سالروز تولد کاترین دونوو، بانوی زیبای مرموز منزوی

سایت بدون – کاترین دونوو ستاره فرانسوی سینما امروز ۲۲ اکتبر ۷۶ ساله شد. هنرپیشه ای که به دلیل بازی در نقشهای خاص در برخی از بهترین فیلم های سینمای جهان از او با عناوینی چون مرموز، اسرارآمیز، منزوی، ملکه بلوند و … یاد می کنند. ضمن اینکه زیبایی افسونگرانه او در جوانی که حالا تداوم کمرنگی از آن در دوران کهنسالی اش قابل تشخیص است نیز همیشه زبانزد بوده. انتخاب های درست در طول سالها فعالیت و گریز از افتادن به ورطه نقشهایی که صرفاً زیبایی او را طلب می کردند، موجب شده او هنوز در گذر این مدت طولانی وجاهت و کاراکتر خود را حفظ کند و هنوز هم در اغلب پروژه ها به نقش اصلی ظاهر شود.

او از سال ۱۹۵۷ که با بازی در فیلم «دختران گرگ و میش» در ۱۴ سالگی در نقشی فرعی وارد سینما شد، بعد از ۶۲ سال و همکاری با غولهای سینما از جمله لوئیس بونوئل، فرانسوا تروفو و رومن پولانسکی در طول این چند دهه، همچنان با انرژی مشغول بازی جلوی دوربین است. از او به تازگی درام «حقیقت» ساخته هیروکازو کوریدا در ژاپن روی پرده رفته که در آن با ژولیت بینوش و اتان هاوک همبازی بوده است. او همچنین بازی در کمدی حادثه ای «جنگل هولناک» را به تازگی به پایان برده و این روزها مشغول بازی در درام «پسر زنده» است که هر دو سال آینده میلادی اکران خواهند شد.

او در مصاحبه ای گفته:«به‌نظرم اگر سر خودت را با کاری که دوست داری، مثل فیلم ساختن یا نوشتن، گرم کنی، بی‌شک به آدم کمک می‌کند بیشتر روی فرم باقی بماند، حتی اگر خیلی خسته باشد».

دنوو سال ۱۹۹۲ برای بازی در فیلم «هند و چین» به کارگردانی رژیس وارنیه نامزد جایزه اسکار شد و نامزدی بفتا را در هم در کارنامه دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *