«زن خوراکی» مارگارت اتوود، فیلم می شود

نخستین رمان منتشر شده از مارگارت اتوود در سال ۱۹۶۹ در تورنتوی کانادا، تبدیل به فیلم می شود.

سایت بدون -اینترتینمنت وان حق کپی رایت ساخت فیلمی تلویزیونی از نخستین رمان مارگارت اتوود با نام «زن خوراکی» را خریداری کرده است. اینترتینمنت وان در تلاش است تا حق ساخت سریالی از این رمان را هم دریافت کند.

«زن خوراکی» سرگذشت زنی به نام ماریان مک آلپین را روایت می کند که زنی پویا و شاداب است، اما بعد از به هم خوردن رابطه دوستی اش با پسر جوانی که وکیل موفق و کارآزموده ای هم هست، زندگی اش دچار فروپاشی می شود. او با از دست رفتن این رابطه گمان می کند دیگر زندگی ارزشی ندارد و باید فقط وقتش را صرف خوابیدن و دوری از جامعه کند. با این حال طولی نمی کشد که به خودش می آید و … .

مارگارت اِلنور اتوود شاعر، داستان‌نویس و منتقد ادبی سرشناس ۷۹ ساله کانادایی است که دریافت جوایز ادبیات پرنسس آستوریاس و آرتور سی. کلارک و پنج بار نامزدی جایزه بوکر که یک بار دریافت کرده را در کارنامه دارد.

از آوریل ۲۰۱۷ پخش سریالی با اقتباس از داستان  «سرگذشت ندیمه» در آمریکا آغاز شد و مورد استقبال شایانی قرار گرفت که به نظر می رسد همین مسئله، موجب رویکرد دوباره سریال سازان به آثار اتوود شده است.

به نوشته ویکی پدیا، آتوود سیطره تفکر فمینیستی را بر کتابش «زن خوراکی» که سال ۱۹۶۹ همزمان با آغاز موج دوم جنبش فمینیستی منتشر شد، رد می‌کند و مدعی شده است که کتاب مذکور را چهار سال پیش از این جنبش نگاشته ‌است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *