رقابت پژمان جمشیدی با مجید صالحی در نمایش خانگی/ لات بازی علیه خوب ، بد ،جلف

سایت بدون – مدیوم نمایش خانگی در ماه‌های گذشته روزهای خلوت و سوت و کوری را سپری کرده بود، اما دور جدید انتشار سریال‌های تازه این مدیوم آغاز شده و دو مجموعه «قورباغه» و پس از آن «ملکه گدایان»، پخش خود را آغاز کرده‌اند. چند سریال دیگر نیز در راه هستند که از میان آن‌ها، زمان پخش «سیاوش» برای ۱۰ بهمن‌ماه و «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» برای حدود نیمه بهمن برنامه‌ریزی شده است.
«سیاوش» در جنوب شهر
سریال «سیاوش» اثر سروش محمدزاده، سال ۹۸ در سکوت خبری جلوی دوربین رفت. ابتدا قرار بود نیما اقلیما کارگردانی این مجموعه را برعهده داشته باشد، اما محمدزاده جایگزین او شد. زمانی که خبر ساخت این سریال منتشر شد، اخبار غیررسمی حاکی از این بود که «سیاوش» اسپین‌آف مجموعه «ممنوعه» به کارگردانی امیر پورکیان است. تا به حال جزئیات چندانی درباره قصه این مجموعه منتشر نشده، اما همان طور که از تیزر سریال پیداست، داستان آن در جنوب شهر روایت می‌شود و شخصیت‌های متعددی دارد. این مجموعه قرار است تنها از پلتفرم نماوا منتشر شود.
مجید صالحی در نقش یک لات
سریال «سیاوش» مجموعه پربازیگری است و بازیگران مختلفی در آن ایفای نقش کرده‌اند. میلاد کی‌مرام یکی از نقش‌های اصلی آن را بازی کرده و در نقش «سیاوش» ظاهر شده است. او پیش از این با سریال «ممنوعه» در نمایش خانگی دیده شده بود و اکنون در دومین تجربه حضور در این مدیوم، با «سیاوش» در راه است. او که در سریال پورکیان نقش یک بوکسور را بازی کرده بود، در این مجموعه نیز نقش خود را ادامه داده است. رضا کیانیان، مجید صالحی ،خسرو شهراز، سوگل خلیق، گیتی قاسمی و ترلان پروانه از دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه حضور داشته‌اند. نکته جالب درباره بازیگران این سریال، حضور مجید صالحی در یک اثر غیرکمدی و نقشی کاملا جدی است. این بازیگر بیشتر به عنوان بازیگر کمدی شناخته می‌شود و آخرین تجربه او در نمایش خانگی هم کارگردانی سریال «سال‌های دور از خانه» بود، اما صالحی که گریم متفاوتی هم در مجموعه «سیاوش» داشته، نقش یک لات را در این سریال بازی کرده است.
شانس بالای «خوب، بد، جلف» در رقابت
یکی دیگر از سریال‌هایی که به زودی در نمایش خانگی توزیع خواهد شد، «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» به کارگردانی محسن چگینی است. این سریال چند برگ برنده دارد که شانس آن را برای استقبال خوب مخاطبان بسیار بالا می‌برد. اولین برگ برنده، خاطره خوب تماشاگر از نسخه سینمایی این سریال است. قسمت اول آن با نام «خوب، بد، جلف» سال ۹۴ به کارگردانی پیمان قاسم خانی ساخته شد و فروش خوبی در سینماها داشت. قاسم خانی چهار سال بعد قسمت دوم این فیلم با نام «خوب، بد، جلف: ارتش سری» را جلوی دوربین برد که مانند بسیاری از فیلم‌های سینمایی تا حدودی از شیوع کرونا لطمه خورد، اما به طور کلی در زمان اکران عمومی و اکران آنلاین مورد توجه قرار گرفت. این فیلم نسبت به قسمت اول اثر ضعیف‌تری بود و داستان آن به سرانجام نرسید تا در قسمت سوم یا سریال ادامه یابد. در نهایت این اتفاق افتاد و ادامه آن در قالب سریال نمایش خانگی ساخته شد. این مجموعه در فیلیمو منتشر می‌شود.
اولین تجربه سام و پژمان در نمایش خانگی
پیمان قاسم خانی که در قسمت اول و دوم «خوب، بد، جلف»، نویسندگی و کارگردانی را برعهده داشت، در سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» تمرکز خود را روی نگارش فیلم نامه گذاشته و در طراحی داستان امیرمهدی ژوله و مهراب قاسم خانی را در کنار خود داشته است. تقریبا همه بازیگران اصلی «ارتش سری» در این سریال حضور دارند و برگ برنده مهم دیگر سریال گروه بازیگران آن است. زوج کمدی پژمان جمشیدی و سام درخشانی که نقش‌های اصلی هر دو قسمت فیلم و سریال را برعهده دارند، با این مجموعه اولین حضور در نمایش خانگی را تجربه خواهند کرد. طبق گفته پیمان قاسم خانی، شخصیت «فربد» که در قسمت دوم فیلم در نقش یک جاسوس و آدم‌کُش دیده شد، در سریال به سینما و فیلم سازی علاقه مند می‌شود و تصمیم می‌گیرد فیلم خوبی بسازد. فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، آناهیتا درگاهی، مارال فرجاد، محمد بحرانی و شکیب شجره دیگر بازیگران این مجموعه هستند. با توجه به علاقه مخاطبان به آثار کمدی و دلایلی که گفتیم، «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» نیز رقیب سختی برای دیگر سریال‌های این مدیوم است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *