سردار آزمون به دنبال درخشش در جام جهانی قطر

سایت بدون – ششمین بازی زنیت هیچ تغییری در آمار گلها و پاسگلهای سردار آزمون به وجود نیاورد. همینطور در جایگاه این تیم صدرنشین. بازی ششم لیگ برتر روسیه را تیم زنیت با حضور ۴۸ هزار و ۴۶۸ تماشاگر در ورزشگاه گازپروم در جزیره کرتوفسکی سنپترزبورگ مقابل تیم احمدگروژنی برگزار کرد و با یک امتیاز این بازی خانگی را به پایان رساند.
در تساوی بدون گل دو تیم، سردار آزمون ۹۰ دقیقه در ترکیب تیم زنیت که حالا با ۱۴ امتیاز صدرنشین لیگ ۱۶ تیمی روسیه هم هست و تیمهای کراسنودار (۱۳ امتیاز) و روستوف (۱۱ امتیاز) به عنوان تیمهای دوم و سوم جدول در تعقیبش، حضور داشت. در پایان این بازی سایت چمپیونات روسیه با مشارکت کاربرانش نمره متوسط ۵/۶ را به سردار آزمون داد و سرمربی زنیت هم از او و دیگر مهاجم این تیم انتقاد کرد. سرگئی سماک بعد از این تساوی خانگی گفت: «دو گل ما در این دیدار پذیرفته نشد. گل ریگونی صحیح بود و در شرایط آفساید به ثمر نرسید. با این وجود ما باید به بازی خودمان فکر کنیم. سردار آزمون و آرتم جیوبا (کاپیتان زنیت و تیمملی روسیه) در این بازی فرصتهای گلزنی داشتند که متأسفانه از آنها استفاده نکردند.»
حال آنکه خودِ آرتم جیوبا که عملکردش مورد انتقاد سرمربی بود، پیروز نشدن زنیت را به گردن داور انداخت و تصمیمهای او را شرمآور خواند. واکنشها به این بازی و این نتیجه وقتی جالب شد که رئیسجمهوری چچن را هم به حرف آورد. او هم مثل سرمربی زنیت به عملکرد داور اعتراض داشت. رمضان قدیروف که ریاست افتخاری باشگاه احمد گروژنی را هم در اختیار دارد، در پایان این بازی از عملکرد هر دو تیم تمجید کرد و گفت: «بازی تیمهای زنیت و احمد گروژنی در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که تقریباً در تمام طول بازی احمد گروژنی با یک بازیکن کمتر بازی میکرد. بر اساس نظر کارشناسان داوری، اخراج بازیکن ما تصمیم جنجالی بود. زنیت تیم قدرتمندی است اما بازیکنان احمد گروژنی در خط دفاعی خیلی خوب کار کردند.»
جالب است که هیچکس از عملکرد داور این مسابقه رضایت نداشت. نه سرمربی و بازیکنان احمد گروژنی که اخراج بازیکنشان (اوسیف) در دقیقه ۷ را تصمیمی اشتباه میدانند و نه همتاهای آنها در تیم زنیت که دو گلشان مردود اعلام شده بود. اتفاقاً ملیپوش ایرانی تیم زنیت هم یکی از همین معترضان است. سردار آزمون پس از تساوی مقابل احمد گروژنی گفت: «به نظرم این دیدار بازی خوبی نبود.»
او در حضور ۹۰ دقیقهایاش در ترکیب زنیت مقابل احمد گروژنی یک گل زد که داور آن را مردود اعلام کرد و البته موقعیتهای حساس و مهم بعد از آن را خودش در آستانه دروازه حریف از دست داد. آزمون بعد از این بازی پرحاشیه در مصاحبه با سایت «اسپورت اکسپرس» روسیه گفت: «به نظرم اصلاً بازی خوبی نبود. ما در این بازی احساس فشار کردیم که البته این هم جزئی از فوتبال است. بازیکنان وقت زیادی را تلف کردند. درباره داوری بازی هم نمیتوانم چیزی بگویم چون وظیفه من نیست. به هر حال درگیری در پایان بازی جزئی از فوتبال است و نباید آن را خیلی جدی گرفت. یک درگیری کوچک پیش آمد اما چیز جدی و مهمی نبود که دربارهاش حرف بزنیم. نتیجهای که رقم خورد، باعث شد بازیکنان ما عصبانی شوند چون بازیکنان تیم احمدگروژنی در این بازی خیلی وقتکشی کردند.»
سردار اما درباره گل مردودشده خودش حرفی نزد: «نمیخواهم درباره آن گل صحبت کنم. فقط بدانید داوری اصلاً خوب نبود.» این صحبتها را مهاجم ایرانی بعد از تساوی جنجالی این تیم برابر احمد گروژنی در هفته ششم لیگ برتر به زبان آورد و در مصاحبه با روزنامه استاد الدوحه از جام جهانی ۲۰۲۲ گفت.
این روزنامه قطری در مصاحبهای کوتاه از قول سردار آزمون نوشته: «جام جهانی فوتبال برای نخستینبار در سال ۲۰۲۲ میلادی به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و بدون شک این یک رویداد بزرگ برای منطقه خاورمیانه محسوب میشود. امید زیادی به این دوره از جام جهانی داریم و آن را تورنمنتی ویژه برای خودمان میدانیم. این دوره از جام جهانی مزایای زیادی برای فوتبال ایران خواهد داشت زیرا قطر همسایه ماست و هواداران به آسانی میتوانند برای حمایت از ما به قطر بیایند. خیلی امیدوارم با تیمملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کنیم و آنجا اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.»
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *