سرگرمی جدید هواداران در دوران کرونا/ اعترافات جنجالی فوتبال در قرنطینه



سایت بدون – اگرچه شیوع کرونا مصاحبه‌ها و نشست‌های خبری بازیکنان و مربیان را تعطیل کرده است اما تعدادی از بازیکنان و مربیان فعلی و پیشکسوت فوتبال راه متفاوتی برای رساندن صدای خود به گوش طرفداران‌شان پیدا و از طریق خاطره‌گویی در لایو اینستاگرام یا انتشار کتاب خاطرات یا تماس‌های ویدئویی گروهی، سعی در سرگرم کردن مردم در روزهای سخت خانه‌نشینی داشته‌اند. در این بین اما بعضی‌ از آنها اعترافات غیرمنتظره‌ای انجام دادند که این نگاهی است به آنها.

کاپلو و بوی الکل در رختکن رئال مادرید
فابیو کاپلو سرمربی سابق رئال مادرید در گفت‌و‌گویی که اخیراً با شبکه اسکای اسپورت داشت درباره رابطه‌اش با رونالدو نازاریو صحبت و فاش کرد که رود فن‌نیستلروی درباره عادت بد ستاره برزیلی چیزهایی به او گفته است. او گفت: «رونالدوی برزیلی با استعدادترین بازیکنی بود که تا به حال داشته‌ام. در عین حال او بازیکنی بود که بیش از همه در رختکن برایم دردسر می‌ساخت. او عادت داشت جشن بگیرد و هر کاری که دلش می‌خواست انجام می‌داد. یک بار رود فن‌نیستلروی به من گفت: «مربی، از رختکن بوی الکل می‌آید». بعد هم رونالدو به میلان رفت و ما شروع به بردن بازی‌های‌مان کردیم. با این حال اگر بحث درباره استعداد باشد، بدون شک رونالدو بااستعدادترین بازیکن من بود.

کیه‌لینی، ملو و بالوتلی
مدافع میانی و کاپیتان یوونتوس در مراسم معرفی کتاب شرح حال جدیدش با نام «من جورجو» از دو هم‌تیمی سابقش ماریو بالوتلی در تیم ملی ایتالیا و فیلیپه ملو در یووه انتقاد کرد. او به نشریه رپوبلیکا گفت: «بالوتلی آدمی منفی است که هیچ احترامی برای تیم قائل نیست. سال ۲۰۱۳ در جام کنفدراسیون‌ها و در بازی مقابل برزیل او اصلاً به ما کمک نکرد. حقش بود که یک سیلی بخورد. فیلیپه ملو که از او هم بدتر بود، بدترین در میان بدها. من نمی‌توانم بی‌احترامی آدم‌ها را تحمل کنم، آنهایی که همیشه می‌خواهند خلاف جریان و موازین حرکت کنند. همیشه در هر دعوایی، او یک طرف ماجرا بود. من به مربیان هم گفتم که ملو مانند یک سیب فاسد است.»
بالوتلی هم در یک پست اینستاگرامی جواب کیه‌لینی را داد و نوشت: «حداقل من آنقدر شهامت و صداقت دارم که حرفم را در حضور طرف مقابل بزنم. از سال ۲۰۱۳ تو فرصت‌های زیادی داشتی که مانند یک مرد واقعی رفتار کنی اما این کار را نکردی. چه کسی می‌داند؟ شاید یک روز هم همین حرف‌ها را درباره هم‌تیمی‌های فعلی‌ات بزنی. تو یک کاپیتان عجیب هستی. اگر قهرمان بودن این است، من ترجیح می‌دهم که قهرمان نباشم. من هرگز به پیراهن آتزوری بی‌احترامی نکرده‌ام»
ملو هم جواب تندتر به کیه‌لینی داد و در صفحه شخصی خودش نوشت: «برای همه جالب است بدانند ماجرایی که کیه‌لینی از من نقل کرد دقیقاً چه بوده است. من هرگز به هیچ کسی در تورین بی‌احترامی نکردم اما او می‌گوید که بالوتلی باید سیلی می‌خورد و من بدترین بدترین‌ها بوده‌ام و هرجا رفتم تهدیدی برای آغاز یک دعوا بوده‌ام. متأسفم اما بدگویی از دیگران در یک کتاب کار ساده‌ای است. شاید کیه‌لینی هنوز از دست من عصبانی است چون به گالاتاسرای رفتم و تیمش را از لیگ قهرمانان و تیم ملی کشورش را در جام کنفدراسیون‌ها حذف کردم. او در رده ملی هیچ چیزی نبرده و این چیزهایی هم که می‌گوید نشان می‌دهد که چه آدم غیرحرفه‌ای است. این مصداق بی‌احترامی است، دیگر حرفی ندارم. بعضی اتفاقات برای بازیکنان یک تیم رخ می‌دهد باید در رختکن بماند.»

خودداری آدبایور از کمک به خیریه
امانوئل آدبایور مهاجم توگویی سابق آرسنال به آنهایی که او را به خاطر نپیوستن به جنبش‌های کمک‌‌های خیریه سرزنش کردند پاسخ عجیبی داد و گفت: «خطاب به آنهایی که می‌گویند من هیچ کمک خیریه‌ای نمی‌کنم. بگذارید همه چیز را روشن کنم. من چیزی وقف نمی‌کنم. این خیلی ساده است. من هر کاری بخواهم می‌کنم. بعضی‌ها طوری از من به خاطر کمک نکردن به هموطنانم انتقاد می‌کنند که انگار من این ویروس را به این کشور آورده‌ام. خیلی متأسفم اما کشور ما همین است. هر کسی می‌خواهد می‌تواند مرا با دیدیه دروگبا، ساموئل اتوئو یا … مقایسه کند اما متأسفانه من هیچ‌یک از آنها نیستم. من امانوئل آدبایور هستم و همیشه هر کاری که بخواهم می‌کنم.»

بیلسا، شیلی و ویدال
ژوزه مورینیو و مارکو ماتراتزی دو کسی بودند که توانستند ساموئل اتوئو را پس از ترک بارسلونا متقاعد کنند به سری آ برود. اتوئو در یک مصاحبه با نشریه گاتزتا دلواسپورت گفت: «مورینیو خیلی ساده مرا متقاعد کرد. او برایم یک عکس از پیراهن شماره ۹ اینتر فرستاد و برایم نوشت «این پیراهن مال توست، منتظر توست». بعدش هم مارکو ماتراتزی به من پیام داد و گفت: «اگر به اینتر بیایی ما همه چیز را می‌بریم». من شماره مارکو را در گوشی‌ام نداشتم. به همین دلیل از دیمیتریو آلبرتینی پرسیدم که آیا او پیام داده است؟ هرگز در تمام زندگی‌ام رخ نداده بود که یک پیامک این چنین در تصمیم‌گیری من برای حرفه‌ام تأثیرگذار باشد.»

۱۶ کیلوی کاسانو
آنتونیو کاسانو در یک مصاحبه خاطرات دوران بازیگری‌اش در رئال مادرید را مرور و فاش کرد که در اردوی پیش فصل این تیم در تابستان ۱۶ کیلوگرم وزن از دست داده است. او به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: «در تمرینات آمادگی جسمانی من ۱۶ کیلو وزن کم کردم و در سه بازی اول هم دو گل زدم اما بعد از آن از تیم کنار گذاشته شدم. به همین دلیل کنترلم را از دست دادم و وقتی هم که به فابیو کاپلو بی‌احترامی کنی، او دورت را خط می‌کشد. او یک بار دیگر به من فرصت داد. در واقع او در حق من خیلی لطف کرد اما من برایش کار زیادی انجام ندادم.»

ماتراتزی و ماجرای درگیری با زیدان
مدافع میانی سابق اینتر از توهین‌اش به زین‌الدین زیدان در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ که سبب شد ستاره فرانسوی با سر به سینه او بکوبد پرده برداشت. او در لایو اینستاگرام گفت: «حس یک ضربه سنگین را داشت. نمی‌خواستم گتوسو دوباره مرا سرزنش کند. به همین دلیل پیراهن زیدان را گرفتم. او هم جوابم را داد و خوشبختانه آن اتفاق رخ داد. او (به شیوه‌ای کنایه‌آمیز) از من پرسید که آیا پیراهنش را می‌‌خواهم و من هم به خواهرش بد و بیراه گفتم.»
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *