راه‌های ساده حفظ سلامت قلب

سایت بدون -معمولا راه‌های شناخته‌شده زیادی مثل فعالیت جسمی، ترک سیگار، ورزش کردن، کنترل وزن و فشار خون برای حفظ سلامت قلب یا کاهش مشکلات قلبی توصیه می‌شود. اما همه چیز به این راه‌ها ختم نمی‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد ما می‌توانیم از راه‌های کوچک و بزرگ دیگری که شاید تصورشان را هم نمی‌کنیم به تقویت سلامت قلبمان کمک کنیم:
مصرف روزانه شکلات سیاه: شکلات تلخ به دلیل داشتن ترکیبات آلی که از نظر بیولوژیکی فعال هستند، به کاهش فشار خون و بهبود جریان خون کمک می‌کند. پلی فنول‌ها و فلاوانول‌های موجود در شکلات تلخ با کاهش طبیعی فشار خون و تصفیه جریان خون به بهبود سلامت قلب
کمک می‌کنند.
در آغوش گرفتن: تحقیقات نشان می‌دهد در آغوش گرفتن کسانی که دوستشان داریم، باعث آزادشدن اکسی‌توسین در بدن می‌شود. اکسی‌توسین هورمون کاهش‌دهنده استرس است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
خندیدن: طبق تحقیقات دانشگاه مریلند آمریکا خندیدن رگ‌های خونی را ۲۲ درصد گشادتر می‌کند و با افزایش جریان خون، فشار خون را
کاهش می‌دهد.
مصرف نکردن گوشت: مطالعه‌ای که در دانشگاه آکسفورد انجام شد، نشان داد ریسک حملات قلبی تا ۳۲ درصد در گیاهخواران کمتر است.
ایستادن: نشستن در ساعت‌های زیادی از روز به میزان قابل توجهی خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. برای تقویت قلب بهتر است بعد از یکی دو ساعت نشستن بایستید یا مقداری راه بروید.
خواب مناسب: خواب مناسب از شدت فعالیت قلب می‌کاهد. درمقابل، خواب نامناسب مقاومت به انسولین را که یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است، افزایش می‌دهد.
خواب ناکافی همچنین پروتئین واکنشی سی (CRP) را که هنگام استرس و التهاب آزاد می‌شود، افزایش می‌دهد. میزان بالای این پروتئین یکی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی است.
مصرف کافئین: کافئین به تثبیت ضربان قلب در کسانی که مشکل ضربان قلب غیرعادی دارند، کمک می‌کند.
دورماندن از جاده: مطالعات نشان می‌دهد ریسک حمله قلبی با صدای ده دسی‌بلی ترافیک جاده‌ای، ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.
منبع: mnn.com

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *