سخت‌ترین چالش دوران مربیگری فرهاد مجیدی/صاعقــه به بهترین خط دفاع لیگ


تلاش استقلال برای ادامه حضور یزدانی و مرادمند که مشمول هستند بی‌نتیجه ماند و دانشگر، سومین مدافع میانی این تیم هم به دلیل مصدومیت به احتمال زیاد غایب است. دغدغه بزرگ هواداران استقلال این است که در بازی امروز چه کسانی در خط دفاع بازی می‌کنند؟

سایت بدون – بازی امروز با فجر سپاسی سخت‌ترین بازی دوران مربیگری فرهاد مجیدی است، سخت‌تر از بازی با الهلال در لیگ قهرمانان یا بازی با پرسپولیس در لیگ برتر. البته دلیل این دشواری کیفیت حریف نیست. سرمربی استقلال بیش از آنکه نگران توانایی‌های حریف باشد، باید چاره‌ای برای خط دفاعش بیابد که یک شبه از هم پاشید.
مهم‌ترین عامل صدرنشینی و شکست‌ناپذیری استقلال در این فصل ساختار دفاعش بوده. تیم مجیدی در ۱۸ بازی لیگ بیست و یکم تنها ۶ گل خورده و ۱۳ کلین‌شیت داشته که به لطف خط دفاع کم‌اشتباهش بوده، ولی او برای یک سوم حساس باقی‌مانده فصل مجبور است خط دفاعش را از نو بسازد.
تلاش استقلال برای ادامه حضور یزدانی و مرادمند که مشمول هستند بی‌نتیجه ماند و دانشگر، سومین مدافع میانی این تیم هم به دلیل مصدومیت به احتمال زیاد غایب است. در این میان غیبت یزدانی که بهترین مدافع این فصل لیگ بوده بیش از دیگران به چشم خواهد آمد و دغدغه بزرگ هواداران استقلال این است که در بازی امروز چه کسانی در خط دفاع بازی می‌کنند؟
با بازگشت عارف آقاسی به فولاد، روزبه چشمی تنها مدافع میانی در دسترس کادر فنی است. عارف غلامی بعد از جراحی زانو مدتی است به تمرینات استقلال برگشته، ولی در فصل جدید هنوز بازی نکرده و برای بازگشت به فرم مطلوب نیاز به زمان دارد، مگر اینکه مجیدی درباره او ریسک کند. تنها راه باقی‌مانده برای کادر فنی استفاده از بازیکنان غیرتخصصی در این پست است. وریا غفوری و ابوالفضل جلالی که مدافع کناری هستند، ممکن بود بتوانند در دفاع میانی به استقلال کمک کنند، ولی اولی به دلیل محرومیت انضباطی و دومی به دلیل سرماخوردگی غایبند. سعید مهری که در هافبک میانی بازی می‌کند، ممکن است یک راه حل موقت برای پر کردن جاهای خالی در قلب دفاع باشد و حتی زبیر نیک‌نفس هم به نظر می‌رسد ویژگی بازی در این پست را داشته باشد. آرمان رمضانی، مهاجم فیزیکی استقلال هم در این شرایط اضطراری می‌تواند به کمک قلب دفاع بشتابد.
کادر فنی استقلال ممکن است سراغ تغییر چیدمان برود و در غیاب مدافعان میانی‌اش با چهار مدافع بازی کند. در این صورت چشمی در کنار یک بازیکن دیگر زوج خط میانی را می‌سازند، ولی تغییر سیستم می‌تواند ساختار تیم را به هم بریزد و هماهنگی‌ها در فاز دفاع و حمله را از بین ببرد.
استقلال بعد از تعطیلات نیم‌فصل عملکرد دفاعی متزلزلی داشت، ولی در بازی قبلی با تراکتور این رویه اصلاح شده بود و آنها موقعیت چندانی به تیم تبریزی ندادند. با غیبت مدافعان میانی، آزمون سختی در انتظار استقلال است و دیگر نمی‌توان روی رکوردهای دفاعی قبلی حساب کرد.
در بازی رفت با فجر سپاسی، نوار بردهای اول فصل استقلال روی اشتباه حسین حسینی در آخرین لحظات بازی قطع شد، ولی دروازه‌بان استقلال که امروز بازوبند را هم به دست می‌بندد مأموریت سختی در پیش دارد و باید جور مدافعان غایب تیمش را بکشد.
اگر استقلال این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد تا بازی بعدی فرصت دارد که راه حل متفاوتی پیدا کند، ولی شکست در این بازی ضربه بزرگی به تیم مجیدی در مسیر قهرمانی خواهد بود و می‌تواند تمام معادلات لیگ برتر را به هم بریزد.


آرمن ساروخانیان/ ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «سوراخ سنبه»

سایت بدون – سنبه ابزاری بود شبیه میله که برای پرکردن تفنگ های قدیمی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *