زندگی پل پوگبا به قبل و بعد از کرونا تقسیم شده است/ شش و بش


سایت بدون -به نظر می‌رسید همه چیز برای جدایی پل پوگبا از منچستریونایتد مهیا است. این داستان طولانی از مدت‌ها پیش وجود داشته هرچند هافبک فرانسوی تابستان پارسال با همه تلاش‌های علنی‌اش برای خروج از اولدترافورد، ناکام ماند. مدیر برنامه قلدر او مینو رایولا هم با همه انتقادات‌هایش از «مدیریت بیمار» باشگاه هم نتوانست راهی برای بردن بازیکنش به تیمی دیگر پیدا کند و تنها هیزم بر آتش خشم هوادارانی گذاشت که از دست پوگبا عصبانی بودند.
الان اما به نظر می‌رسد که دورنمای زندگی پوگبا در نیمه قرمز شهر منچستر عوض شده است. با اینکه فاصله زیادی تا بازگشایی پنجره نقل و انتقالات تابستانی باقی نمانده است پوگبا دیگر به رفتن از اولدترافورد فکر نمی‌کند. حداقل این دورنمایی است که رسانه‌ها برای این روزهای هافبک سابق یوونتوس ساخته‌اند، ضمن اینکه رایولا هم چند هفته‌ای است که توانسته جلوی زبانش را برای انتقاد از اوله گونار سولشر و اد وودوارد، به ترتیب سرمربی و مدیر اجرایی منچستریونایتد بگیرد.
وقفه لیگ به خاطر شیوع کرونا ویروس اوضاع را برای پوگبا تغییر داده است، همینطور برای بسیاری دیگر از بازیکنان که در سرتاسر قاره اروپا امیدوار بودند تابستان امسال یک قرارداد چند ده میلیون یورویی ببندند. در حالی که باشگاه‌های اروپایی به خاطر ضررهای مالی ناشی از تعلیق لیگ، رو به ریاضت اقتصادی و صرفه‌جویی آورده‌اند، عقد قراردادهای گران‌قیمت آخرین چیزی است که آنها در تابستان امسال انجام خواهند داد.
هم یوونتوس که پوگبا ۴ سال پرافتخار را در آن تجربه کرد، هم رئال مادرید به عنوان دو مشتری اصلی پوگبا اخیراً معیارهای جدیدی را برای کاهش ضررهای مالی وارد شده از تعلیق مسابقات اتخاذ کرده‌اند. یوونتوس حقوق بازیکنانش را کاهش داده است که این می‌تواند یا به معنای از بین رفتن احتمال خرید مجدد پوگبا باشد یا با رضایت او با کاهش قابل توجه حقوقش محقق شود. اینگونه شده که راه‌های خروج پوگبا از منچستر یکی پس از دیگری از بین می‌روند.
پوگبا ممکن است خودش را در شرایطی ببیند که دیگر هیچ چاره‌ای نداشته باشد جز اینکه تقدیرش، حداقل در کوتاه یا میان‌مدت، این است که در منچستریونایتد بماند، جایی که در چند ماه اخیر پل‌های زیادی را پشت سرش خراب کرده است. حالا او باید یکی پس از دیگری آن پل‌ها را بسازد و وجهه‌ای که از او نزد هواداران ساخته شده را تغییر دهد. شکی نیست که این بازیکن ۲۷ ساله هنوز هم بازیکن باکیفیتی است. در اوج که باشد، او یکی از بهترین هافبک‌های میانی حال حاضر فوتبال دنیاست. او در چهار سال اخیر حضورش در منچستریونایتد هم گوشه‌هایی از تبحر و استعدادش را به نمایش گذاشته است اما چیزی که سبب شده نگاهی منفی به او وجود داشته باشد، ثبات نداشتن عملکردش بوده است. ثبات چیزی است که او باید پیدا کند و در کنار آن راهی برای ترمیم اعتبار و وجهه از دست رفته. او مدت‌هاست که به بی‌انگیزگی برای بازی در منچستریونایتد و عدم تعهد نسبت به این تیم متهم است.
در همین حال سولشر دارد برای ساختن تیم فصل آینده‌اش برنامه‌ریزی می‌کند و الان بهترین زمان است که پوگبا نشان دهد نه تنها به منچستریونایتد متعهد است بلکه باور دارد که می‌تواند تمام اهداف فوتبالی‌اش را در سال‌های آتی با این تیم محقق کند. اگر او بتواند این کارها را انجام دهد آن وقت شاید راهی برای بازگشتش باشد.
ورود برونو فرناندس به منچستریونایتد در پنجره نقل و انتقالات ماه ژانویه، بدون شک به پوگبا قوت قلب داده و برای او نشانه‌ای از حرکت تیمش در مسیری درست است. هافبک پرتغالی از وقتی که وارد اولدترافورد شده، تیم را زیر و رو کرده و به سرعت به مغز متفکر تیم سولشر تبدیل شده است اما او نه فقط با عملکردش بلکه با رویکرد و نگرشش، تیم را رهبری کرده، همان فرمانده‌ای که من‌یونایتد سالیان سال به دنبالش می‌گشت.
بهترین سناریویی که الان می‌توان برای منچستریونایتد متصور بود این است که پوگبا از جانب فرناندس احساس خطر و تصور کند که زیر سایه او قرار خواهد گرفت. فرناندس در مدتی کوتاه خیلی سریع تأثیرش را بر عملکرد منچستریونایتد گذاشته است و بسیاری از کارهایی که پوگبا در انجامش ناکام بود را انجام داده است. همین احساس خطر کافی است که پوگبا بیش از هر زمان دیگری برای عرض اندام در اولدترافورد تلاش کند و در کنار فرناندس زوجی ویرانگر را در خط میانی بسازد.

نویسنده: گراهام روث‌ون
منبع: فوربز
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *