سپاهان- استقلال؛فینال نیم‌فصـل در نقش جهان


سایت بدون – تقابل صدرنشین لیگ با تیم دوم بدون شک هر نامی را پشت خود ببیند دیدار جذابی خواهد شد، چه رسد به اینکه پای استقلال و سپاهان در میان باشد. تاریخ نشان می‌دهد حتی اگر آبی و زردها در میانه‌های جدول هم باشند به دلیل سوابق روشن خود در لیگ برتر ظرفیت‌های بسیاری برای خلق نمایشی تماشاگر‌پسند را دارند و صرف اینکه اکنون دو تیم مدعی قهرمانی در لیگ بیستم هستند نمی‌تواند معیار سنجش عیار این بازی باشد.
استقلال و سپاهان از دیرباز تاکنون که ۲۰ دوره از برگزاری لیگ برتر می‌گذرد بازی‌هایی جذاب و تماشاگرپسند را به نمایش گذاشته‌اند و بیننده‌های بسیاری را مجذوب هنر خود کرده‌اند. این بازی اما ویژگی‌های تازه‌ای دارد و دو تیم به دلیل برخورداری از مربیان نوظهور روی نیمکت‌های خود می‌توانند بر جاذبه‌های این تقابل بیفزایند. هم محرم نویدکیا که از اقبال میزبانی برخوردار است و هم محمود فکری که به میهمانی اصفهان می‌رود نمی‌خواهند در این بازی بزرگ بازنده باشند تا احیاناً جایگاه خود را در آینده متزلزل ببینند. شاید به همین جهت بود که دو تیم کوشیدند بازی‌های قبل خود را با پیروزی پشت سر گذاشته تا با روحیه مناسب گام به این میدان بگذارند.
درواقع می‌شود اینطور به ماجرا نگریست که جایگاه فکری و نویدکیا با شکست در این بازی تا حدی به خطر می‌افتد بخصوص فکری که سایه سنگین صدرنشینی یحیی را هم پشت خود احساس می‌کند.
با این حال باید به این مهم نیز توجه داشت که سپاهان و استقلال از یک منظر شباهت‌هایی با هم دارند که احتمال وقوع یک بازی پرگل را به نقطه اوج می‌رساند. این تقابل تیم‌های اول و دوم جدول برترین گلزنان لیگ است؛ سپاهان در جایگاه نخست با ۲۳ گل زده و استقلال در رتبه دوم با ۱۸ گل زده. عصر شنبه تقابل تیم‌هایی را شاهد خواهیم بود که در خط آتش خود شرایط مناسبی را تجربه می‌کنند. البته باید توجه داشت که وضعیت سپاهان قدری بهتر از استقلال است و این تیم از منظر گلزنی شرایط مطلوب‌تری دارد.
حضور استنلی، محبی، خلعتبری و شهباززاده وضعیت هجومی سپاهان را ایده‌آل کرده است. در استقلال هم حضور مهدی قایدی و ارسلان مطهری می‌تواند نگرانی‌های رقیب را افزایش دهد اما تردیدی نیست اگر دیاباته به این بازی می‌رسید اوضاع به شدت تفاوت می‌کرد و چه بسا شانس استقلال پیش از تقابل بیش از حریف خود جلوه می‌کرد.
به هر حال فکری ناچار است در غیاب دیاباته تنها به زوج قایدی و مطهری دل ببندد تا شاید دروازه سپاهان را تسخیر کند و با دست پر به تهران بازگردد. فکری نیک می‌داند که پیروزی در این میدان تا چه اندازه برای او پرفایده خواهد بود. اگر برنده این بازی او باشد با آرامش آماده بازی‌های آتی می‌شود و اگر نتیجه‌ای جز پیروزی برای استقلال رقم بخورد علاوه بر اینکه پرسپولیس را در موقعیت صدرنشینی قرار می‌دهد، جایگاه فکری را هم تا حدی متزلزل خواهد کرد. به هر حال باید توجه داشت که حمایت‌های ظاهری از سرمربی استقلال نمی‌تواند ملاک سنجش آینده این مربی باشد و آنچه او را در محیطی امن و بی‌دغدغه قرار می‌دهد ادامه صدرنشینی با اختلاف امتیازی مناسب و البته خلق بازی‌هایی تماشاگرپسند خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *