ستاره بایرن مونیخ را همه می خواهند/آلابا به کدام تیم می‌رود؟

سایت بدون -حتی در باشگاهی مانند بایرن مونیخ که اوضاع به‌خوبی مدیریت می‌شود هم برخی مشکلات پیش می‌آید. داوید آلابا عضو کلیدی تیمی بوده که برای هشتمین بار پیاپی فاتح بوندس‌لیگا شده است. او با این تیم تمامی قهرمانی‌های ممکن را کسب کرده و فاتح لیگ قهرمانان و چهار دوره جام حذفی آلمان هم شده است.
اما فصل برای بایرن در حالی به پایان خواهد رسید که آلابا شاید از این تیم جدا شود. قرارداد این بازیکن ۲۷ساله به اواخر خود نزدیک شده و تنها یک سال دیگر از اعتبار آن باقی خواهد بود.
به این ترتیب اگر مقامات بایرن نتوانند با او بر سر تمدید قرارداد به توافق برسند، باید تصمیم بگیرند که او را بفروشند یا اینکه یک فصل دیگر از او استفاده کنند و این بازیکن سپس به صورت آزاد از بایرن برود.
حتی بایرن هم با توجه به مشکلات مالی پیش‌آمده از شیوع ویروس کرونا در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند قرارداد گران‌قیمتی به آلابا پیشنهاد بدهد.
آنها در سال گذشته تلاش کردند که با او قرارداد جدیدی امضا کنند اما نتوانستند این کار را انجام دهند و او را راضی کنند. به این ترتیب شاید مجبور شوند در پنجره نقل و انتقالات پیش رو، این مدافع را بفروشند.
باشگاه‌های زیادی هستند که بخواهند آلابا را بخرند، البته در صورتی که او تصمیم به جدایی از بایرن بگیرد. پی‌اس‌جی علاقه خاصی به او دارد اما باشگاه‌های لیگ برتری هم با فرانسوی‌ها رقابت خواهند کرد.
منچستر سیتی هم احتمالاً برای خرید او وارد عمل خواهد شد. آنها مشکلاتی در خط دفاعی دارند، هم در مرکز خط دفاع که آلابا در این پست هم به‌ کارشان می‌آید و هم در پست مدافع چپ که بنجامین مندی مرتباً مصدوم شده است.
آلابا توانایی بازی به عنوان هافبک دفاعی را هم دارد و به این ترتیب با توجه به اینکه فرناندینیو به مدافع میانی تبدیل شده و داوید سیلوا هم از سیتی می‌رود، آلابا می‌تواند برای سیتی بسیار مفید باشد. با حضور او، ایلکای گوندوغان می‌تواند به جلوتر برود و در پستی بازی کند که در تیم ملی آلمان داشت.
لیورپول که یورگن کلوپ مربی‌اش است هم در صورت امکان، به دنبال خرید او خواهد بود. ویرجیل فن‌دایک صخره خط دفاعی این تیم است اما در طول فصل، بازیکنانی که زوج او بوده‌اند مرتباً مصدوم شده‌اند و به این ترتیب خط دفاعی لیورپول ترکیب ثابتی نداشته است. کلوپ همچنین آلابا را از دوران حضور در آلمان به‌خوبی می‌شناسد.
نام چلسی هم آورده شده است. آنها هم یک مدافع چپ می‌خواهند. گزینه اصلی آنها بن چیلول است اما آلابا قیمت پایین‌تری خواهد داشت و از سوی دیگر، لستر هم علاقه‌ای به فروش چیلول ندارد.
چندپسته بودن آلابا باعث می‌شود باشگاه‌ها به جذب او علاقه‌مند باشند. تیم‌های بزرگ بودجه زیادی برای خرید بازیکن نخواهند داشت. باشگاه‌های لیگ برتری ممکن است مجبور شوند مبلغ قرارداد حق پخش تلویزیونی‌شان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. از سوی دیگر، تیم‌ها احتمالاً پشت درهای بسته بازی خواهند کرد و از درآمد بلیت‌فروشی هم محروم خواهند بود.
تیم‌های بزرگ می‌توانند یکی، دو بازیکن خوب بخرند اما بازیکنی مانند آلابا که می‌تواند در چندین پست بازی کند بی‌تردید برایشان جذاب خواهد بود. جذب او برای تیم‌های کوچک‌تر هم انتقالی رویایی خواهد بود.
دیتمار هامان، بازیکن سابق تیم ملی آلمان در ماه مارس درباره آلابا گفته بود: «اگر او برود، ضرر بزرگی به بایرن وارد می‌شود. او در حال حاضر یکی از مهم‌ترین بازیکنان بایرن است. پیدا کردن جانشین او تقریباً غیرممکن خواهد بود، چون او می‌تواند در پست‌های زیادی بازی کند.»
 هامان درباره دستمزد آلابا هم گفته: «او یکی از پنج بازیکن برتر بایرن است. به این ترتیب باید دستمزد مناسبی به او پرداخت شود.»
با این حال، هامان می‌داند که این بازیکن اتریشی شاید بخواهد برود: «او ۲۷ سال دارد و احتمالاً این آخرین فرصت برای او خواهد بود تا بازی در بالاترین سطح در یک کشور دیگر را هم تجربه کند.»
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *