رقیب ایتالیایی بر سر عشق استقلال و دیاباته/زمستان پرماجرا

سایت بدون – حکایت عشق استقلال و شیخ دیاباته شباهت زیادی به سریال‌های رمانتیک دارد. آنها علاقه زیادی به یکدیگر دارند، ولی در مدتی که از رابطه‌شان می‌گذرد، موانع زیادی بین‌شان قرار گرفته و چیزی نمانده که آنها را از یکدیگر جدا کند. با وجود این فراز و فرودها آنها هر بار کنار یکدیگر ماندند و برای موفقیت تلاش کردند.
فصل جدید هم برای دیاباته شروع آسانی نداشت. او هر چند در لیگ نوزدهم آقای گل شد، ولی در بازگشت به ایران مجبور بود خودش را به مربی جدید تیم اثبات کند. فکری چهارمین سرمربی است که دیاباته در حضور کمتر از دو ساله‌اش در استقلال با او همکاری می‌کند و البته اولین ملاقات‌های آنها چندان خوب پیش نرفت. مهاجم اهل مالی دیرتر به تمرینات اضافه شد تا هفته اول را روی نیمکت شروع کند و مقابل مس رفسنجان تنها دقایق کوتاهی به زمین رفت. در اواخر بازی هفته دوم با فولاد، وقتی فکری برای فرار از شکست می‌‌خواست دیاباته را به زمین بفرستد، جر و بحثی بین آنها در گرفت و کار به کمیته انضباطی کشید.
سرانجام بحران فروکش کرد و دیاباته به ترکیب اصلی برگشت، ولی از گل‌هایش خبری نبود. دوشنبه هفته گذشته در تبریز بود که پای او دوباره به گل باز شد؛ تکرار خاطره خوشی که هواداران استقلال از بازی تراکتور داشتند و امیدوار شدند که این جرقه‌ای برای آقای گلی دوباره شیخ باشد.
با این حال در آستانه بازی با سایپا خبر پیشنهاد بنه‌ونتو برای دیاباته خوشحالی‌شان را نیمه‌کاره گذاشت؛ باشگاه ایتالیایی می‌تواند رقیب سرسختی برای استقلال بر سر راه رابطه با گلزن محبوبش باشد. بنه‌ونتو با هدایت پیپو اینزاگی وضعیت نسبتاً خوبی در جدول دارد و با ۲۱ امتیاز از ۱۸ بازی یازدهم است، ولی سرمربی سابق میلان که تیمش تنها ۲۱ گل زده و سومین خط حمله ضعیف مسابقات را دارد به دنبال یک گلزن جدید است. آنها پس از ناکامی در جذب چند گزینه به شیخ دیاباته رسیدند که در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بازیکن همین تیم بود و در یازده بازی توانست ۸ گل بزند.
دیاباته خاطره جالبی از اولین بازی‌اش برای بنه‌ونتو دارد که در مصاحبه اخیرش با فرانس‌فوتبال تعریف کرد: «با کروتونه بازی داشتیم و دو بر یک پیش بودیم. تنها ده دقیقه تا پایان بازی مانده بود. ده‌زربی (سرمربی فعلی ساسولو) می‌خواست یک مدافع به زمین بفرستد، ولی قبل از تعویض، آنها گل زدند و بازی ۲-۲ شد. مربی سرش را برگرداند و به من نگاه کرد. یک ماه بود که تمرینات خوبی کنار تیم داشتم، ولی او مرا بازی نمی‌داد. او به سمت من آمد و از من پرسید که آیا می‌پذیرم بازی کنم؟ برایم عجیب بود، چون او معذب شده بود. به او پاسخ دادم: «البته، من اینجا هستم که بازی کنم.» به زمین رفتم، گل زدم و ما بازی را بردیم.» باشگاه استقلال که تیمش در صدر جدول قرار دارد، بعید است که با جدایی دیاباته در میانه راه موافقت کند و می‌داند که در صورت فروش او با انتقادات شدید هواداران روبه‌رو خواهد شد. انتشار خبر علاقه بنه‌ونتو به دیاباته، هشداری برای مدیران استقلال است که دستمزد این مهاجم را هرچه زودتر بپردازند و مانع فسخ یکطرفه قرارداد شوند. از طرف دیگر بنه‌ونتو هم با توجه به قرارداد دیاباته که تا پایان فصل اعتبار دارد، ممکن است تا آن زمان صبر کند تا او را به عنوان بازیکن آزاد در اختیار بگیرد. ادامه همکاری استقلال و دیاباته بهترین خبر برای هواداران استقلال خواهد بود و باید امیدوار باشند که در هفته‌های آینده مانع جدیدی بر سر راه این رابطه موفق قرار نگیرد.

آرمن ساروخانیان/ ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *