«سووشون»، رمان معروف و پُر طرفدار فارسی، از رادیو شنیدنی می‌شود

«سووشون»، رمان معروف و پُر طرفدار ادبیات ایران که به قلم سیمین دانشور نوشته شده است، در قالب یک نمایش، روی آنتن رادیو می‌رود.

سایت بدون – امشب (جمعه بیستم فروردین)، نمایش رادیویی «سووشون» به کارگردانی حمید منوچهری از رادیو نمایش پخش می‌شود.

این نمایش بر اساس رمان «سووشونِ» سیمین دانشور، توسط نیما مهر تنظیم رادیویی شده است که داستان آن در سال‌های پایانی جنگ دوم جهانی رخ می‌دهد.

زری و یوسف، دو آدم اصلی قصه‌اند، یوسف مردی که همه زندگی‌اش را وقف مبارزه با بیگانگان و خود فروختگان می‌کند و زری که داستان از زبان او نقل می‌شود، زنی است که هر چند همه همتش این است که خانه خود را از تاثیرات محیط بیرون محفوظ نگه دارد اما به تدریج با کشف واقعیت‌هایی که در محیط فاسد بیرون می‌گذرد، به زنی مبارز و آزادیخواه تبدیل می‌شود.

«سووشون» به کارگردانی حمید منوچهری، تهیه‌کنندگی مجید حیدری و با بازی ایوب آقاخانی، شهین نجف‌زاده، امیر منوچهری، مژگان عظیمی، اکبر ملایی، صفا آقاجانی، فریبا متخصص، امیر زنده‌دلان، فریدون محرابی، امیرعباس توفیقی، مهدی نمینی‌مقدم، بهرام سروری‌نژاد، رحمان باقریان، محمد یگانه، پریسا مقتدی، هنگامه محمودی، افکتوری نرگس موسی‌پور، صدابرداری پیروز صدرایی و گویندگی مهرداد عشقیان، امشب (جمعه بیستم فروردین)، ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

داستان «سووشون» که یکی از آثار فاخر ادبیات داستانی ایران است، به ۱۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *