راهکارهایی برای خرید اینترنتی لباس و کفش/خرج بی‌خروج

سایت بدون – تا پارسال وقتی به روزهای عید نزدیک می‌شدیم، ته دلمان از این شلوغی کوچه و بازار ناراضی بودیم و مدام شکایت می‌کردیم. اما امسال که به خاطر شیوع بیماری کرونا، خیلی‌ها خودشان را در خانه قرنطینه کرده‌اند و تنها برای خریدهای ضروری از خانه خارج می‌شوند، دلمان برای آن همه شور و هیجان و خریدهای گاه و بی‌گاه تنگ شده است. در این روزها که توصیه می‌کنند کمتر از خانه خارج شویم، شاید بهترین کاری که می‌توان کرد، خرید اینترنتی باشد. از مهم‌ترین نکاتی که موقع خرید اینترنتی لباس و کفش باید رعایت کنید، این‌است که پیش از صرف هر هزینه‌ای، ابتدا تمام اندازه‌های خود را داشته باشید و با آگاهی لازم از اندازه لباس یا کفشی که می‌خواهید بخرید، اقدام کنید. خرید لباس اندازه و مناسب
اولین گام برای خرید یک لباس اینترنتی و آنلاین، دانستن اندازه‌های خودتان است. دقت کنید که موقع اندازه‌گیری حتما بدنتان راحت باشد و هرگز قسمتی از بدنتان را منقبض نکنید و قفسه سینه‌تان را باد نکنید یا شکمتان را به داخل منقبض نکنید. از فرد دیگری بخواهید اندازه‌گیری‌ها را برایتان بگیرد تا دقیق‌تر از آب درآید.
دور سینه: یکی از مهم‌ترین اندازه‌گیری‌ها، اندازه‌گیری دور سینه است. برای این کار کاملا راحت بایستید و متر را دور پهن‌ترین قسمت قفسه سینه قرار دهید و دورتادور آن را اندازه بگیرید.
دور کمر: برای اندازه‌گیری این قسمت، متر را دور باریک‌ترین ناحیه کمر قرار دهید و بدون این که شکمتان را داخل ببرید و بدنتان را منقبض کنید، آن را اندازه‌گیری کنید. متر را به اندازه‌ای دور کمر محکم بگیرید که راحت بتوانید نفس بکشید.
دور باسن: برای خرید آنلاین لباس به ویژه برای خانم‌ها و آقایانی که اندام درشتی دارند، داشتن اندازه دور باسن اهمیت زیادی دارد. برای اندازه گرفتن این قسمت، متر را دور پهن‌ترین قسمت باسن بپیچانید. این کار، بخشی از ران پا را هم دربرمی‌گیرد.
دور گردن و آستین‌ها: اگر قصد دارید یک پیراهن مردانه بخرید، باید اندازه دور گردن و آستین‌ها را داشته باشید. برای اندازه‌گیری دور گردن، متر را به حالت آزاد به گونه‌ای که دو انگشتتان به راحتی زیر متر قرار گیرد، دور گردن بپیچانید و اندازه بگیرید. برای اندازه‌گیری آستین‌ها هم باید متر را از سرشانه تا مچ دست یا انتهای سرآستین پیراهن اندازه‌گیری کنید.

اندازه‌گیری از روی پیراهن
یکی از بهترین راه‌ها برای اندازه‌گیری پیراهن مردانه، اندازه‌گیری از روی یکی از پیراهن‌هایی است که در خانه دارید و مدت‌ها از آن استفاده کرده‌اید. برای اندازه‌گیری از روی پیراهن، تمام دکمه‌های لباس را اعم از آستین‌ها ببندید و آن را روی زمین پهن کنید و چروک پارچه را کامل بگیرید.
برای اندازه‌گیری دور سینه، درست از پایین زیربغل و جایی که آستین به پیراهن متصل می‌شود، از قسمت درزها آن را اندازه بگیرید. از روی لباس، ناحیه کمر را اندازه بگیرید. این کار در پیراهن‌های زنانه کمی راحت‌تر از پیراهن‌های مردانه است. برای اندازه‌گیری دور باسن از روی لباس هم، پایین‌ترین قسمت دوخت لباس را در کناره‌های پیراهن پیدا کنید و با متر و در خطی مستقیم اندازه بگیرید. مورد دیگر، اندازه‌گیری ناحیه پشت پیراهن از گردن تا پایین‌ترین قسمت لباس است. برای این کار، متر را در انتهای یقه لباس از پشت قرار دهید و تا انتهای لباس اندازه بگیرید. اگر انتهای لباس نیم‌دایره است، تا انتهای نیم‌دایره را اندازه‌بگیرید. پهنای سرشانه را هم می‌توانید با قرار دادن متر در پشت لباس، از راست تا چپ سرشانه، یعنی از نقطه‌ای که سرشانه به آستین متصل می‌شود، محاسبه کنید. برای اندازه‌گیری آستین هم متر را از بالای آستین، محل اتصال به شانه تا انتهای سرآستین قرار دهید.  دقت داشته باشید که از آن دسته فروشگاه‌های آنلاینی خریداری کنید که جدول سایزبندی داشته باشد و بتوانید براساس اندازه‌هایی که دارید، سایز مناسب خود را خریداری کنید. در این جدول‌ها، سایز لباس‌ها، به صورت سایزبندی‌های مرسوم لباس L، M، XL و… نمایش داده می‌شود.

خرید کفش آنلاین
خرید کفش هم مانند لباس از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نکاتی را پیش از خرید آنلاین رعایت کنید تا بتوانید کفش مناسب با اندازه پایتان را تهیه کنید. موقع خرید کفش‌های زمستانه توجه‌داشته باشید که اندازه‌گیری باید با جوراب ضخیم صورت گیرد. اما به‌طورکلی، برای اندازه‌گیری پاها پیش از خرید، یک جوراب با ضخامت متعادل به پا کنید.
طول پا: این مساله برای خرید آنلاین کفش بسیار اهمیت دارد. با دانستن این که طول پایتان چقدر است، می‌توانید با بررسی جدول اندازه‌گیری فروشگاه‌های اینترنتی، سایز دقیق کفش موردنظرتان را به‌دست آورید. برای اندازه‌گیری، پایتان را روی یک کاغذ بگذارید و از انتهای بزرگ‌ترین انگشت پا تا انتهای پاشنه پا را اندازه بزنید.
شکل پا و انگشتان: باید موقع خرید، به مدل کفش هم توجه کنید. کفش‌هایی که در قسمت پنجه‌ها باریک هستند، کمی کوچک‌ترند و موقع سفارش آنلاین، باید یک سایز بزرگ‌تر از سایز پایتان سفارش دهید. اگر پشت پای بلندی دارید، کفش‌هایی بخرید که از کناره پا، جلو یا قسمت پاشنه پا زیپ داشته پاشند. اگر پای پهنی دارید، از خرید کفش‌های جلو باریک یا کفش‌هایی که در پهن‌ترین بخش پا باریک هستند، خودداری کنید. برای اندازه‌گیری پهنای پا هم، پهن‌ترین بخش پا را روی کاغذ از دو طرف اندازه بگیرید.
کفش‌های نیم‌سایز: گاهی سایز پای افراد نیم‌سایز است (مثلا ۳۸ و نیم) و در خرید کفش دچار مشکل هستند. برای این کار بهتر است از مراکزی خرید کنید که چنین سایزهای کفشی را تولید می‌کنند.
کفش مطابق فصل: سعی کنید مطابق با فصل کفش بخرید. در فصل تابستان اغلب پاها متورم بوده و بزرگ‌تر از حد معمول خود هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از خرید حتما پاها را اندازه بگیرید. برای خرید کفش‌های زمستانی هم کفشی با سایز بزرگ‌تر بخرید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *