سال کابوس‌وار نیمار/ طالــع نحـــس


سایت بدون -سال کابوس‌وار ستاره تیم ملی برزیل پایان ندارد. مصدومیت جدید باعث شده او کوپاآمه‌ریکا که کمتر از دو هفته دیگر به میزبانی کشورش برگزار می‌شود را از دست بدهد و این به معنای پایان فرصت جبران ناکامی‌های او درون زمین و بیرون آن برای تیم باشگاهی و کشورش است.
بدبیاری‌های ستاره پاری‌سن‌ژرمن شامل دو بار دوری طولانی از زمین فوتبال به دلیل مصدومیت است که اثرگذاری‌اش در زمین را کاهش داده، دو محرومیت جداگانه به خاطر توهین به داور و ضرب و شتم یک هوادار، پرونده مالیاتی یک میلیون دلاری و همچنین اتهام تجاوز که البته خود بازیکن قاطعانه آن را رد می‌کند.
 
مایه استهزا
۱۵ تیر سال گذشته برزیل در مرحله یک‌چهارم‌ نهایی جام جهانی به وسیله بلژیک حذف شد. کسانی که در ریودوژانیرو از صفحات نمایشگر غول پیکر بازی را تماشا می‌کردند، او را به ریشخند گرفتند. او در شبکه‌های اجتماعی بی‌رحمانه به خاطر بزرگنمایی مصدومیت‌هایش بعد از تکل‌های نه چندان خشن مورد تمسخر قرار گرفت و نیمار بعد از ناکامی روسیه گفت: «نمی‌گویم دیگر نمی‌خواهم بازی کنم اما تا مدت‌ها نمی‌خواستم توپ ببینم یا مسابقه فوتبال تماشا کنم.»
 
فوق‌العاده
نیمار در پیروزی ۶ بر یک پاری‌سن‌ژرمن برابر ستاره سرخ بلگراد هت‌تریک کرد و توماس توخل مربی تیم فرانسوی عملکرد او را فوق‌العاده توصیف کرد.
 
فاجعه توپ طلا
نیمار برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ در میان ۱۰ نامزد نهایی توپ طلا هم نیست. لوکا مودریچ به خاطر رساندن کرواسی به فینال جام جهانی جایزه بهترین بازیکن جهان را گرفت و نیمار دوازدهم شد.
 
ضربه مصدومیت
پاری‌سن‌ژرمن سوم بهمن در دور دوم جام حذفی فرانسه با یک گل از استراسبورگ پیش بود که نیمار با مصدومیتی مشابه آنچه ۱۱ ماه قبل برایش رخ داده بود، مجبور به ترک زمین شد. زمان بازگشت او را بازی یک‌چهارم ‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا تعیین کردند اما پاریسی‌ها مجبور بودند قبل از آن با تیم احیاشده منچستریونایتد روبه‌رو شوند.
 
کارناوال شادی
با آنکه در دوران نقاهت شکستگی استخوان کف پا به سر می‌برد، فیلم و عکس شادی او در سالوادور و ریودوژانیرو پخش شد.
 
حمله به داور
نیمار به اجبار بازی برگشت تیمش مقابل منچستریونایتد را از روی سکوها تماشا کرد و شیاطین سرخ در بازگشتی هیجان‌انگیز در پارک دو پرنس به جمع ۸ تیم برتر صعود کردند. او در اینستاگرام به داوران بازی به شدت تاخت و یوفا سه جلسه محرومش کرد، به این ترتیب نمی‌تواند در اوایل فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا پاری‌سن‌ژرمن را همراهی کند.
 
پرونده مالیاتی
ال موندو گزارش داد مقامات مالیاتی اسپانیا در حال بررسی درآمدهای او بعد از تمدید قراردادش با بارسلونا در سال ۲۰۱۷ هستند و می‌خواهند بدانند او مالیات پاداش‌ها و دریافت‌های اضافی‌اش از باشگاه و همچنین انتقال ۲۲۲ میلیون یورویی به پاری‌سن‌ژرمن را پرداخت کرده یا نه.
 
حمله به تماشاگر
اوایل اردیبهشت پاری‌سن‌ژرمن در ضربات پنالتی فینال جام حذفی فرانسه را به رن باخت. او گل دوم تیمش را زده بود اما زمان دریافت مدال تیم نایب قهرمان در استاد دوفرانس به یک هوادار حمله کرد. سه جلسه دیگر محرومش کردند و رسانه‌های برزیلی به او لقب بزدل دادند.
 
رفتن نیمار
او راهی کشورش شد تا تیم برزیل را در کوپاآمه‌ریکا همراهی کند با این ادعا که از باشگاه اجازه گرفته در آخرین بازی قهرمان فرانسه که سوم خرداد برگزار شد، حاضر نشود. توخل گفت چراغ سبزی به او نشان نداده.
 
رفتن کاپیتانی
چهار روز بعد تیته، مربی تیم ملی برزیل تصمیم گرفت کاپیتانی این تیم را از نیمار بگیرد و آن را به هم‌تیمی‌‌اش در پاری‌سن‌ژرمن، دنی آلوز بدهد.
 
اتهام تجاوز
بر اساس پرونده‌ای که در پلیس ریودوژانیرو تنظیم شده، نیمار متهم به تجاوز به یک زن در هتل پاریس است. نیمار این اتهام را رد کرده و پدرش ادعا کرده نیمار قربانی یک توطئه شده است.
 
مصدومیت دوباره
چهارشنبه ۱۵ خرداد نیمار در جریان پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی برزیل برابر قطر از ناحیه رباط زانوی راست دچار مصدومیت شد و بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال برزیل نمی‌تواند در جام ملت‌های آمریکای جنوبی که از ۲۵ خرداد در کشورش برگزار می‌شود، شرکت کند.
منبع: خبرگزاری فرانسه

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *