سریال شبکه یک، ارجاعاتی واضح به «برکینگ بد» دارد /رد پای «والتر وایت» در «ترور خاموش»

سریال «ترور خاموش» که این شب‌ها از شبکه یک در حال پخش است، در بخش‌هایی از قصه به سریال محبوب «برکینگ بد» و کاراکتر مشهور آن «والتر وایت» ارجاعاتی داشته و مخاطبان را به یاد این سریال انداخته است. هرچند که بعضی از مخاطبان با عنوان «کپی» سریال «ترور خاموش» از مجموعه «برکینگ بد» از این اتفاق یاد کرده‌اند اما با توجه به اشاره‌های واضح «ترور خاموش» به این سریال آمریکایی، نمی‌توان نام این شباهت‌های واضح و عمدی سریال را کپی گذاشت و باید گفت که «ترور خاموش» به یکی از مهم‌ترین سریال‌‌های تاریخ ارجاع داشته است.
شیمی‌دانِ تولیدکننده مواد
در سریال «برکینگ بد» می‌بینیم یک معلم شیمی به نام «والتر وایت»، به خاطر پول از استعداد و توانایی‌اش در جهت تولید مواد مخدر استفاده می‌کند و از یک معلم شیمی ساده، تبدیل به یک تولیدکننده مواد قهار می‌‌شود. کلیت کاراکتر «مینا شفقتی» در سریال «ترور خاموش» هم چنین است و در قالب شخصیتی شبیه به «والتر وایت» ظاهر شده. این شخصیت با بازی ستاره اسکندری، یک شیمی‌دان است که در آموزشگاه، شیمی تدریس و همزمان مواد مخدر صنعتی تولید می‌کند.
والتر وایتِ «ترور خاموش»
یکی از واضح‌ترین این ارجاعات، مربوط به قسمت ۱۵ سریال است. در سکانسی از این قسمت مجموعه «ترور خاموش» دیدیم، یکی از شخصیت‌هایی که در آشپزخانه «مسعود» شیشه تولید می‌کند از لحاظ ظاهری بسیار شبیه «والتر وایت» است. او مانند این شخصیت، ریش پروفسوری قهوه‌ای رنگ و موهای کمی دارد. او در همین سکانس پاکتی در دست دارد که روی آن تصویر کاراکتر «والتر وایت» هم نقاشی شده است.
هایزنبرگ
در سریال «برکینگ بد»، پس از این که کاراکتر «والتر وایت» وارد کار تولید مواد مخدر می‌شود، با نام «هایزنبرگ» به شهرت می‎‌رسد. در سریال «ترور خاموش» هم از اسم استفاده شده. «مینا» و «سروش» نام مخدری را که تولید می‌کنند «هایزنبرگ» گذاشته‌اند. در این باره با احمد معظمی کارگردان «ترور خاموش» صحبت کردیم. او در این باره این‌گونه توضیح داد: «اسم هایزنبرگ را آورده‌ایم، اما اگر یادتان باشد مأمور اطلاعاتی می‌گوید که این اسم را از روی آن سریال برداشتند. ما داریم در خود سریال این را می‌گوییم و حتی نام سریال را آوردیم. نیامدیم بگوییم هایزنبرگ را خودمان گذاشتیم! چون بالاخره آن سریال معروفی است.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *