سلاح نه چندان مخفی پپ گواردیولا/آمادگی آگوئرو کلید کسب چهارگانه


نویسنده:نیک رایت

سایت بدون -سرخیو آگوئرو در جریان پیروزی ۰-۷ تیمش برابر شالکه ۲ بار دروازه حریف آلمانی را باز کرد تا آمار گل‌های خانگی‌اش در سال ۲۰۱۹ را به عدد ۱۱ برساند. برای درک شگفت‌انگیز بودن این آمار در نظر بگیرید که منچستر یونایتد در همین بازه زمانی تنها ۹ گل در اولدترافورد ‌زده است.
آگوئرو با آرامش و اعتماد به نفس کامل گل اولش را از روی نقطه پنالتی و با یک ضربه چیپ به ثبت رساند و در پروسه پدید آمدن فرصت گل دومش هم شرکت داشت تا نشان دهد تحت آموزه‌های پپ گوآردیولا چقدر فوتبالش پیشرفت کرده و دیگر صرفا یک مهاجم باکس به حساب نمی‌آید.
گوآردیولا این روزها اتکای زیادی به مهاجم آرژانتینی‌اش دارد. پس عجیب نبود که آگوئرو در دقیقه ۶۳ بازی دیشب، وقتی دیگر تکلیف صعود مشخص شده بود زمین را ترک کرد. شماره ۱۰ سیتی برای کمک به تیمش در راه رسیدن به چهارگانه رویایی نیاز به استراحت تا جای ممکن دارد. او از ۲۰ ژانویه به بعد ۹۹۹ دقیقه در زمین بوده، یعنی ۱۳ بازی در بازه زمانی ۵۲ روز. تنها نگرانی پپ و سیتی از همین تعداد بازی‌های زیاد امکان خستگی و مصدومیت آگوئرو برای هفته‌های حیاتی پایانی فصل است.
البته پپ روی نیمکت گابریل ژزوس را به عنوان جانشین مستقیم آگوئرو دارد، مهاجمی برزیلی‌ که دیشب هم بعد از ورود به زمین گل زد و به احتمال خیلی زیاد شنبه در بازی جام حذفی مقابل سوانزی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. فاصله بین این بازی و بازی بعدی سیتی در لیگ، در خانه فولام، ۲ هفته است.
بعد از بازگشت به لیگ آگوئرو باید به همین فرم ایده‌آلش ادامه دهد. مهاجم کهنه‌سوار سیتیزن‌ها که با آن گل دقیقه ۹۶ مقابل کوئینز پارک رنجرز، دوران جدید آبی‌پوشان منچستر در فوتبال انگلیس را رقم زد، در ابتدای ورود گوآردیولا به اتحاد با آینده‌ای نه چندان مطمئن روبه‌رو بود. خرید ژزوس و نیمکت‌نشینی‌های گهگاه آگوئرو باعث شد خیلی‌ها به این باور برسند که ستاره سابق اتلتیکومادرید بازیکنی از جنس تیم‌های گوآردیولا نیست اما آگوئرو خیلی زود خودش را با شرایط جدید تطبیق داد و حالا بدل به کلیدی‌ترین مهره پپ در راه رسیدن به یک افتخار جاودانه شده است.
پل دیکوف، مهاجم سابق سیتی درباره جایگاه آگوئرو و ذهنیت کلی این تیم در این فصل می‌گوید: «مردم مدام از هم می‌پرسند آیا آنها قادر به فتح چهارگانه خواهند بود؟ آیا بردن لیگ برای‌شان مهم‌تر است یا فتح چمپیونزلیگ؟ نکته مثبت از نظر من اینجاست که منچسترسیتی تیمی است که فقط به بردن بازی بعدی فکر می‌کند. بازیکنان این تیم نه از قهرمانی در لیگ حرف می‌زنند و نه از قهرمانی در چمپیونزلیگ. ذهنیت آنها بر این است که فعلا بازی بعدی را ببریم تا ببینیم به کجا می‌رسیم. پپ در حال حاضر فقط به بازی جام حذفی فکر می‌کند اما خود او و تمام کادر فنی و بازیکنانش فکر بردن تمام جام‌های ممکن را در سر دارند، هدفی که البته رسیدن به آن بسیار دشوار است. آیا این امر برای سیتی ممکن خواهد بود؟ به نظر من با توجه به تیمی که دارند، با اینکه بسیار سخت است، بله! سیتی قادر به فتح چهارگانه است».

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *