سادیو مانه ترکیب امریکا در جام جهانی را تغییر داد؟/لگد به بخت زک استفن

سایت بدون/بازی منچسترسیتی و لیورپول در نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس در ایران هم بینندگان تلویزیونی زیادی داشت، ولی اهمیت این بازی تنها به بحث‌های هواداری محدود نمی‌شود. گواردیولا در این بازی تصمیم گرفته بود از زک استفن، دروازه‌بان ذخیره‌اش به جای ادرسون استفاده کند و او دروازه‌بان تیم ملی امریکا، حریف سوم تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ است.
استفن تنها ۱۷ دقیقه بعد از شروع بازی در کانون توجه قرار گرفت و اشتباه بزرگ او مقابل سادیو مانه فرصت‌طلب لیورپول را به گل دوم رساند. او بعد از پاس به عقب جان استونز تعلل زیادی داشت تا مهاجم لیورپول با یک تکل برق‌آسا توپ را وارد دروازه سیتی کند. استفن روی دو گل دیگر لیورپول هم واکنش مناسبی نداشت تا لیورپول در نیمه اول سه بر صفر پیش بیفتد و تلاش بقیه بازیکنان سیتی در نیمه دوم برای جبران گل‌های خورده فایده‌ای نداشت.
استفن در این فصل فقط ۹ بار بازی کرده، ولی در فرصت‌هایی که به او داده شده نتوانسته نمایش مطمئنی داشته باشد. دروازه‌بان امریکایی شروع فصل در بازی کامیونیتی شیلد (سوپرجام انگلیس) مقابل لستر پنالتی داد تا تیمش دست خالی بماند. او در نیمه‌نهایی جام حذفی فصل گذشته هم اشتباه تعیین‌کننده‌ای داشت تا چلسی به پیروزی یک بر صفر برسد.
استفن در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دروازه‌بان اصلی تیم ملی امریکا بود، ولی اشتباهات عجیب او مقابل لیورپول هواداران این تیم را نگران کرده و گروهی از آنها بر این باورند که گرگ برهالتر برای جلوگیری از یک فاجعه در قطر باید به‌دنبال گزینه دیگری باشد. مت ترنر، دروازه‌بانی است که نامش برای حضور درون دروازه امریکا مطرح می‌شود. یکی از این هواداران در توئیتر نوشته: «مگر گفته نمی‌شد که استفن به خاطر بازی با پای بهتر از ترنر درون دروازه می‌ایستد؟ این در حالی است که ترنر شوتگیر بهتری است.» یکی دیگر نوشته: «خیلی پیش از این باید اعلام می‌شد که ترنر در قطر دروازه‌بان اصلی است. دستکش‌ها را به او بدهید.»
ترنر ۲۷ ساله دروازه‌بان تیم نیواینگلند روولوشن در لیگ امریکاست، ولی با آرسنال قراردادی ۶ میلیون دلاری بسته و فصل آینده عضو تیم لندنی خواهد شد. او سال گذشته در تورنمنت گلدکاپ که به قهرمانی امریکا ختم شد دروازه‌بان اصلی این تیم بود و توانست در ۶ بازی ۵ کلین‌شیت ثبت کند، ولی در برد سه بر صفر مقابل هندوراس در مقدماتی جام جهانی مصدوم شد که این آسیب بی‌ارتباط با سرمای عجیب شهر مینه‌سوتا نبود. عملکرد فاجعه‌بار استفن می‌تواند شانس مجددی به ترنر بدهد که در جام جهانی دروازه‌بان اصلی امریکا باشد.
از طرف دیگر استفن هم نیمکت‌نشینی را عامل افت خودش می‌داند و برای اینکه بخت حضور در جام جهانی را از دست ندهد به‌دنبال جدایی از منچسترسیتی است. او در سال ۲۰۱۹ به منچسترسیتی پیوست، ولی به نظر می‌رسد که دیگر در این تیم بخت زیادی برای بازی نداشته باشد. گواردیولا در پایان بازی از انتخاب‌هایش برای این بازی دفاع کرد و گل مانه را یک اتفاق دانست، ولی بعید است که دیگر به استفن اعتماد کند.

آرمن ساروخانیان/ ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *