سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد/بزرگترین قاتلان جهان را بشناسید

https://cdn-images-1.medium.com/max/800/1*TJgQKxclw0g0q2ttX2QjuA.jpeg

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیماری‌های قلبی ایسکمیک و سکته، بزرگ‌ترین عوامل مرگ و میر در سراسر جهان هستند. شناخت بیشتر عوامل جهانی مرگ و میر به شما کمک می‌کند خود را از عوامل خطر دور نگه دارید. موارد زیر فهرست عمده‌ترین قاتلان جهانی هستند:

بیماری قلبی ایسکمیک: بیماری ایسکمیک قلبی به علت کاهش خون‌رسانی به قسمتی از عضله قلب بر اثر تنگی عروق کرونری ایجاد می‌شود. ایسکمی قلبی به صورت آنژین پایدار، آنژین ناپایدار، حمله قلبی و ایست ناگهانی قلب بروز می‌کند.

سکته : سکته یک حالت پزشکی اورژانسی است که بر اثر اختلال جریان خون در مغز ایجاد می‌شود و می‌تواند ناتوانی پایدار و مرگ را به دنبال داشته باشد.

بیماری مزمن انسدادی ریه: این بیماری که به دو شکل اصلی برونشیت مزمن و آمفیزم بروز می‌کند، تنفس را دشوار می‌سازد و به تضعیف ریه‌ها و مرگ منجر می‌شود.

سرطان ریه: عامل این بیماری یک تومور بدخیم در ریه است که با رشد کنترل نشده سلول‌های بافت ریه ایجاد می‌شود.

دیابت: این اختلال متابولیکی که بر توانایی بدن در جذب و استفاده از انرژی مواد غذایی تاثیر می‌گذارد با افزایش قند خون، ریسک ابتلا به سکته و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

عفونت تنفسی تحتانی: پنومونی، برونشیت و اِدِم ریه علائم این بیماری هستند و شامل تب، مشکلات تنفسی و خستگی هم می شود. این عفونت‌ها برای افراد مسن یا افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند خطرناک‌تر است.

اسهال: اسهال که به معنی داشتن مدفوع شل یا آبکی است دست‌کم سه بار در روز یا بیشتر از حد طبیعی برای یک فرد کمبود آب بدن را به دنبال دارد.

ذات‌الریه: این بیماری عفونی توسط باکتری‌ها ایجاد شده و ریه‌ها را درگیر می‌کند و بسیار مسری است. تخمین زده می‌شود یک سوم جمعیت جهان عمدتا در کشورهای در حال توسعه مبتلا به سل هستند.

ایدز: این بیماری که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود، سلول‌های دستگاه ایمنی را می‌کشد یا به آنها آسیب می‌رساند.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *