سووال روز /آیا رئال‌مادرید آماده جدایی رونالدو بود؟

https://www.thestatesman.com/wp-content/uploads/2018/10/Luka-Modric-and-Gareth-Bale.jpg
سایت بدون -شکست رئال‌مادرید، بار دیگر تردیدهای بسیاری درباره اقدام جنجالی این باشگاه در فروش رونالدو به وجود آورده است. پس از شکست ۳ بر صفر مقابل سویا و تساوی بدون گل مقابل اتلتیکو، سپیدپوشان به مصاف زسکامسکو رفتند و پس از تنها ۶۵ ثانیه، روی اشتباه تونی کروس، دروازه آنها توسط نیکولا ولاسیچ فرو ریخت. تیم خولن لوپتگی ۳ بار توسط کریم بنزما، کاسمیرو و ماریانو، تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد ولی نتوانست راهی برای بازگشت به بازی پیدا کند. سرخیو راموس برای این دیدار استراحت داده شده بود و لوکا مودریچ از روی نیمکت بازی را آغاز کرد و برای لوپتگی، این نمایش ضعیف یک آمار ناخوشایند را به ثبت رساند. حالا رئال پس از ۱۱ سال، ۳ بازی پیاپی موفق به گلزنی نشده است. در طول ۹ سال حضور کریستیانو رونالدو در جمع سپیدپوشان، آنها هیچ‌گاه چنین آماری را تجربه نکردند و حالا پس از جدایی او، تنها ۹ بازی طول کشید تا به چنین وضعیتی وارد شوند. رونالدو در ماه جولای، رئال را به مقصد یوونتوس ترک کرد و با وجود شروع ضعیف در ایتالیا، رفته رفته شرایط بهتری پیدا کرد. او حالا ۳ گل‌زده و ۴ پاس گل برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده، هر چند به خاطر اخراج در دیدار مقابل والنسیا، برای بازی برابر یانگ‌بویز محروم بود. رونالدو در ۹ فصل حضورش در رئال‌مادرید، توانست به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شود و کلیدی‌ترین نقش را در موفقیت‌های
۵ سال اخیر تیم سابقش ایفا کرد. ۴ قهرمانی در ۵ سال، نتیجه تلاش او و رئالی‌ها بود.
ستاره ۳۳ ساله، در ۴۳۸ بازی، ۴۵۰ گل به ثمر رساند و رکورد فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشت. بار موفقیت رئال‌مادرید در این چند سال، بیشتر به دوش رونالدو بود و با جدایی او، این بار به دیگر مهاجمان تیم یعنی بنزما و گرت بیل منتقل شد و مصدومیت ستاره ولزی، مشکل باشگاه را چندین برابر کرد.
مشکل ران پا در دیدار مقابل اتلتیکو، بیل را برای بازی سه‌شنبه شب از ترکیب رئال دور کرد؛ بازیکنی که انتظار می‌رفت پس از جدایی رونالدو، ارتش یک نفره رئال در بازی‌ها باشد. بدون بیل نیز رئال توانست ۲۶ شوت به سمت دروازه حریف بزند ولی هیچ‌کدام از شوت‌ها وارد دروازه نشد که این رکورد برای نخستین بار پس از فصل ۴-۲۰۰۳ به ثبت رسید.
با وجود این عملکرد ضعیف، لوپتگی مدعی شده نگرانی‌ای از این بابت ندارد. او گفت: «گلزنی وقتی سراغ تیم شما می‌آید که شما موقعیت ایجاد کنید و باور داشته باشید دقیق‌تر خواهید بود. این کاری است که از ما برمی‌آید. من مطمئنم باز هم گلزنی خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد، البته زسکا مسکو در خانه بازی کرد و گلزنی سریع به آنها کمک کرد ولی ما هم از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم».
بنزما ۴ گل در این فصل به ثمر رسانده که نسبت به کل فصل قبل، تنها یک گل کمتر ‌زده ولی حالا ۶ بازی است که نتوانسته گلی به ثمر برساند ولی لوپتگی از او
حمایت کرد.
او گفت: «ما به کریم اعتماد کامل داریم. گل‌های او خیلی به کمک ما آمده و فصل را عالی آغاز کرده است. در حال حاضر، او و تیم خوب کار نکرده‌اند ولی مطمئنم بزودی باز هم گلزنی خواهیم کرد».

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *