شانس چه کسانی در اسکار ۲۰۲۰ بیشتر است؟/ در حوالی تندیس

شمارش معکوس برگزاری ۹۲مین دوره از مراسم اسکار آغاز شده است. در هر یک از رشته‌های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش اول زن پنج چهره با یکدیگر رقابت می‌کنند. فیلم جوکر در ۱۱ رشته نامزد شده است.

واکین فینیکس (فیلم: جوکر)

به باور کارشناسان واکین فینیکس بیشترین شانس را برای کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد دارد. بازی درخشان او در فیلم جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس افتخارات زیادی برایش به ارمغان آورده است، از جمله جایزه گلدن گلوب و بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

آنتونیو باندراس (فیلم: درد و شکوه)

آنتونیو باندراس نیز یکی از نامزدان جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد است. او در فیلم درد و شکوه به کارگردانی پدرو آلمودوار بازی درخشانی از خود نشان داد و در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره سینمایی کن دریافت کرد.

آدام درایور (فیلم: داستان ازدواج)

آدام درایور اکنون ده سالی است که به عنوان بازیگر در عرصه سینما فعالیت دارد. او در سال ۲۰۱۹ در ژانرهای کاملا گوناگونی نقش‌آفرینی کرد و قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشت. درایور به خاطر بازی تحسین‌برانگیزش در فیلم داستان ازدواج به عنوان یکی از نامزدهای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برگزیده شده است.

لئوناردو دی‌کاپریو (فیلم: روزی روزگاری در هالیوود)

لئوناردو دی‌کاپریو که از چهره‌ های پرسابقه هالیوود محسوب می‌شود، برای هفتمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. او در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت این جایزه شده بود. دی‌کاپریو این بار به خاطر درخشش در فیلم کمدی درام روزی روزگاری در هالیوود به جمع نامزدان جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد پیوسته است.

جاناتان پرایس (فیلم: دو پاپ)

جاناتان پرایس، بازیگر پرسابقه اهل ولز نیز یکی از پنج نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد است. پرایس در کنار آنتونی هاپکینز بازی فوق‌العاده‌ای از خود در فیلم دو پاپ نشان داد. او امسال یکی از نامزدان دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول مرد بود، اما دست خالی صحنه را ترک کرد.

اسکارلت جوهانسون (فیلم: داستان ازدواج)

اسکارلت جوهانسون در این دوره از مراسم اسکار نامزد دریافت دو جایزه شده است، یکی به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم داستان ازدواج به عنوان نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن و دیگری به خاطر بازی‌ در فیلم خرگوش جوجو به عنوان بهترین بایگر نقش مکمل زن. این نخستین بار است که نام جوهانسون در فهرست نامزدان اسکار به چشم می‌خورد.

سینتیا اریوو (فیلم: هریت)

سینتیا اریوو که بازیگر اصلی درام تاریخی هریت است، یکی دیگر از نامزدان جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در این دوره است. او در مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۰ نیز نامزد دریافت این جایزه شده بود، اما در نهایت بی‌نصیب ماند.

سورشا رونان (فیلم: زنان کوچک)

سورشا رونان، بازیگر جوان ایرلندی برای چهارمین بار است که نامزد دریافت جایزه اسکار می‌شود. او به خاطر درخشش در فیلم تاریخی زنان کوچک به عنوان یکی از نامزدان جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن انتخاب شده است.

رنی زلوگر (فیلم: جودی)

این چهارمین بار است که نام رنی زلوگر در فهرست نامزدان اسکار به ثبت می‌رسد. او در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ نیز نامزد دریافت این جایزه شده و در سال ۲۰۰۴ به خاطر بازیگری در فیلم کوهستان سرد اسکار بازیگر نقش مکمل زن را گرفته بود. زلوگر این بار به خاطر درخشش در فیلم جودی نامزد دریافت اسکار شده است. جودی داستان زندگی جودی گارلند، بازیگر و خواننده آمریکایی را روایت می‌کند.

سم مندس (فیلم: ۱۹۱۷)

این نخستین بار نیست که نام سم مندس، کارگردان مشهور بریتانیایی، در فهرست نامزدان اسکار بهترین کارگردانی به چشم می‌خورد. او در سال ۲۰۰۰ این جایزه را به خاطر کارگردانی فیلم زیبایی آمریکایی دریافت کرده بود. مندس این بار برای تازه‌ترین اثر خود که ۱۹۱۷ نام دارد، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است. ۱۹۱۷ درامی ضدجنگ است و ماجرای آن در دوره جنگ جهانی اول در فرانسه می‌گذرد.

مارتین اسکورسیزی (فیلم: مرد ایرلندی)

اسکورسیزی که از کهنه‌کاران هالیوود محسوب می‌شود، تاکنون بارها نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی بوده، اما تنها یک بار این جایزه را کسب کرده است: در سال ۲۰۰۷ برای کارگردانی فیلم رفتگان. تازه‌ترین اثر او، مرد ایرلندی یکی از نامزدهای جایزه بهترین فیلم نیز هست. حال باید دید که آیا اسکورسیزی این بار می‌تواند برای دومین بار طعم اسکار را بچشدیا نه.

کوئنتین تارانتینو (روزی روزگاری در هالیوود)

تارانتینو که یکی از کارگردانان محبوب هالیوود محسوب می‌شود، پیشتر نیز برنده اسکار بوده است، البته نه به عنوان کارگردان، بلکه به عنوان فیلم‌نامه‌نویس. او این بار هم برای کارگردانی فیلم روزی روزگاری در هالیوود نامزد جایزه اسکار شده و هم در رشته بهترین فیلم‌نامه تدوین‌شده.

تاد فیلیپس (فیلم: جوکر)

تاد فیلیپس، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان آمریکایی، با فیلم جوکر موفقیت زیادی به دست آورده است. جایزه شیر طلایی بهترین کارگردانی از جشنواره ونیز از جمله افتخاراتی است که در کارنامه این فیلمساز به ثبت رسیده است. جوکر در ۱۱ رشته نامزد اسکار شده است، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد.

بونگ جون−هو (فیلم: انگل)

فیلم انگل را شاید بتوان موفق‌ترین محصول سینمایی کره جنوبی دانست. این فیلم تاکنون بیش از ۱۷۰ جایزه گرفته و ۱۸۰ بار نیز نامزد دریافت جوایز سینمایی بوده است. این فیلم در رشته‌های گوناگون نامزد جوایز اسکار شده است، از جمله در رشته بهترین کارگردانی.

منبع: دویچه وله

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *