زندگینامه آلیس والتون ثروتمندترین زن جهان / این خانم در هر ساعت یک میلیون و چهارصد هزار دلار درآمد دارد

Image result for Alice Walton

 

سایت بدون -۱میلیون و ۳۹۲هزار و ۶۹۴ دلار، بنا به گفته سایت بیزینس اینسایدر این رقمی است که خانم آلیس والتون در هر ساعت در آمد دارد ، رقمی که باعث می شود ، خانم والتون تبدیل به ثروتمندترین زن جهان شود. خانم آلیس والتون با ۴۶ میلیارد دلار ثروت در صدر فهرست زنان میلیاردر جهان در سال‌جاری قرار دارد.

سال پیش ثروت او ۸/ ۳۳ میلیارد دلار بود. ثروت آلیس والتون، تنها دختر سام والتون موسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای «وال‌مارت» به دلیل رشد قابل ملاحظه قیمت سهام این شرکت افزایش یافته است. شرکت وال‌مارت در رقابت با آمازون وارد حوزه تجارت الکترونیک شده و اخیرا اعلام کرده یک خط تولید جدید محصولات آشپزخانه را با شراکت شبکه غذای آنلاین بوزفید راه‌اندازی کرده است. این برنامه جدید نقشی بزرگ در افزایش قیمت سهام شرکت وال‌مارت داشته است. امسال خانم والتون عنوان ثروتمندترین زن جهان را از چنگ لیلیان بتن کورت، وارث شرکت «لورئال» خارج کرد. او در سپتامبر سال گذشته میلادی در ۹۴ سالگی درگذشت.

قصه والتون ها

برای این که قصه زندگی آلیس والتون را بدانیم باید ابتدا قصه زندگی پدرش را بدانیم .

سام والتون که مدرک اقتصاد خود را از دانشگاه میسوری آمریکا در دهه ۱۹۳۰ گرفته بود، به کارهایی همچون پیشخدمتی رستوران، تحویل روزنامه به مشترکین و همین طور مسئول صندوق در یک فروشگاه پرداخته بود. او اولین فروشگاه والمارت را در آرکانزاس آمریکا در سال ۱۹۶۲ تاسیس کرد و سیاست فروشگاه های زنجیره ای او به این شکل بود که در مناطق روستایی تاسیس شود و به مشتریان کمک کند و قیمت اجناس را کاهش دهد.

او در سال ۱۹۶۲ میلادی اولین فروشگاه تخفیف‌دار وال مارت را در شهر راجرز ایالت آرکانزاس راه‌اندازی کرد و در ۵ سال اول فعالیت تعداد شعبه‌های وال مارت به ۲۴ عدد در سراسر ایالت آرکانزاس افزایش یافت.

شرکت او در سال ۱۹۷۰ با رشد بسیار زیادی همراه و سهامی عام شد. افرادی که به خرید سهام والمارت پرداختند، سهام شان رشد داشت و توانستند ثروت خود را افزایش دهند.

والمارت هم اکنون در ۲۷ کشور دنیا، ۱۱ هزار و ۵۳۵ فروشگاه دارد که تحت پوشش ۷۲ علامت تجاری مشغول به کارند. این شرکت در آمریکا و کانادا تحت عنوان تجاری والمارت، در مکزیک با نام والمارت د مکزیکو، در آلمان با نام آسدا، در ژاپن با نام سی یو و در هند نیز با نام بست پرایس فعالیت می کند.

 

بر اساس لیست جهانی ۵۰۰ مجله Fortune، کمپانی والمارت از لحاظ درآمد بزرگترین شرکت جهان است و همچنین با داشتن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کارمند، بزرگترین کارفرمای بخش خصوصی در جهان است. والمارت کسب و کاری است که متعلق به خانواده والتون هاست. وارثان سم والتون از طریق شرکت هلدینگ Walton Enterprises و هلدینگ های شخصی خود بیش از ۵۰ درصداز سهام آن شرکت را در انحصار خود دارند.

شرکت والمارت همچنین از لحاظ ارزش بازار نیز با ارزش ترین کمپانی جهان و همچنین بزرگترین فروشگاه مواد غذایی آمریکاست. این شرکت در سال ۲۰۱۵، ۵۹٫۸ درصد از فروش ۲۸۸ میلیارد دلاری اش در آمریکا را از طریق تجارت مواد غذایی به دست آورد.

سرمایه گذاری والمارت در خارج از مرزهای آمریکای شمالی شاهد نتایج متفاوتی بود. عملکرد این کمپانی در انگلستان، آمریکای جنوبی و چین بسیار موفقیت آمیز بود اما سرمایه گذاری هایی که این شرکت در آلمان و کره جنوبی انجام داد با شکست مواجه شد. شهرت و محبوبیت والمارت به این دلیل است که برخلاف رقبای خود که اجناس بی کیفیت یا محدودی را با قیمت کمی در معرض عموم قرار می دهند، این فروشگاه اجناس مناسب و با کیفیت تری را با قیمت های ارزانی عرضه می کند.

والتون و همسر او هلن، چهار فرزند به نام های راب، جان، جیم و آلیس داشتند. در سال ۱۹۹۲ رئیس جمهور وقت آمریکا، جورج بوش پدر، به والتون مدال افتخار داد. که او در همان سال فوت کرد. از آن زمان تاکنون، خانواده او ثروتمندترین خانواده آمریکا بوده اند و نیویورک تایمز او را موفق ترین تاجر زمان خودش نامیده است.

وقتی سام والتون اثر ابتلا به‌نوعی سرطان خون درگذشت ،مالکیت فروشگاه‌های وال مارت به همسر و فرزندانش سپرده شد.

بانوی هنر دوست و خیر

آلیس لوئیس یا آلیس والتون در هفتم اکتبر سال ۱۹۴۹ میلادی در نیوپورت ایالت آرکانزاس به دنیا آمد.آلیس فارغ‌التحصیل رشته مدیریت مالی و اقتصادی از دانشگاه ترینیتی سان آنتونیوی ایالت تگزاس است. او بعد از اتمام تحصیلاتش کار خود را به‌عنوان مدیر مالی شرکت “فرست کامرس” شروع کرد. او سپس به‌عنوان نایب‌رئیس و سرپرست تمام فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری گروه بانک آروست مشغول به کار شد.

آلیس والتون از اعضای هیئت‌مدیره بنیاد خانواده والتون است که توسط سم و هلن والتون در شهر کوچکی در آرکانزاس پایه‌گذاری شد. آلیس از طریق این موسسه به انجام فعالیت‌های بشردوستانه می‌پردازد به‌طوری‌که او ۳٫۷ میلیون دلار از سهام خود در وال مارت را به این بنیاد اهدا کرده است. همچنین بنیاد خانواده والتون در کنار دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار به دانشگاه آرکانزاس کمک مالی کرده است.

وی همچنین در هیئت‌مدیره دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس و هیئت‌علمی مدرسه تجارت و مدیریت دانشگاه آرکانزاس نیز فعالیت می‌کند.آلیس والتون علاقه فراوانی به هنر دارد به‌طوری‌که اولین اثر هنری خود را در سن ۱۰ سالگی خریداری کرد. این علاقه شدید به هنر باعث شده که او دامنه فعالیت‌های بنیاد خانواده را با تأسیس موزه هنر آمریکا، “کریستال بریج” به بخش هنر نیز گسترش دهد. او همچنین از اعضای هیئت‌مدیره موزه آمون کارتر تگزاس (Amon Carter Museum) است که در سال ۱۹۶۱ میلادی تأسیس شده است.

آلیس در سال ۲۰۰۵ میلادی، اثر هنری Kindred Spirits آشر دوراند را به قیمت ۳۵ میلیون دلار خریداری کرد. خرید تابلو نقاشی پرتره جرج واشنگتن اثر چارلز ویلسون پیل به همراه چند اثر از نقاشان معروفی چون وینسلو هومر ازجمله خریدهای او به‌حساب می‌آید که در حال حاضر در موزه هنر کریستال بریج بنتون‌ویل آرکانزاس به نمایش گذاشته می‌شوند.

آلیس تاکنون دو بار ازدواج‌کرده است که هر دو ازدواجش دوام زیادی نداشته و به جدایی ختم شده است. باوجوداینکه آلیس والتون ثروتمندترین زن دنیا است ولی بسیار انسان متواضعی است و در حال حاضر تمام انرژی و زمانش را به پرورش اسب‌های مسابقه‌ای گذاشته است. او در شهر فورت وورث ایالت تگزاس زندگی می‌کند.

 

در ادامه ۵ نقل قول ارزشمند از او را می‌خوانیم:

 

۱- برای اینکه در این دنیا موفق باشید، باید دائم تغییر کنید.

 

۲- داشتن توقعات بالا، کلید دستیابی به همه چیز است.

 

۳- تقریبا هر کاری که کرده‌ام، تقلید از فرد دیگری بوده.

 

۴- در رقابت با دیگران، همیشه مخارجتان را بهتر از چیزهای دیگر کنترل کنید. همین یک مورد مزیت رقابتی قابل توجهی برای شما خواهد ساخت.

 

۵- به کسب و کارتان متعهد باشید. شما باید بیش از هر شخص دیگری به آن باور داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

یک دیدگاه

  1. سلام خانم مهربان هرکجا هستی سلامت باشی عزیزم چون شما ثروتمندترین دنیای میخواستم به یک جوان کمکی کنید سرمایه ندارد بی کار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *