سرمربی سابق تیم ملی در آستانه کسب افتخاری جدید/افشین قطبی، یک قدم تا سوپرلیگ چین




سایت بدون – افشین قطبی فقط یک هفته و شاید کمتر از یک روز دیگر فرصت دارد تا افتخاری جدید در فوتبال باشگاهی چین به‌دست بیاورد. بعد از حضوری نه‌چندان موفق در فولاد، قطبی تصمیم گرفت به لیگ یک چین برگردد و دوباره هدایت شیجیاژوانگ را بر عهده بگیرد. سرمربی سابق تیم ملی که در مقطع قبلی فقط با اختلاف یک امتیاز موفق نشد این تیم را به لیگ حرفه‌ای چین ببرد، در بازگشت نتایج شگفت‌انگیزی کسب کرد و حالا در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها در میان تیم‌های مدعی قرار گرفته است. قطبی از وقتی برای بار دوم هدایت شیجیاژوانگ را بر عهده گرفته، تنها یک شکست را تجربه کرده و این تیم را از میانه‌های جدول به جمع تیم‌های صدر جدولی رسانده است. آمار قطبی هم عملکرد درخشان او را روی نیمکت شیجیاژوانگ نشان می‌دهد.
شیجیاژوانگ در هفته بیست و نهم لیگ یک چین موفق شد سیچوان لونگ‌فور را در خانه حریف با نتیجه ۳ بر ۲ شکست بدهد. موریکی دو بار و ژنگ ژیان یک بار برای شیجیاژوانگ گل زدند تا قطبی یک پیروزی ارزشمند کسب کند و همچنان او و تیمش یکی از بخت‌های صعود به سوپرلیگ چین باشند. نکته جالب اینکه سومین گل شیجیاژوانگ در این بازی در پنجمین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم به ثمر رسید. گلی که باعث شد شیجیاژوانگ ۵۳ امتیازی شود و در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌های لیگ یک چین به رده سوم جدول صعود کند.
همه ساله دو تیم از لیگ یک چین راهی لیگ حرفه‌ای یا همان سوپرلیگ می‌شوند. همان لیگی که بازیکنان بزرگی چون هالک، روبینیو، لاوتزی، پاتو و خیلی دیگر از ستاره‌های فوتبال جهان سابقه حضور در آن را دارند. در جدول رده‌بندی لیگ یک چین، کینگدائو هانگای با کسب ۵۷ امتیاز صدرنشین است، گیژو ژیچنگ با ۵۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفته و شیجیاژوانگ نیز با ۵۳ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به چانگ‌چوی یاتان در رتبه سوم ایستاده. در هفته پایانی شیجیاژوانگ میزبان ژینگ‌ژان رده دوازدهمی است و گیژو باید به خانه بیجینگ برود و مقابل این تیم رده هشتمی بازی کند.
شرایط برای صعود شیجیاژوانگ و افشین قطبی به سوپرلیگ چین مساعد است، به‌شرطی که گیژو در هفته پایانی امتیاز از دست بدهد و آنها مقابل ژینگ‌ژان به برتری برسند. آن وقت قطبی می‌تواند افتخار جدیدی را جشن بگیرد و آن را به نام فوتبال ایران ثبت کند. تمام بازی‌های هفته پایانی لیگ یک چین، شنبه و رأس ساعت ۱۱ آغاز می‌شود و فوتبالدوستان ایرانی می‌توانند شاهد صعود تیم افشین قطبی به سوپرلیگ چین باشند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *