اعتماد کرده که البته جواب خوبی هم نگرفته است.
حالا اما به نظر می‌رسد رامین با هدف بازگشت به تیم ملی، پیراهن سرخ پرسپولیس را دوباره به تن کرده است. شاید او حس می‌کند که در ۳۱ سالگی می‌تواند صادق محرمی را کنار بزند و در ۳۲ سالگی دومین جام جهانی‌اش را تجربه کند. واقعیت اینکه رضاییان نه در بلژیک و نه در قطر چیزی ارائه نداد و ندرخشید. انتقال او به الدحیل می‌توانست نشانه‌هایی از بزرگی دوباره در او داشته باشد اما رضاییان در این تیم هم عاقبت به خیر نشد و به تیمی کوچک قرض داده شد. پس حالا رضاییان به پرسپولیس برگشته تا دوباره توی چشم باشد و به تیم ملی برگردد. رامین بازیکن توانمندی است و به خودش اعتماد دارد اما مهم نظر و سلیقه اسکوچیچ است که باید دید قادر به تغییرش خواهد بود یا خیر.

دعوا با علیپور در دوبی و اخراج
رامین رضاییان با پرسپولیس در هیچ کدام از قهرمانی‌ها شریک نبود. او در تیم لیگ پانزدهم عضوی مؤثر بود که سر آخر نایب قهرمان شد اما در نیم فصل لیگ شانزدهم از پرسپولیس رفت و هیچ وقت نتوانست جام قهرمانی لیگ برتر را لمس کند. رضاییان در مقطع قبلی حضورش در پرسپولیس با نفراتی مثل امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری و سیدجلال حسینی همبازی بود که علناً با امید عالیشاه و چند بازیکن دیگر مشکل داشت. رضاییان یکی دو بار با عالیشاه و برخی بازیکنان دیگر درگیر شد اما در نهایت درگیری‌اش با علی علیپور در اردوی دبی منجر به برکناری‌اش از پرسپولیس شد. در این چند سال برخی مقاطع صحبت از بازگشت رضاییان به پرسپولیس مطرح می‌شد اما بزرگان تیم از جمله عالیشاه به خاطر همان رفتارها دوست نداشتند رضاییان برگردد اما حالا او برگشته و باید با هم کنار بیایند. خود رامین هم دوست دارد خاطرات تلخ گذشته که منجر به اخراجش از این تیم و دور ماندن از این همه قهرمانی و جام شد را پاک کند و در واقع هدفی دوگانه از بازگشت به پرسپولیس دارد.

۲۳ یا ۲۷ ؟
رامین رضاییان در مقطع قبلی حضور در پرسپولیس شماره ۲۷ را به تن می‌کرد اما در تیم ملی ۲۳ می‌پوشید. هر دو شماره در حال حاضر خالی است و رامین می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند. با رفتن شیری شماره ۱۷ پرسپولیس هم خالی شده اما با در نظر گرفتن اینکه شماره‌های اصلی خالی نیستند احتمالاً رامین همان شماره قدیمی خودش را دوباره به تن می‌کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *