رایان رینولدز ستاره هالیوودی که عاشق صداپیشگی در انیمیشن هاست/ بازگشت کارآگاه پیکاجو

سایت بدون -رایان رینولدز با قسمت تازه‌ای از انیمیشن کمدی و اکشن «کارآگاه پیکاچو» برگشته است. این ابرقهرمان مجموعه کمیک استریپی «ددپول»، همکاری با پروژه‌های انیمیشنی را یکی از کارهای موردعلاقه‌اش معرفی کرده است. شاید او تنها بازیگر هالیوودی باشد، که تا امروز با تعداد زیادی فیلم کارتونی همکاری داشته است. کارآگاه پیکاچو محصول مشترک کمپانی برادران وارنر و شرکت مستقل فیلمسازی لجندری پیکچرز است. این کمدی – اکشن پررمز و راز که زائده ای بر مجموعه کارتونی «پوکمون» است، در سه روز اول نمایش عمومی در حدود ۴۰۰۰ سالن سینمای آمریکای شمالی، ۵۸ میلیون دلار فروش کرد و بعد از «آونجرز/ انتقام‌گیران» (با فروشی ۶۳ میلیون دلاری)، در ردیف دوم جدول گیشه نمایش هفتگی سینماهای آمریکا نشست. تحلیلگران اقتصادی سینما قبل از اکران عمومی کارآگاه پیکاچو، پیش‌بینی همین رقم فروش افتتاحیه را می‌کردند و بعید می‌دانستند بتواند در رقابت با آونجرز، صدرنشینی گیشه نمایش را از آن خود کند. به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، این اولین فیلم از مجموعه انیمیشنی ژاپنی پوکمون است که به صورت زنده ساخته شده، اما رینولدز در آن، صدایش را به شخصیت پیکاچو قرض داده است. این بار دو شخصیت پوکمون و پیکاچو با یک موجود زنده به نام تیم (با بازی جاستین اسمیت) همراه می‌شود. تیم توانایی آن را دارد که بفهمد پوکمون چه می‌گوید و چه کارهایی می‌خواهد انجام دهد. این دو تلاش می‌کنند با همکاری یکدیگر، راز و رمز مربوط به گم شدن مرموز پدر تیم را کشف و حل کنند. کارآگاه پیکاچو توانست در سه روز اول نمایش در سطح بین‌المللی هم ۱۰۳ میلیون دلار فروش کند. ۴۱ میلیون دلار از این رقم، متعلق به کشور چین است. کمپانی برادران وارنر این فیلم را با هزینه‌ای ۱۵۰میلیون دلاری تهیه کرده‌ و راب لترمن کارگردان آن است. رایان رینولدز که در سال‌های گذشته با صدایش به بسیاری از شخصیت‌های انیمیشنی جان داده، در کارآگاه پیکاچو، کمک می‌کند شخصیت پیکاچو هم حیات خود را آغاز کند. او صداپیشگی در تمام انیمیشن‌های خود را دوست دارد و می‌گوید با جان و دل با این پروژه‌ها همکاری کرده است. نکته جالب این‌که رینولدز برای قرض دادن صدایش به پیکاچو، تلاش نکرد تا لحن و حالت صدایش را تغییر داده و به شکل جدیدی صحبت کند. با آن که ددپول توانست در سطح جهانی ۷۰۵ میلیون دلار فروش کرده و لقب پرفروش‌ترین فیلم بازیگر را بگیرد، اما رینولدز به فیلم‌های انیمیشنی‌اش علاقه و ارادت بیشتری دارد. او به «خانواده کرودها» اشاره کرده و می‌گوید این
کمدی – اکشن عصر حجری هم توانست در سطح جهانی ۵۳۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. فیلم‌هایی که رینولدز صدایش را در آن‌ها به شخصیت‌های کارتونی قرض داده، به این شرح است:
 کارآگاه پیکاچو
بالاخره و بعد از سال‌ها، طرفداران ماجراجویی‌های پوکمون فرصت پیدا می‌کنند تا شاهد پیشرفت کاروبار پیکاچو باشند. برای تماشاگران هم جالب بود که ببینند کسی مثل رینولدز به جای پیکاچو حرف می‌زند. پیکاچو با صدای رینولدز خیلی شبیه شرلوک هلمز است، اما او حیوانی است که می‌خواهد معماها را به شیوه خودش حل و فصل کند. بازیگر می‌گوید: «به شیوه خودم وارد دنیای درونی پیکاچو شدم. زمانی که به استودیوی ضبط صدا می‌رفتم، دخترانم هم همراهم بودند، اما دخترها را داخل اتاق ضبط صدا نمی‌بردم. بالاخره هر چه باشد، کارآگاه پیکاچو نمی‌داند آن‌ها چه کسانی هستند و شاید کنجکاو شود این موضوع را پیگیری کند! مجموعه داستان‌های پوکمون را خوانده‌ام و با دنیای درونی آنها آشنا هستم.»
جاگرنات

Image result for juggernaut deadpool


خیلی جالب است که بسیاری از تماشاگران سینما نمی‌دانستند و نمی‌دانند که رینولدز در قسمت دوم ددپول، به جای شخصیت جاگرنات حرف زد. حتی بسیاری از کارمندان شرکت مارول و حتی هم بازی‌های رینولدز هم این موضوع را نمی‌دانستند. همین چند روز قبل مدیران مارول این موضوع را علنی کردند. ظاهرا خود بازیگر از مارولی‌ها خواسته بود که این موضوع مخفی و پنهان بماند. برای کسانی که زمان تولید ددپول ۲ از حضور رینولدز در استودیوی صدا تعجب می‌کردند، حالا این رمزوراز حل شده است! رینولدز برای این کار خود از چند بازیگر قدیمی‌تر الهام گرفته و می‌گوید بعد از دیدن مایک مه‌یرز، ادی مورفی و مل بروکس در فیلم‌های «آستین پاورز»، «نوربیت» و «گلوله‌های فضایی»، تصمیم گرفته شانس خودش را امتحان کند و ببیند می‌تواند در یک فیلم سینمایی، چند نقش متفاوت و متضاد را به عهده بگیرد یا نه.


توربو
در این محصول کمپانی دریم ورکز، رینولدز سعی می‌کند پیامی مثبت و امیدوار کننده برای تماشاگران بفرستد. او صدایش را به موجودی قرض می‌دهد که آرزوهایی بزرگ در سر دارد و برای رسیدن به آن ها، هیچ وقت تسلیم نمی‌شود. پیام فیلم هم همین است: آرزوها و رویاهایت را دنبال کن.
 آدم خانواده
برخلاف بقیه انیمیشن‌ها، رینولدز در این یکی در نقشی کوتاه ظاهر شده و می‌توان گفت او بازیگر مهمان کل ماجراهاست، اما با وجود حضور کوتاه مدت، باز هم تاثیر مثبت فراوان خودش را روی تماشاگران می‌گذارد و با صدایش حال و هوایی کمدی خلق می‌کند و نشان می‌دهد توانایی عجیبی در بازی با صدای خود دارد.
 خانواده کرودها
کسی نیست که این کمدی
اکشن – خانوادگی عصر حجری را ندیده و از دیدن آن لذت نبرده باشد. استقبال تماشاگران از ماجراجویی‌های جوانی که می‌خواهد بقیه شخصیت‌های داستان با دنیاهای نو آشنا شوند، راه را برای تولید قسمت دوم خانواده کرودها هم هموار کرد. البته ساخت قسمت سوم فیلم، با دست‌اندازهایی روبه‌رو شده و رینولدز خواهان فیلمنامه‌ای جذاب برای آن است. خانواده کرودها در حال حاضر، یکی از پنج انیمیشن بسیار پرفروش صنعت سینما است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *