سئوالی که فرهاد مجیدی باید جواب بدهد/دفاع کم‌نقص نیم‌فصل اول استقلال کجاست؟



سایت بدون-استقلال هر چند با شکست پیکان به یک چهارم نهایی جام حذفی رسید، ولی نمایش دیروز این تیم می‌تواند مایه نگرانی هواداران برای نیم‌فصل دوم باشد.
بزرگترین نقطه قوت استقلال که کمک کرد بدون شکست به قهرمانی نیم‌فصل لیگ برتر برسد استحکام دفاعی‌اش بود، ولی فرصت‌های زیادی به پیکان داد و خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد.
خط دفاع و به طور کلی ساختار دفاعی استقلال پیش از تعطیلی لیگ هماهنگی خوبی داشت و فرصت‌های خیلی کمی به حریفان می‌داد، ولی در دو بازی اخیر فضاهای باز زیادی داشته و در صورتی که کادر فنی نتواند این ضعف را ترمیم کند، روند بی‌شکستی و صدرنشینی‌اش خیلی زود به پایان می‌رسد.
نمایش ضعیف در بازی عقب‌افتاده مقابل تیم هوادار به حساب تمرینات نامنظم دو هفته اخیر نوشته شد، ولی انتظار می‌رفت که استقلال مقابل پیکان با نظم و کیفیت بهتری نسبت به چند روز قبل بازی کند.
استقلال در بازی بعدی مقابل ذوب‌آهن یزدانی، لیدر خط دفاعش را هم به‌دلیل محرومیت ندارد و مجیدی باید بتواند در این مدت کوتاه چاره‌ای برای ترمیم این بخش پیدا کند.
استقلال در نیمه اول در خلق موقعیت ناتوان بود و وریا و جلالی، دو پیستون تیم حضور مؤثری در حملات نداشتند، ولی در نیمه دوم کیفیت حملات بهتر شد.
بهترین بازیکن استقلال در این دقایق یامگا بود که بخوبی در نیم‌فضا جا می‌گرفت و با چرخش‌های خوب و سرعت بالایش تهدیدی دائمی برای پیکان بود، ولی بعد از تعویض وریا به پیستون راست رفت تا زهر استقلال گرفته شود.
تجربه بازی با پیکان دلیلی است تا کادر فنی استقلال از یامگا فقط در یک سوم هجومی استفاده کند و اضافه شدن حردانی که دیروز کارت بازی‌اش صادر نشده بود، می‌تواند زوج خیلی خوبی برای استقلال در سمت راست بسازد.
ارسلان مطهری در دومین بازی متوالی از روی نیمکت به زمین رفت و گل برتری تیمش را زد تا تردیدهایی درباره نیمکت‌نشینی‌اش مطرح شود، ولی به نظر می‌رسد کارآیی او به‌عنوان بازیکن تعویضی بیشتر است.
کادر فنی ترجیح می‌دهد بازی‌ها را با مثلث ژستد، یامگا و حسین‌زاده در خط حمله شروع کند و مهاجم باتجربه و باهوشی مثل مطهری را برای باز کردن گره بازی روی نیمکت نگه دارد. مگر اینکه ارسلان بتواند به آمادگی بدنی دو سال قبل برگردد و در این صورت هیچ مربی نمی‌تواند از او صرفنظر کند.

آرمن ساروخانیان/ ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *