سه برد مهم در یک هفته عالی برای رئال مادرید/ قایق زیدان در ساحل آرامش

حال و هوای باشگاه در این یک هفته کاملاً عوض شده، از آن هفته‌هایی که می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب برای رویای قهرمانی و کسب جام عمل کند

نویسنده :ریک شارما 

 سایت بدون – توفان عبور کرده و قایق زین‌الدین زیدان نه تنها ایمن در حال حرکت است، بلکه با تمام سرعت پیش می‌رود. رئال مادرید او از شرایط بحرانی به خوبی گذشت و با سه پیروزی فوق‌العاده در طول یک هفته جایگاه این مربی فرانسوی تثبیت شد؛ بعد از سویا و بوروسیامونشن گلادباخ، این بار نوبت اتلتیکومادرید بود که قربانی سفیدپوشان پایتخت اسپانیا شود. همین شنبه گذشته شایعات زیادی درباره اینکه فلورنتینوپرس در حال بررسی گزینه‌های جانشینی زیدان است،

مطرح شده بود اما این نخستین بار نیست که او، باشگاه را به ساحل آرامش می‌رساند. پیروزی ۲ بر صفر شنبه شب در ورزشگاه آلفردو دی استفانو فاصله میان دو تیم را به سه امتیاز رساند ضمن اینکه رئال به رتبه سوم جدول لالیگا صعود کرد. شنبه هفته گذشته رئال مادرید به سویل رفت و با هر جان کندنی بود، سه امتیاز به دست آورد و مهم‌تر از آن خودش را پیدا کرد. چهارشنبه برد آسانی برابر گلادباخ کسب کردند تا از یک حذف تحقیرآمیز و بی‌سابقه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بگریزند و به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی بروند. حالا با این پیروزی برابر اتلتیکومادرید با آرامش، قرعه‌کشی امروز مرحله حذفی لیگ قهرمانان را پیگیری می‌کنند در حالی که آسمان کاملاً صاف است و باد در مسیر حرکت قایق این تیم در جریان. حال و هوای باشگاه در این یک هفته کاملاً عوض شده، از آن هفته‌هایی که می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب برای رویای قهرمانی و کسب جام عمل کند. آنچه اهمیت بسیاری دارد اینکه تک تک بازیکنانی که زیدان در این هشت روز به کار گرفت، با تمام وجود تلاش کردند، تا آخرین لحظه حریف را تحت فشار گذاشتند و ذره‌ای خلل در تمرکزشان وارد نشد.

اتلتیکو در حالی به ورزشگاه رئال مادرید آمد که با یک بازی کمتر و شش امتیاز بیشتر نسبت به همسایه بسیار پرافتخارتر خود در صدر جدول قرار داشت. تیم سیمئونه در ۲۶ بازی قبلی خود در لیگ شکست نخورده بود و هفت برد متوالی در این رقابت‌ها به نام خود ثبت کرده بود تا مشخص شود رئال چه کار سختی در پیش دارد. اتلتیکو که در ۱۰ بازی‌اش تنها دو گل خورده بود، هرگز در این فصل از رقبا عقب نیفتاده بود تا اینکه کاسمیرو روی کرنر ارسالی تونی کروس با ضربه سر دقیق خود به گوشه دروازه این طلسم را شکست در حالی که قبل از آن کریم بنزما تیرک دروازه میهمان را به لرزه درآورده بود. جالب است، این برزیلی در بازی‌های کمتر نسبت به دو همکارش در خط میانی، تونی کروس و لوکا مودریچ گل‌های بیشتری زده، او ۲۶ گل و کروس و مودریچ به ترتیب ۱۹ و ۲۴ گل زده‌اند. این گل مهمی بود که کار اتلتیکومادرید را سخت کرد بخصوص با برنامه‌ریزی که مربی آرژانتینی برای این تیم کرده بود. او توماس لمار و آنخل کوره آ را روی نیمکت نشاند و ترجیح داد با احتیاط بیشتری بازی کند، که اشتباه بود. اتلتیکو تا اینجای فصل برای این فوق‌العاده بوده که میل هجومی‌اش را افزایش داده. لوییس سوارس در خط حمله تنها و ناکارآمد شده بود به خاطر اینکه هم‌تیمی‌ها با فاصله زیادی از او عقب بودند در حالی که ژوائو فلیکس هم با کار عالی کاسمیرو یک ناکام واقعی در نیمه اول بود. تیم میهمان در تمام ۴۵ دقیقه اول یک ضربه در چارچوب نداشت و این اتفاق برای دومین بار در طول پنج فصل رخ داد.

این اتلتیکو روحیه مبارزه نداشت، چیزی که برای تیم سیمئونه کاملاً عجیب است. در واقع مادرید زیدان توان مبارزه را از آنها گرفته بود. سیمئونه بین دو نیمه دست به تغییرات گسترده زد و کوره آ و لمار را به زمین فرستاد که دومی خیلی دوید و زحمت کشید اگرچه بی فایده بود. او به محض ورود به خاطر خطای بدش روی کاسمیرو می‌توانست اخراج شود. اتلتیکو خیلی بهتر شد اما در نهایت همان داستان تکراری برایشان رقم خورد؛ اتلتیکو در ۹ بازی پیاپی لیگ برابر رئال بردی دشت نکرده و آخرین باخت این تیم قبل از شکست شنبه شب در بهمن سال گذشته برابر همین رئال بوده است. دنی کارواخال گل دوم را با یک شوت عالی از فاصله دور به ثمر رساند اگرچه این گل به نام یان اوبلاک ثبت می‌شود چون بعد از برخورد با تیرک دروازه به گلر اسلوونیایی خورد و گل شد. سوارس در خط حمله بی‌دندان بود با آنکه بارها با بارسلونا رئال را شکار کرده بود، فلیکس هم با تعویض زودهنگامش، عصبانیت خود را بر سر صندلی‌های پلاستیکی خالی کرد. بنزما بعد از برد مقابل گلادباخ گفت: «اینطور بازی کنیم، هیچ تیمی حریفمان نیست.» درست می‌گفت. اگر مربی بتواند تیم را همینطور در دوران طلایی‌اش حفظ کند، این فصل نویدهای بسیار دارد.

منبع: گل  

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *