شهرام ناظری با «بانگی عجب» می آید

سایت بدون – قراراست آلبوم صوتی و تصویری جدید شهرام ناظری با نام «بانگی عجب» بزودی منتشرشود. این آلبوم ذیل پروژه‌ای با عنوان «در آن جهان که منم» تولید می‌شود تا برای نخستین بار در ایران و چند کشور خارجی به‌صورت همزمان به‌صورت اینترانتی پیش فروش شود و در اختیارعلاقه‌مندان قرار بگیرد.
این خبری بود که چندی پیش در کنسرت مشترک شهرام ناظری و دولتمند خالف، هنرمند تاجیک، نوید آن داده شد. شهرام ناظری این روزها سرگرم تور کنسرت‌های خود در بریتانیاست؛ پروژه‌ای با نام «زبان عشق» که اجراهایی در منچستر، دانشگاه آکسفورد و همچنین اجرای مشترکی با «دولتمند خالف» در تالار بزرگ باربیکن لندن را دربرمی گیرد. پروژه «زبان عشق» تلاش دارد تا نقش برجسته و بی‌نظیر شعر فارسی، در پرورش و بیان مفهوم عشق و مهر و وفاق اجتماعی را نمایان کند. در این پروژه قرار است ۳۰ نفر از شاعران فارسی‌زبان در هزاره اول شعر فارسی از «بایزید بسطامی» تا «بیدل دهلوی» معرفی شوند و نشست‌ها و برنامه‌های پژوهشی درباره این سی شاعر برگزار شود. «زبان عشق» که متکی بر کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو (۲۰۰۳) است، در نظر دارد بر مفاهیم «عشق، صلح و وفاق اجتماعی» در آثار شاعران فارسی‌سرا متمرکز باشد.
در ابتدای این کنسرت، شهرام ناظری و دولتمند خالف، قطعاتی از شاهنامه فردوسی را اجرا کردند که به اهمیت سخن و زبان فارسی اشاره داشت و سپس تصنیف‌های دیوانه شو، بهار جان‌ها، بنمای رخ و شیدا شدم را به‌صورت دوخوانی با یکدیگر اجرا کردند.شهرام ناظری در این کنسرت آهنگ‌هایی به زبان کردی خواند و سه تار نوازی کرد وخالف قطعه «از خاک بلند تاجیکستانیم ما» را به اجرا درآورد و قیچک نواخت.

لطفا با لمس عکس زیر عضو کانال تلگرامی بدون شوید
Image result for telegram

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *