مروری بر بهترین لحظات وین رونی به بهانه اعلام بازنشستگی‌/خداحافظی پسر شر سرالکس

سایت بدون – طی چند دهه اخیر، بهترین فوتبالیست‌های دنیا بازیکنانی بودند که از کف خیابان‌ها و در میانه مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی، راه خود را به سمت مستطیل سبز به خوبی پیدا کردند. در این میان یک اتفاق برای بیشتر آنها رخ داد. در دوران اوج یا در سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای، آن پیشینه سراغ‌شان آمد و آنها را به حاشیه برد. اما در این میان استثناهایی هم وجود دارد. وین رونی که همین چند روز پیش اعلام کرد بعد از ۱۹ سال حضور در فوتبال حرفه‌ای کفش‌هایش را به دیوار آویخت، یکی از همین استثناهاست. او که حالا در ۳۵ سالگی به عنوان سرمربی دربی‌کانتی به فعالیتش در فوتبال ادامه می‌دهد، در تمام این سال‌ها جنجال و حاشیه‌های متعددی به همراه داشت اما همیشه توانست در اوج باشد. به بهانه خداحافظی ستاره سابق منچستر، نگاهی به مهمترین لحظات فوتبالی او انداخته‌ایم: این اسم را به خاطر بسپارید
رونی در ۱۶ سالگی و با اورتون خود را به فوتبال انگلیس معرفی کرد. در بازی مقابل آرسنال در سال ۲۰۰۲ گلی به ثمر رساند و رکورد جوانترین گلزن تاریخ لیگ‌برتر را از آن خود  کرد. در کنار آن گل زیبا که نشان از استعداد و آینده روشن رونی بود، جملات کلیو تیلد سلی، گزارشگر بازی در ذهن همه باقی ماند: « یک کنترل فوق‌العاده و یک گل زیبا ! این اسم را حتما به یادتان بسپارید: وین رونی  ».

  هت‌تریک مقابل فنرباغچه
وقتی الکس فرگوسن او را به منچستر برد، خیلی‌ها این سوال را پرسیدند که چرا باید برای یک بازیکن ۱۸‌ساله ۳۰ میلیون پوند هزینه شود. او خیلی زود جواب منتقدانش را داد. در اولین بازی لیگ قهرمانان آن سال، منچستر در خانه، میزبان فنرباغچه ترکیه بود. در شبی که شیاطین سرخ با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسیدند، رونی اولین هت‌تریک خودش برای این تیم را ثبت کرد.

 گل استثنایی به من‌سیتی
رونی در سال‌هایی که در منچستر بازی کرد، لحظات ماندگاری را برای هواداران این تیم رقم زد. او در آن سال‌ها، یکی از چهره‌های مهم دربی شهر منچستر بود. او توانست در ۱۳ حضور در ترکیب منچستر، ۱۱‌بار به سیتیزن‌ها گل بزند؛ اما بدون شک زیباترین و مهمترین گل او در دربی منچستر در سال ۲۰۱۱ زده شد. بازی این دو تیم با تساوی یک بریک در جریان بود که رونی روی پاس نانی توانست دروازه رقیب را با یک ضربه قیچی برگردان فوق‌العاده باز کند و عامل پیروزی تیمش شود. بعدها گل رونی در آن بازی به عنوان زیباترین گل تاریخ لیگ‌برتر لقب گرفت.

 پشت سر گذاشتن بابی چارلتون
اصلا هیچ جای تعجبی ندارد که بازیکنی همچون رونی در پایان دوران فوتبالی‌اش چند رکورد هم به نام خودش ثبت کرده باشد.
تا پیش از او، بهترین گلزن تاریخ تیم‌ملی انگلیس سِر‌بابی چارلتون با ۴۹ گل زده بود. وین رونی در سال ۲۰۱۵ و در بازی مقابل تیم‌ملی سوئیس در ورزشگاه ومبلی توانست پنجاهمین گل ملی‌اش را بزند و از بابی چارلتون عبور کند. او دوران حضورش در تیم‌ملی انگلیس را با ۵۳‌گل تمام کرد.
او در ادامه باز‌هم توانست از یک رکورد دیگر بابی چارلتون عبور کند. سال ۲۰۱۷ و در بازی مقابل استوک سیتی، رونی توانست در دقایق اضافه گل تساوی تیمش را بزند که در واقع دویست و پنجاهمین گل او با پیراهن منچستر بود.
او با این گل، بابی چارلتون را پشت سر گذاشت و بهترین گلزن تاریخ منچستر شد. در نهایت او توانست در ۵۵۹ بازی خود برای شیاطین سرخ، رکورد ۲۵۳ گل
را ثبت کند.

افتخارات رونی
۵ قهرمانی در لیگ‌برتر
یک قهرمانی در جام‌حذفی
۳ قهرمانی در جام‌اتحادیه
۴ قهرمانی در سوپرجام انگلیس
یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
یک قهرمانی در لیگ اروپا
یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *