شیوه دلبری و مترو آشوبی» منتشر شد /مترونوشت‌های یک روزنامه‌نگار را بخوانید

سایت بدون -کتاب «شیوه دلبری و مترو آشوبی» اثر احسان محمدی روزنامه‌نگار منتشر شد. این کتاب شامل ٧٠ روایت کوتاه و نتیجه مشاهدات نویسنده طی سال‌ها از ماجراهای رخ‌داده در متروی تهران و کرج است که با زبانی ساده و طنزآمیز منتشر شده است.
منصور ضابطیان، مجری، نویسنده و برنامه‌ساز صداوسیما در مقدمه این کتاب نوشته: «بررسی یادداشت‌های احسان محمدی در کتاب «شیوه دلبری و متروآشوبی» علاوه بر آن‌که ما را با نگاه ویژه او آشنا می‌کند، می‌تواند به‌عنوان سندی از وضع اجتماعی تهران دهه ٩٠ به یادگار بگذارد. نمی‌دانم کسانی که سال‌های بعد این کتاب را ورق بزنند درباره تهران امروز چه نگاهی پیدا خواهند کرد. آیا آنها از حضور فروشندگانی که ‌هزارو‌یک چیز در مترو می‌فروشند، تعجب خواهند کرد؟ و اگر آری این تعجب از چیست؟ از این‌که در دوران کسانی بوده‌اند که پولی می‌گرفته‌اند، جنس تحویل می‌داده‌اند؟ (کاری که حتی همین امروز هم دارد شیوه‌ای جدیدتر پیدا می‌کند) یا این‌که تعجب‌شان از شنیدن نام کالاهایی منسوخ مثل هندزفری و هولدر و سفره پلاستیکی است؟» به گفته صالح رامسری، مدیر انتشارات معین که این کتاب را منتشر کرده، استقبال خوانندگان از این اثر غافلگیرکننده بوده و درحالی‌که کمتر از یک هفته از انتشار آن می‌گذرد، به احتمال فراوان در چند روز آینده چاپ دوم آن روانه بازار خواهد شد.
احسان محمدی، نویسنده این کتاب، روزنامه‌نگار و دانش‌آموخته دکترای فرهنگ و ارتباطات است و پیش از این نیز کتاب‌های «جنگ بود»، «گنجینه پنهان» و «مارکز در تاکسی» از او منتشر شده است. کتاب «شیوه دلبری و مترو آشوبی» که در ١٨۴صفحه نوشته شده است، به قیمت پشت جلد ٢۵ هزارتومان از کتابفروشی‌های معتبر قابل تهیه است. ع

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *