شبکه‌های اجتماعی که بازاریاب‌هاباید در سال ۲۰۲۲ بررسی کنند/پلتفرم‌های پولساز

سایت بدون – از پرطرفدارترین پلتفرم‌هایی که در سال ۲۰۲۱ با آنها آشنا شدیم، شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر مکالمه محور و پخش‌های زنده بود. برای آن‌که بتوانید از پلتفرم‌های روز دنیا در سال ۲۰۲۲ بیشتر بهره ببرید، فهرستی از ۸ پلتفرم شبکه اجتماعی جدید برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید آنها را در فهرست پلتفرم‌هایی که باید به آنها سر بزنید، قراردهید. این پلتفرم‌های دارای کاربران بالا، مناسب برای سرمایه‌گذاری‌اند یا بعضا پلتفرم‌های جدیدی هستند که در دوسال اخیر رونمایی و با استقبال مواجه شده‌اند. ما هر کدام از این پلتفرم‌ها را بررسی و این‌که چگونه کار می‌کنند، نحوه تعامل آنها با کاربر چطور است، چرا ممکن است برای بازاریاب‌ها اهمیت پیدا کنند و چطور می‌توان با آنها کارکرد را در این گزارش برای شما آورده‌ایم. Twitch
 سال راه‌اندازی: ۲۰۱۱
 تعداد کاربر: ماهانه ۱۴۰ میلیون کاربر فعال
Twitch پلتفرم پخش زنده‌ای است که این امکان را می‌دهد تا سازندگان صنایع مختلف بتوانند در زمان‌های مشخص با مخاطبان خود در ارتباط باشند. این پلتفرم ترافیک پیشرو است که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی را به خود جذاب می‌کند. گیمرها می‌توانند بازی‌های محبوب خودشان مانند Fortnite و Minecraft را در حالی که مخاطبان بازی را می‌بینند و مشارکت می‌کنند، در این پلتفرم ضبط کنند. در برخی از بخش‌ها محتواهای دیگری را به کسانی که اشتراک پولی انتخاب می‌کنند، ارائه می‌دهد.
Discord
سال راه‌اندازی: ۲۰۱۵
تعداد کاربر: ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال
چیزی که قبلا یک پلتفرم بازی بود، الان به یک برنامه چت گسترده تبدیل شده‌است. این پلتفرم روی سرورهایی فعال است که امکان چت تصویری، صوتی و ویدئویی را می‌دهند. هر کاربر می‌تواند سرور مجزای خودش را راه‌اندازی کند یا عضو سرورهایی که دیگر کاربران ساخته‌اند، شود. زمانی که این پلتفرم برای اولین‌بار راه‌اندازی شد، دیسکورد میان گیمرهایی که می‌خواستند بازی‌هایشان را استریم کنند و به جامعه بازی دیگر ملحق شوند، جذاب و پرطرفدار بود. پس از آن‌که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به‌دست‌آورد، دیسکورد برنامه‌هایی را برای گسترش خودش معرفی کرد. دیسکورد به برندها فرصتی برای ساخت اعتماد و باور به برندشان را می‌دهد. برای آن‌که در چنین پلتفرمی موفق شوید، برندها باید روی مخاطبان خود سرمایه‌گذاری کنند و تمایل به بازی طولانی داشته باشند.
TikTok
سال راه‌اندازی: ۲۰۱۷
تعداد کاربر: ماهانه یک میلیارد کاربر فعال
این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای کوتاه بسازید که به طور مداوم تکرار می‌شوند. درست مانند برنامه Vine. اما در این برنامه شما می‌توانید افکت، AR فیلتر، متن و پخش‌های موسیقی بگذارید تا ویدئوی شما جذاب‌تر شود. مانند دیگر پلتفرم‌های ویدئویی، کاربران این شبکه اجتماعی اکثرا زیر ۳۰ سال سن دارند.
Clubhouse
سال راه‌اندازی: ۲۰۲۰
تعداد کاربر: ماهانه ۱۰ میلیون کاربر فعال
برخلاف شبکه‌های اجتماعی قدیمی مانند توییتر و فیسبوک که پلتفرم ناهمزمانی برای ارتباط و به اشتراک گذاشتن محتوا هستند، کلاب هاوس فعالیت همزمان را بالا می‌برد و ارتباط صوتی بین مخاطب و گوینده را افزایش می‌دهد. نمی‌توان گفت این برنامه پر بازده است اما بیشتر روشی شخصی است برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان‌تان که می‌توانند در زمان‌های ممکن با شما در ارتباط باشند و با شما گفت‌وگو کنند، باشد. نمی‌دانید که چگونه مخاطب را افزایش دهید؟ میزبان گروه دوستانه مشخصی شوید، درباره آنالیز رفتار مشتریان‌تان گفت‌وگو را شروع کنید یا در مکالمه‌ای که توسط مدیر فکری در صنعت شما برگزار می‌شود، شرکت کنید.
Twitter Spaces
سال راه‌اندازی: ۲۰۲۰
تعداد کاربر: نامعلوم
مانند کلاب هاوس، اسپیس توییتر ورژن بتایی از جدیدترین ویژگی صدامحور این برنامه است. این گفت‌وگوی صوتی که جایگزین توییت‌های ۲۸۰ کاراکتری پلتفرم شبکه اجتماعی قدیمی توییتر شده، برای هرکسی که دستگاه iOs دارد فعال است اما تنها در گروه انتخابی توییتر می‌توانند از اسپیس برای شروع مکالمه استفاده کنند.
Caffeine
سال راه‌اندازی: در سال ۲۰۱۶ ساخته و در سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد
تعداد کاربر: نامعلوم
برنامه Caffeine.tv پلتفرمی است که با طراحان سابق اپل ساخته شده و این امکان را به شما می‌دهد تا برنامه‌هایی را برای دنبال‌کنندگان و دوستان خودتان بسازید. این برادکست‌ها در فید نشان داده می‌شوند که می‌توانید با شکلک یا نظر نوشتن، واکنش به آنها نشان دهید. همراه با برادکست‌های ویدئویی زنده، شما می‌توانید صفحه نمایش تلویزیون یا کامپیوترتان را استریم کنید و همزمان هم بازی کنید. این ویژگی Caffeine باعث شده تا رقیب جدی برنامه‌های بازی قدیمی مانند Twitch.tv شناخته شود. اگر پخش زنده می‌تواند باعث بیشتر دیده‌شدن اطلاعات محصولات و تولیدات شرکت شما شود، شاید زمان آن رسیده که با این برنامه
آشنا شوید.
Instagram Reels
سال راه‌اندازی: ۲۰۲۰
تعداد کاربر: نامعلوم
نمی‌توانیم انکار کنیم که تیک تاک در سال ۲۰۱۷ توانست بازی شبکه‌های اجتماعی را تغییر دهد. این برنامه همچنان در صدر فهرست معرفی پلتفرم‌های کاربردی برای سال ۲۰۲۲ است چراکه به‌طور مداوم در حال ابتکار است و به مخاطبان جدیدتری معرفی می‌شود. در سال ۲۰۱۹، فیسبوک متوجه ترند شدن تیک تاک شد و با Lasso خودی نشان داد اما این تلاش را برای ساخت اتاق ریلزهای اینستاگرام متوقف کرد.
Houseparty
سال راه‌اندازی: ۲۰۱۶
تعداد کاربر: بیش از ۲۰ میلیون
هاوس پارتی برنامه پیام‌رسان گروهی ویدئویی است که امکان چت ویدئویی را که می‌تواند همزمان میزبان ۸ کاربر باشد، فراهم می‌کند. برای آن‌که چت بامزه‌تری داشته باشید، می‌توانید همزمان که در گفت‌وگوی زنده هستید، از فیلترهای ویدئو، استکیرها و دیگر افکت‌های بامزه استفاده کنید. اگرچه این برنامه تنها چند سال است که راه‌اندازی شده، مراحل بسیاری را از سر گذارنده و اخیرا هم در علاقه و کاربران تکان‌های شدیدی خورده‌است. رفتارهای مشتریان در فضای دیجیتال به‌سرعت در حال تغییر است و تجارت‌هایی که بتوانند خودشان را با شبکه‌های اجتماعی جدید وفق دهند، موفق خواهند بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *