رونمایی از رامین رضاییان در ترکیب اصلی پرسپولیس

سایت بدون – شاید تقارن تاریخی جالبی باشد اما آخرین بازی رامین رضاییان برای پرسپولیس و با پیراهن این تیم ۵ سال و یک روز قبل برگزار شده بود. پرسپولیس برانکو که در مسیر قهرمانی نخست از سری قهرمانی‌های پنجگانه در صدر جدول می‌تازید هفته قبل از بازی با سپاهان در دربی به تیم علیرضا منصوریان ۳-۲ باخته و غرور تیم برانکو جریحه‌دار شده بود. سرخ‌ها برای عبور از بحران باخت دربی چاره‌ای جز شکست سپاهان قدرتمند نداشتند و با تمام قوا مقابل حریف قدرشان ایستادند.
ویژگی مهم آن مسابقه حضور نزدیک به ۸۰ هزار هوادار پرسپولیس در ورزشگاه بود که برای بازی بعد از باخت در دربی یک اتفاق ویژه و شگفتانه به نظر می‌رسید. با وجود این حمایت، پرسپولیس در نیمه نخست به گل نرسید اما در شروع نیمه دوم با یک گل تاریخی از حریفش پیش افتاد.
دقیقه ۵۵ بازی محمدرضا اکبریان داور مسابقه خطای لی اولیویرا گلر برزیلی سپاهان روی مهدی طارمی را پنالتی اعلام کرد. طارمی و رضاییان بر سر زدن پنالتی بحث داشتند اما سر آخر رضاییان پشت توپ ایستاد و مثل مسی و سوارز که در بازی با سلتاویگو چشم جهان را به حرکت خود خیره کرده بودند رامین توپ را قل داد تا طارمی گل بزند.
دقیقه ۸۱ همان بازی طالب ریکانی از روی نقطه پنالتی گل مساوی را زد اما سه دقیقه بعد طارمی دوباره از حریف پنالتی گرفت و حاج‌صفی که خطا کرده بود با اعتراض زیاد کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. این بار در شرایطی که طارمی دوست داشت گل بزند تا در رقابت آقای گلی با ساسان انصاری به حریفش نزدیک شود رضاییان توپ را برداشت و با ضربه‌ای محکم دروازه سپاهان را باز کرد. این آخرین بازی رامین رضاییان برای پرسپولیس بود که اتفاقاً در ورزشگاه آزادی انجام شد؛ پیش چشم کلی تماشاگر و برای او با یک گل و یک پاس گل به یادماندنی شد اما شاید خودش هم فکر نمی‌کرد این آخرین بازی‌اش برای پرسپولیس باشد و بعد از آن از سوی برانکو کنار گذاشته شود.
پرسپولیس بعد از این بازی باید در اولین هفته از فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان مقابل الهلال قرار می‌گرفت اما رضاییان به خاطر درگیری با علی علیپور در اردو از سوی برانکو کنار گذاشته شد تا حتی دستش به جام قهرمانی لیگ هم نرسد.

امروز رونمایی از رامین؛ شاید در ترکیب اصلی
حالا ۵ سال از آن روز گذشته و قرار است رامین رضاییان دوباره با پیراهن شماره ۲۷ برای پرسپولیس بازی کند. هرچند غیبت تماشاگران در بازی امروز مقابل آلومینیوم جشن بازگشت رضاییان به پرسپولیس را سرد خواهد کرد اما برای او و دوستدارانش حتماً روز ویژه و بزرگی خواهد شد.
برخلاف آنچه یحیی در کنفرانس بعد از بازی با نساجی گفت شرایط بدنی رامین رضاییان مطلوب است و کادر فنی پرسپولیس از شرایط او رضایت دارد و با این حساب رامین فردا در لیست ۲۰ نفره پرسپولیس خواهد بود و شاید بازی هم کند حتی به‌عنوان بازیکن اصلی که اگر اینگونه باشد فردا و مقابل ایرالکو روز رونمایی از مهم‌ترین خرید سرخ‌ها در فصل نقل و انتقالات زمستانی می‌شود.
رامین رضاییان ۳ روز با پرسپولیس تمرین کرده و میزان دوندگی‌اش که با جی پی اس در تمرینات ثبت شده نشان از آمادگی بالای او دارد پس بعید نیست در ترکیب اصلی قرار بگیرد. این مسأله وقتی جدی می‌شود که بدانیم پرسپولیس بعد از کنار گذاشتن مهدی شیری و ادامه مصدومیت سیامک نعمتی از حضور منوچهر صفروف در بازی با نساجی خیر ندید چرا که این بازیکن تاجیک در فاز دفاع عملکرد ضعیفی داشت و تیم از جناح او گل خورد و متزلزل نشان داد. البته کادر فنی پرسپولیس این نگرانی ویژه در مورد صفروف را در خصوص رامین هم دارند چرا که این بازیکن هم در فاز حمله قوی و در دفاع ضعیف است اما یحیی و مطهری ترجیح می‌دهند یک بازیکن توانمند در حمله داشته باشند و عرصه را بر حریف تنگ کنند چرا که اینجا پرسپولیس است و همواره باید در حمله کوبنده و مقتدر ظاهر شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « پرسان پرسان برو هندوستان»

سایت بدون – هندوستان یکی از دورترین مقاصد تجاری ایرانی ها در دوران قدیم بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *