سؤال برای زیدان و رئال‌مادرید/ کی می‌رود؟ کی می‌ماند؟

نویسنده:مایکل هینکس

رئال‌مادریدی که مقابل سلتاویگو به زمین رفت فقط ۳ تغییر نسبت به تیمی که در فینال کی‌یف لیورپول را شکست داد، داشت. هفته پیش در بازی مقابل رئال وایادولید، سانتیاگو سولاری در آخرین حضور خودش روی نیمکت رئال، ۵ تغییر نسبت به تیمی که لیورپول را ۳ بر یک شکست داد، ایجاد کرده بود. مهم‌ترین نکته در ترکیب اصلی رئال، در اولین بازی‌ای که دوباره زین‌الدین زیدان را روی نیمکت می‌دیدیم، بازگشت ایسکو و مارسلو بود. آخری ‌باری که ایسکو در یک بازی لالیگا از ابتدا به زمین رفت به آخرین بازی یولن لوپتگی در جایگاه مربی این تیم بازمی‌گشت و شکست ۵ بر یک مقابل بارسلونا. مارسلو هم در این بازی تنها چهارمین شروعش در لیگ در سال ۲۰۱۹ را برای رئال تجربه ‌کرد.
زیدان حتی تیبو کورتوا، خرید گرانقیمت تابستانی رئال را هم کنار گذاشت و از گلر مطمئن سابقش، کیلور ناواس، درون دروازه استفاده کرد. گرت بیل هم در این بازی از ابتدا به زمین رفت. بیل که بازی هفته پیش را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، هفته‌ای پر از گمانه‌زنی و شک و تردید نسبت به آینده‌اش را پشت‌سر گذاشت. با اینکه وینگر ولزی رئال نقشی مهم در پیروزی تیمش در فینال کی‌یف داشت اما بازی نکردن او از ابتدا باعث شد ستاره سابق تاتنهام اعتراف کند شاید برای هر هفته در ترکیب اصلی قرار گرفتن نیاز به پیدا کردن تیمی دیگر داشته باشد. با رفتن زیدان و البته کریستیانو رونالدو از رئال اما به نظر می‌رسید این بحث‌ها و شایعات به پایان خواهد رسید، اتفاقی که رخ نداد و وضعیت بیل در برنابئو حتی ناخوشایندتر از پیش شد.
۱۰ ماه بعد از ۲ گلی که بیل درون دروازه لوریس کاریوس قرار داد، مصدومیت یک پدیده ۱۸ ساله باعث شد او فرصتی دوباره برای اثبات خودش به مربی سابق و حال حاضرش پیدا کند. وینیسیوس جونیور به نظر می‌رسد تا پایان فصل دیگر قادر به بازی کردن نباشد و بیل از اولین آزمون خودش، آزمونی که ۱۰ بار دیگر تا پایان فصل برگزار خواهد شد، بهترین استفاده را برد. ستاره ۲۹ ساله رئال تنها لحظاتی بعد از اینکه تیر دروازه حریف را با ضربه‌ای قیچی به سبک پائولو دی‌کانیو به لرزه درآورد، در سوی دیگر زمین با تکل خودش حتی یک کرنر هم به بازیکنان سلتا نداد. نمایش کلی بیل در این بازی، هم در بعد هجومی، هم در بعد دفاعی، نشان از بازیکنی با اعتماد به نفس و روی فرم داشت. بیل علاوه بر اینکه گل دوم رئال را زد، ۳ تکل، یک پاس کلیدی و ۲ ضربه دیگر به سوی دروازه حریف در این بازی داشت. همان‌طور که جاناتان بارنت، مدیر برنامه‌های بیل گفته، طرفین باید بزودی در جلسه‌ای تکلیف آینده خودشان را روشن کنند؛ آینده‌ای که اگر وینگر ولزی روی همین فرم بماند می‌تواند همچنان در برنابئو باشد.
ستاره اصلی رئال در این بازی اما ایسکو بود. هافبک خلاق اسپانیایی فصل پیش تحت رهبری زیدان ۳۶ بار در رقابت‌های مختلف در ترکیب اصلی تیمش به زمین رفته بود، اتفاقی که این فصل با سولاری و لوپتگی تنها ۱۱ بار برایش رخ داد. ایسکو در جریان شکست سنگین تیمش در خانه مقابل آژاکس حتی جایی روی نیمکت هم نداشت اما بازگشت زیدان به معنای بازگشت ایسکو بود. بازیگردان ۲۶ ساله رئال در این بازی گل اول تیمش را زد و ۳ پاس کلیدی هم به هم‌تیمی‌هایش داد؛ با ۲/۹۷ درصد دقت از مجموع ۳۳ پاسش. مارسلو و ناواس دیگر چهره‌های قدیمی آشنا بودند که با بازگشت زیدان دوباره به جمع ۱۱ نفر اول بازگشتند. مارسلو که پیش از این جایگاهش را به سرخیو رگیلون واگذار کرده بود، در این بازی پاس گل دوم را برای بیل فراهم کرد و ۶ بار توپ را روی دروازه سلتا فرستاد. ناواس هم درون دروازه، روی تک موقعیت سلتا، ضربه مکسی گومز را به شکلی شگفت‌انگیز مهار کرد.
زیدان حالا ۱۰ بازی فرصت دارد تا تصمیمات مختلفی برای فصل آینده بگیرد؛ اینکه کی می‌ماند، کی می‌رود و کی می‌آید.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *