سکاندار کشتی بعد از رسول خادم چه کسی خواهد بود؟


حدود ۵٠ روز از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی می‌گذرد؛ یک‌بار این اتفاق اواخر ‌سال ٩۶ رخ داد و بعد از نزدیک به ۴٠ روز بلاتکلیفی مرد اول کشتی ایران به اتاق ریاست بازگشت اما ناکامی در مسابقات جهانی ٢٠١٨ و شدت‌گرفتن انتقادات باعث شد که خادم قید ریاست در فدراسیون و حتی سرمربیگری در تیم‌ملی را بزند و خانه‌نشین شود. در طول هفته‌های اخیر جانشین موقت خادم که از یاران نزدیک به او است، تصمیمات کلیدی گرفته؛ در شرایطی که خیلی از بزرگان کشتی برای تکیه‌زدن بر صندلی ریاست ابراز علاقه کرده‌اند.
جدیدی خودش را از دور خارج کرد!
عباس جدیدی که در دو دوره اخیر انتخابات برای رقابت با رسول خادم وارد گود شده بود و هر دوره هم حضورش جنجال‌های زیادی در پی داشت، به نظر می‌رسد فعلا قید حضور در انتخابات را زده است. این پیشکسوت کشتی که‌ سال گذشته در چنین مقطعی با وجود انصراف نامش روی تخته رفت و شکست ۴٠ بر صفر او به خادم سوژه شد، در اظهارنظرهای اخیر خود گفته تا زمانی که سازوکار انتخابات تغییر نکند و صرفا روسای هیأت‌های استانی تصمیم‌گیرنده باشند، برای ریاست فدراسیون جلو نمی‌آید.
حیدری و دبیر می‌آیند؟
دو تن از چهره‌های نامدار کشتی ایران که این روزها نامشان برای حضور در انتخابات به گوش می‌رسد، علیرضا حیدری و علیرضا دبیر هستند. حیدری که در دوران ریاست خادم در سمت‌های مختلف با فدراسیون همکاری می‌کرد، در مصاحبه‌های اخیر خود با این‌که از حضور قطعی در انتخابات حرف نزده، اما بارها اعلام کرده که اگر فضا مناسب باشد، در انتخابات ثبت نام خواهد کرد. از سوی دیگر علیرضا دبیر که با خروج از شورای شهر فعالیت اجرایی خاصی ندارد، فعلا سکوت اختیار کرده است اما از گوشه‌وکنار اخباری مبنی بر علاقه‌اش به ریاست فدراسیون به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد این دو پیشکسوت کشتی که از مدال‌آوران المپیک هستند، در صورت ثبت‌نام در انتخابات به صورت مستقل وارد گود خواهند شد.
رنگرز و امیر خادم؛ گزینه‌های احتمالی وزارت ورزش
مثل همیشه باید در انتظار باشیم که در انتخابات پیش روی فدراسیون کشتی وزارت ورزش هم گزینه خاص خود را داشته باشد. امیررضا خادم که در سال‌های اخیر معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش را برعهده داشته، شاید برای جانشینی برادر خود پا پیش بگذارد. او که سابقه ریاست فدراسیون کشتی را هم دارد، در صورتی که از سوی وزارتخانه حمایت شود، بعید نیست بار دیگر بر صندلی ریاست تکیه بزند. دیگر گزینه‌ای که گفته می‌شود شاید به ‌عنوان کاندیدای مورد حمایت وزارت ورزش قدم به میدان انتخابات بگذارد، حسن رنگرز است.
بنی‌تمیم؛ گزینه مورد حمایت خادم
حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون در دوران ریاست رسول خادم که در ماه‌های اخیر به دلیل سرمربیگری رئیس فدراسیون در تیم‌ملی کشتی آزاد اداره امور را در دست گرفته بود، این روزها محتمل‌ترین گزینه برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست است. با حمایت روسای هیأت‌های استانی سرپرستی بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی به نوعی به وزارت ورزش تحمیل شد. جالب این‌که بنی‌تمیم برخلاف خیلی از سرپرست‌هایی که در فدراسیون‌ها صرفا در نقش برگزار‌کننده انتخابات ظاهر می‌شوند، در همین ۵٠ روز تصمیمات کلیدی گرفته و سرمربیان تیم‌های ملی را انتخاب کرده است. خیلی‌ها معتقدند با توجه به حمایت پنهان رسول خادم از حمید بنی‌تمیم، روسای هیأت‌های استانی هم در انتخابات پیش رو به سرپرست فدراسیون رأی می‌دهند تا دوران بعد از خادم هم با ریاست یکی از نزدیکان او دنبال شود. این رویه باعث شده است تا طی روزها و هفته‌های اخیر برخی از اهالی کشتی به انتقاد از رسول خادم و دخالت پنهانش در انتخابات پیش رو بپردازند. حتی برخی معتقدند اگر اوضاع همین‌طور پیش برود، بزرگان کشتی به خاطر حمایت‌های احتمالی   برای رقابت با بنی‌تمیم حتی وارد گود هم نمی‌شوند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *