سرنوشت پرفروش ترین مجموعه فیلم تاریخ سینما در هاله ای از ابهام قرار گرفت /پایان جنگ‌های ستاره‌ای

سایت بدون – سرنوشت موفق‌ترین، پرفروش‌ترین و جنجالی‌ترین مجموعه فیلم تاریخ سینما چه خواهد شد؟ آیا تولید قسمت‌های تازه «جنگ‌های ستاره‌ای» متوقف می‌شود؟ آیا پرونده این اکشن علمی – تخیلی برای همیشه بسته خواهد شد؟ آیا تماشاگران سینما و طرفداران این مجموعه اکشن ماجراجویانه آینده‌نگرانه، باید آرزوی دیدار تازه با شخصیت‌های رنگارنگ آن را برای همیشه فراموش کنند؟ اینها و بسیاری پرسش‌های مشابه دیگر، این روزها از سوی طرفداران جنگ‌های ستاره‌ای عنوان می‌شود. آیا پاسخی هم برای این پرسش‌ها هست؟ اهل فن در این باره می‌گویند که مگر می‌شود مجموعه فیلمی که پول و سود بسیار زیادی برای سازندگانش داشته، به قفسه بایگانی سپرده شود؟ با همه این ها، از شواهد امر چنین استنباط می‌شود که ماجراجویی‌های بین سیاره‌ای جنگ‌های ستاره‌ای، برای مدتی به استراحت و تعطیلات اجباری خواهد رفت! این نکته که این استراحت تا چه زمانی طول خواهد کشید، مشخص نیست. به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، همه چیز با اظهار نظر تازه رابرت آیگر، مدیر کمپانی والت‌دیزنی شروع شد. او که در زمینه سخنرانی و اظهارنظر بسیار فعال است و مدام خودش را در معرض دید دوربین‌های عکاسی و خبرنگاران قرار می‌دهد، درباره آینده مجموعه فیلم جنگ‌های ستاره‌ای هم صحبت کرده است. جمله آیگر کوتاه اما جنجالی بود: «آینده جنگ‌های ستاره‌ای با یک وقفه و سکون همراه خواهد بود.» او در گفت‌وگو با خبرنگاران چنین گفت: «کمپانی والت‌دیزنی تصمیم گرفته زمان نمایش عمومی قسمت‌های جدید مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای را اعلام نکند و فعلا یک مکث کوتاه و شاید بلندمدت خواهیم داشت. نمی‌دانم این زمان چقدر طول خواهد کشید. به قول امروزی‌ها، می‌خواهیم ری ست کنیم!»
افسانه اسکای واکر
آیگر دلیل توقف تولید قسمت‌های بعدی جنگ‌های ستاره‌ای را در ارتباط با شخصیت معروف اسکای واکر ارزیابی می‌کند. به گفته او، افسانه این شخصیت ماجراجو در پایان داستان قسمت نهم فیلم به پایان خود می‌رسد. به این ترتیب، این پرسش مطرح می‌شود که در قسمت‌های بعدی این مجموعه، داستان و افسانه چه کسی قرار است تعریف شود. با این حال، آیگر برای این که ته دل تماشاگران و طرفداران جنگ‌های ستاره‌ای را خالی نکند، ادامه می‌دهد: «مطمئنا فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای ادامه خواهد داشت و تماشاگران باز هم در آینده، قسمت‌های تازه‌ای از داستان‌ها و ماجراجویی‌های مربوط به آن را تماشا خواهند کرد، اما کمی وقفه و توقف در این کار خواهد بود.»
تصمیم جدید و «سولو»
برخی از تحلیلگران اقتصادی سینما تصمیم جدید کمپانی والت‌دیزنی را بی‌ارتباط با «سولو» نمی‌دانند. این فیلم که زائده‌ای بر داستان مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای بود و داستان شخصیت سولو را در مرکز خود داشت، با فروش نه چندان مطلوبی به نمایش عمومی خود پایان داد. در حالی که کمپانی والت‌دیزنی با صرف هزینه‌ای ۳۰۰ میلیون دلاری انتظار موفقیت کلان مالی برای آن داشت، تماشاگران استقبال بسیار کمتری از آن کردند. فروش کلی فیلم در آمریکا به رقم ۲۱۳ میلیون دلار رسید و تماشاگران سینما در بقیه کشورهای دنیا هم فقط ۱۷۹ میلیون دلار صرف دیدنش کردند. فروش جهانی ۳۹۳ میلیون دلاری فیلم در مقایسه با رقم بسیار بالای تولید آن، رقم بزرگ و زیادی به حساب نمی‌آید.
تاثیر مستقیم
فروش پایین سولو، تاثیر مستقیم خود را بر آینده بقیه زائده‌هایی هم گذاشت که قرار بود در کمپانی والت‌دیزنی تهیه شوند. بسیاری از این فیلم‌ها فعلا آینده‌ای ندارند و تولیدشان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
به گفته آیگر: «بحث و تبادل نظر در داخل کمپانی ادامه دارد. ما می‌خواهیم بهترین کار را انجام دهیم و فیلم‌هایی تولید کنیم که تماشاگران خود را داشته باشد.  برای همین، در حال حاضر خبری از اعلام شروع کار فیلمبرداری هیچ یک از زائده‌های جنگ‌های ستاره‌ای نیست.» اعلام این خبر به معنی آن است که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲(و حتی شاید بعد از آن هم) ، خبری از هر نوع فیلم
 جنگ‌های ستاره‌ای نخواهد بود. اهل فن می‌گویند مدیران کمپانی والت‌دیزنی این روزها روی رسانه تلویزیون زوم کرده‌اند و در تدارک تولید چند کار تلویزیونی از داستان‌ها و ماجراجویی‌های مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای هستند. منتقدان سینمایی که همیشه قسمت‌های مختلف جنگ‌های ستاره‌ای را به عنوان فیلم محبوب خود انتخاب و معرفی کرده‌اند، اظهار امیدواری می‌کنند مدیران والت‌دیزنی به تولید قسمت‌های جدید این مجموعه ادامه داده و آن را به قفسه بایگانی نسپارند.
آرشیو جدید
مجموعه فیلم جنگ‌های ستاره‌ای حدود پنج سال قبل به آرشیو کمپانی والت‌دیزنی اضافه شد. در آن زمان، این کمپانی شرکت لوکاس فیلم را به مبلغ چهار میلیارد دلار خریداری کرد.
 آرشیو فیلم این شرکت به کمپانی والت‌دیزنی نقل مکان کرد و جورج لوکاس مدیر آن هم، به استخدام این کمپانی درآمد. همان زمان این پرسش برای بسیاری مطرح شد که آینده مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای چه خواهد شد. مدیران دیزنی همان زمان اعلام کردند با همکاری جورج لوکاس خالق این مجموعه فیلم، قسمت‌های تازه آن را تولید و روانه پرده سینماها خواهند کرد.  سه قسمت سری اول این مجموعه فیلم، در دو دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی تهیه شد. سه قسمت سری دوم، چند دهه بعد و در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ اکران عمومی شد. سه قسمت سری سوم هم طی یک دهه گذشته، راه خود را به پرده سینماها پیدا کردند. قسمت اول این سری در سال ۲۰۱۵ روی پرده رفت و دومین قسمت آن، سال ۲۰۱۷ اکران عمومی شد. سومین قسمت این سری هم (که نهمین فیلم از این مجموعه می شود) با نام «جنگ‌های ستاره‌ای: ظهور
  اسکای واکر» ۳۰ دسامبر سال جاری میلادی به نمایش عمومی درمی‌آید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *