شاهکار نایاب «رامبرانت» زیر چکش حراج

ایرنا نوشت: تابلوی «ابراهیم و فرشتگان» شاهکار نایاب «رامبرانت» نقاش صاحب‌سبک هلندی در حراجی ساتبیز به فروش گذاشته می‌شود.

با گذشت یک هفته از اعلام خبر حراج پرتره مرد جوان مدال به دست اثر ساندرو بوتیچلی هنرمند پرآوازه ایتالیایی، خبرها از به فروش گذاشته شدن تابلوی ابراهیم و فرشتگان (Abraham and the Angels) شاهکار نایاب رامبرانت در حراجی سال آینده ساتبیز حکایت دارد.  

نقاشی رنگ روغن ابراهیم و فرشتگان صحنه‌ای از کتاب مقدس را به تصویر می‌کشد که رامبرانت آن را در سال ۱۶۴۶ روی بومی کوچک (۱۵.۸ در ۲۰.۹ سانتی‌متر) خلق کرد.

این تابلو ژانویه آینده (دی- بهمن ۹۹) در هفته حراج سالانه آثار اساتید کلاسیک ، با قیمت تخمینی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به حراج گذاشته می‌شود.

رامبرانت در طول حیات خود در مجموع ۱۳۶ تابلو براساس روایات کتاب مقدس کشید که امروز از این تعداد تنها ۵ تابلو باقی مانده است. این امر تابلوی ابراهیم و فرشتگان را به اثری نایاب و ارزنده تبدیل می‌کند که ممکن است رکورد حراج را در حوزه شاهکارهای کلاسیک جابه‌جا کند. رکورد کنونی در دست نیم پرتره مرد ناشناس ایستاده اثر دیگری از رامبرانت است که در سال ۲۰۰۹ در یکی از حراجی‌های کریستیز به قیمت ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار چکش خورد.

تابلوی ابراهیم و فرشتگان پیش از حضور در حراجی ماه ژانویه ساتبیز، در گالری‌های این حراج‌خانه در هنگ‌کنگ، لس‌آنجلس، آمستردام و لندن به نمایش گذاشته خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *