سریالی از نتفیلیکس /قتل های زنجیره ای فرانسوی

https://www.mymedia.fr/wp-content/uploads/2017/10/la-mante.jpg

سایت بدون -اگر ژانر پلیسی و جنایی دوست دارید نباید همیشه بین هالیوودی‌ها دنبال سریال و فیلم‌های این ژانر بگردید. این بار به شما پیشنهاد می‌کنیم یک سریال فرانسوی پلیسی را انتخاب کنید که هیجانش دست کمی از نمونه‌های هالیوودی‌اش ندارد. «The mantis» که به زبان فرانسه می‌شود La Mante در واقع یک مینی سریال است که در شش قسمت داستانی قتل‌های زنجیره‌ای را به تصویر می‌کشد؛ زنی به نام «ژان دبر» سال‌ها پیش قتل‌های زنجیره‌ای انجام داده و به زندان افتاده اما حالا قاتلی مو به مو از روی کارهای او دوباره قتل‌های زنجیره‌ای را تکرار می‌کند. پلیس از این زن می‌خواهد کمک کند تا دست قاتل جدید رو شود.
میان این داستان جنایی یک داستان خانوادگی هم هست؛ پسر زن به نام دیمین حالا پلیس است و مأمور حل این پرونده می‌شود و باید با مادرش همکاری کند. پسری که سعی کرده با فاصله گرفتن از ماجرای مادرش زندگی‌اش را بنا کند و حتی نگذارد کسی از مادرش چیزی بداند اما حالا مجبور است با او روبه رو شود؛ چیزی که باعث فراز و فرودهای عاطفی زیادی در قصه می‌شود.
اما این تنها قصه خانوادگی The mantis نیست و در جریان رسیدگی به پرونده قتل‌های جدید داستان‌هایی از قتل‌های زنجیره‌ای زن و درباره خودش فاش می‌شود. قصه‌هایی که هیچ کس از آنها باخبر نبوده است. حتماً وسوسه شده اید The mantis را ببینید و حق هم دارید! سریال لحظه‌های هیجان انگیز زیادی دارد که نفس تان را بند می‌آورد و گاهی هم ترسناک می‌شود. در کنار این هیجان ماجراهای عاطفی و خانوادگی و داستان‌های حاشیه‌اش آن را جذاب‌تر می‌کنند. ضمن اینکه معمای سریال تا آخرین قسمت فاش نمی‌شود و نشانه‌ای هم برای باز کردن گره آن به شما نمی‌دهد و برای همین حسابی غافلگیر کننده است. این سریال یک نکته جذاب دیگر هم دارد. اینکه در آن تصویر شیک و همیشگی فرانسه را قرار نیست ببینید. برعکس چهره‌ای خشن‌تر می‌بینید که شباهتی به آن چهره رمانتیکی که فیلم‌ها و سریال‌ها از فرانسه برایمان ساخته‌اند ندارد و به کوچه پس کوچه هایش می‌رویم و آدم‌های عجیبش را می‌بینیم.
البته گاهی بخش‌هایی از سریال بیش از حد طول می‌کشد یا به نظر می‌رسد سرسری به آن پرداخته شده است. بعضی حرف‌ها و صحنه‌های سریال هم شعاری یا به قول خودمان هندی به نظر می‌رسند اما در مجموع هیجان و جذابیت The mantis بر نکات منفی‌اش می‌چربد. سریال محصول سال ۲۰۱۷ است و فقط یک فصل از آن پخش شد و دیگر هم خبری از فصل‌های بعدی نشد. بازیگرانش هم کارول بوکت، فرد تستوت و مانون آزم بودند که نام شان به احتمال زیاد برایتان آشنا نیست اما همین هم به عنوان چالش جدید بد نیست اینکه سریالی بدون ستاره‌ها ببینیم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پیاز داغش را زیاد کردن»

سایت بدون – پیاز داغ همان پیاز سرخ شده خودمان است یعنی قطعه قطعه کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *