ساخته بهروز شعیبی در شبکه نمایش خانگی/تصمیم شجاعانه در «روز بلوا»


سایت بدون – شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی‌مدت سالن‌های سینما در تقریبا یک سال و نیم گذشته باعث شد صاحبان فیلم‌ها به شیوه‌های متفاوتی برای نمایش اثر خود رضایت بدهند. اکران فیلم‌های سینمایی به صورت آنلاین در فیلیمو و نماوا و نمایش فیلم در تلویزیون پیش از اکران، اتفاقات سینمایی جدید در دوران شیوع کرونا بودند. اتفاق تازه‌ دیگری نیز در راه است: نسخه سریالی فیلم «روز بلوا» در پلتفرم نماوا منتشر خواهد شد.
اکران فیلم‌ در پلتفرم‌ها و تلویزیون
فروردین سال ۹۹، طرح اکران آنلاین با نمایش فیلم «خروج» در فیلیمو و نماوا آغاز شد. بعد از فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلم‌های دیگری که فرصت اکران پیدا نکرده بودند یا امیدی به بازگشایی سینماها و رونق گیشه نداشتند نیز در سینمای آنلاین اکران شدند. نوروز امسال هم در یک اتفاق نادر، تلویزیون حق پخش دو فیلم «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و «تک تیرانداز» ساخته علی غفاری را خرید و این دو فیلم بدون این که روی پرده اکران شوند، از تلویزیون پخش شدند. «تک تیرانداز» هفته دفاع مقدس در سینما نیز اکران شد و فروش کمی را تجربه کرد.
انتشار نسخه سریالی فیلم «روز بلوا»
اکنون با فیلم «روز بلوا» اثر بهروز شعیبی، یک اتفاق جدید دیگر برای نمایش فیلم‌ها رقم خورده است. راش‌های جدیدی به فیلم اضافه شده و قرار است «روز بلوا» در قالب مینی‌سریالی سه قسمتی در نماوا منتشر شود. این فیلم پس از رونمایی در سی‌وهشتمین جشنواره فجر، مانند بسیاری از فیلم‌ها، تحت تاثیر کرونا فرصت اکران پیدا نکرد. در شرایط فعلی که تماشاگران نسبت به شرایط عادی، کمتر به سینما می‌روند و فیلم‌های زیادی در صف اکران هستند، «روز بلوا» شانس بالایی برای فروش خوب در سینماها ندارد، بنابراین انتشار نسخه سریالی فیلم، تصمیم منطقی و شجاعانه‌ای است که می‌تواند به بیشتر دیده شدن «روز بلوا» کمک کند. پلتفرم نماوا نیز می‌تواند آذرماه با انتشار این مینی‌سریال در روزهای دوشنبه، تا پیش از انتشار نیم فصل دوم «خاتون»، جای خالی آن را پر کند.
خطر بدنامی برای روحانی خوشنام
فیلم «روز بلوا» قصه یک روحانی خوشنام را روایت می‌کند که به دلیل سخنرانی‌هایش، به چهره شناخته شده‌ای نزد مردم تبدیل شده است، اما به دلیل سوء‌استفاده‌ها و تخلفات اطرافیانش، اتهاماتی به او وارد می‌شود و آبرویش به خطر می‌افتد. بابک حمیدیان در این فیلم نقش روحانی را بازی کرده و لیلا زارع، داریوش ارجمند، محسن کیایی و ساغر قناعت دیگر چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در «روز بلوا» حضور داشته‌اند. این فیلم که به موضوع سوءاستفاده‌های مؤسسات مالی و اعتباری می‌پردازد، در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، در هیچ بخشی نامزد دریافت جایزه نشد و حضور چندان موفقی را در جشنواره تجربه نکرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *