ضد زلزله‌ترین آسمان‌خراش جهان را بشناسید

https://cdn.forbes.com.mx/2018/11/torre-reforma-640x360.jpg

به دنبال برگزاری یک رقابت بین‌المللی معماری مشهور به‌نام به دی‌ای‌ام در آلمان، ضدزلزله‌ترین ساختمان دنیا که در طراحی و ساخت آن از فناوری تازه‌ای استفاده شده، مشخص شد.
سایت بدون – شرکت LBR&A Architectos برنده این رقابت است که ساختمان Torre Reforma  را طراحی و ساخته است. این ساختمان بلندترین ساختمان شهر مکزیکوسیتی است که ارتفاع آن به ۲۴۶ متر می‌رسد. انتخاب این ساختمان با بررسی بیش از ۱۰۰۰ برج بلند در دو سال اخیر صورت گرفته است. طراحی ظاهر این ساختمان تفاوتی با ساختمان‌های عادی ندارد و فقط در یک‌سوم بالایی آن است که ظاهر ساختمان شبیه یک گونیاست. بخش پایینی این ساختمان به قسمت‌های مختلفی تقسیم شده که می‌تواند کاربری‌های مختلفی داشته باشد. یکی از این بخش‌ها یک باغ کوچک و دیگری یک ساختمان تاریخی است که بازسازی شده و در قالب لابی اصلی آسمان خراش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ساختمان مذکور استاندارد ال‌ای‌ای‌دی را هم به دست آورده که نشان دهنده حداکثر میزان سازگاری آن با محیط‌زیست و امکان بازیابی و استفاده مجدد از آب باران در درون آن برای تهویه و… است. در این ساختمان توربین‌های کوچک بادی هم برای کاهش مصرف برق و استفاده از روشی جدید برای تولید الکتریسیته وجود دارد. بخشی از دیوارهای این ساختمان در عمق ۶۰ متری زمین فرو رفته‌اند که قابلیت ضدزلزله آن را تقویت کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *