ساپینتو به بازیکنان استقلال: بدون جام برنمی‌گردیم



سایت بدون – پس از پایان هفته یازدهم لیگ برتر تیم‌های لیگ برتری به تعطیلات جام جهانی رفتند و ملی‌پوشان داخلی راهی کمپ تیم ملی شدند. اما شرایط برای دو تیم استقلال و نساجی کاملاً متفاوت است. قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته باید خود را برای بازی سوپرکاپ روز چهارشنبه آماده کنند. معمولاً سوپرکاپ لیگ‌های معتبر در ابتدای فصل و قبل از شروع لیگ برگزار می‌شود،‌ سوپرکاپ فصل گذشته لیگ ایران با کج‌سلیقگی بالاخره روز ۱۱ آبان در کرمان برگزار خواهد شد. سرمربی پرتغالی آبی‌ها برخلاف بازی‌های لیگ روز بعد از بازی به بازیکنان استراحت نداد و فردای بازی با هوادار برگه حضور و غیاب را در دست گرفت. ریکاردو سعی کرده تمرینات قبل از سوپرکاپ را با روحیه بالا و شاد برگزار کند تا بتواند انگیزه تیم را برای قهرمانی بالا ببرد. همه چیز حاکی از این است که بالا بردن جام سوپرکاپ مهم‌ترین مأموریت ساپینتو قبل از تعطیلات است و به هیچ‌وجه این بازی را دست کم نخواهد گرفت. استقلالی‌ها انگیزه زیادی برای رسیدن به این قهرمانی دارند و نمی‌خواهند دست خالی از کرمان برگردند.
 
تعامل با کی‌روش
با تعطیلی لیگ، ملی‌پوشان لیگ برتری به اردوی تیم کی‌روش اضافه شدند. ریکاردو ساپینتو به خاطر سوپرکاپ از همتای پرتغالی خود خواست که ملی‌پوشان استقلال بعد از بازی با نساجی به اردوی تیم ملی اضافه شوند که این درخواست با موافقت کارلوس کی‌روش مواجه شد و قرار است آبی‌ها با قدرت و تمرکز بالا در این مسابقه حضور پیدا کنند.
 
ثبات دفاعی و کلین‌شیت
می‌توان گفت ریکاردو ساپینتو تیمش را با بهترین فرم ممکن به بازی سوپرکاپ رسانده است. استقلالی‌ها در هفته‌های اخیر عملکرد خیره‌کننده‌ای از لحاظ خط دفاعی داشته‌اند و در چهار بازی آخر خود فقط یک گل خوردند و از سوی دیگر گلر آبی‌ها نیز روی فرم ایده‌آل است و سیدحسین حسینی سه کلین‌شیت از سه بازی آخر به نام خود زده است. زوج سیلوا – غلامی مدافعان غیر قابل جایگزین این روزهای ساپینتو به حساب می‌آیند و پیش‌بینی می‌شد شاهد حضور هر دو بازیکن در ترکیب اصلی قهرمان فصل گذشته لیگ در سوپرکاپ باشیم.
 
پشت گوش صدرنشین
استقلالی‌ها در حالی به کرمان می‌روند که تا هفته یازدهم لیگ برتر ۲۲ امتیاز کسب کرده‌اند و فقط با دو امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم قرار گرفته‌اند. شاگردان ساپینتو این امید را دارند که با برد در دربی هفته دوازدهم بتوانند خود را به صدر جدول برسانند و قهرمانی در سوپرکاپ می‌تواند روحیه و انگیزه تیم را برای موفقیت در دربی بالا ببرد.
 
با تمام بازیکنان در کرمان
ریکاردو ساپینتو از باشگاه خواسته که آرمان رمضانی و محمدحسین زواری با تیم در کرمان حضور داشته باشند. این درخواست غیر مستقیم گویای این است که همه باید در جشن قهرمانی تیم حضور داشته باشند و همه در این شادی شریک هستند. از طرف باشگاه نیز تمام مسئولین مربوطه در کرمان حضور پیدا خواهند کرد.
 
آماده‌ وفا به اولین قول
سرمربی پرتغالی در روز معارفه خود قول چهار جام را به هواداران استقلال داد. با حضور نداشتن استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باید قول ساپینتو را بر مبنای سه جام بگذاریم، که قهرمانی آبی‌ها در سوپرکاپ می‌تواند یکی از آن سه وعده که ریکاردو قولش را داده بود عملی کند. در صورت قهرمانی استقلال و کسب اولین قهرمانی این فصل، ساپینتو باید خودش را آماده رسیدن به جام لیگ برتر و جام حذفی کند که سوپرکاپ یک نیروی محرکه و انگیزه برای رسیدن به دو چالش بزرگ بعدی را فراهم خواهد کرد.
 

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *