طرح جلدِ تاثیرگذارِ مجله تایم به یاد قربانیان نژادپرستی در آمریکا

سایت بدون – هفته‌نامه تایم، عکس جلد صفحه اصلی خود را به یک نقاشی اختصاص داده که به قربانیان نژادپرستی و اعتراضات سراسری به قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا اشاره دارد.

طرح جلدِ جدیدترین شماره از هفته‌نامه تایم، نقاشی جدیدی از تیتوس کافار، هنرمند سیاه‌پوست آمریکایی است که در آثارش به مسائل سیاه‌پوستان آمریکا می‌پردازد و در آن مادری با چهره‌ای رنجور تصویر شده است که کودکش را به آغوش کشیده اما شکل کودک از روی بوم نقاشی بریده شده تا به نوعی فقدان او را برای مادر پررنگ کند. 

در حاشیه قرمز جلد مجله تایم نیز نام ۳۵ زن و مرد آورده شده که به دلیل نژادپرستی نظام‌مند دولت آمریکا تاکنون، اغلب به دست نیروهای پلیس کشته شده‌اند.

تیتوس کافار در توضیحی با عنوان «نمی‌توانم این نقاشی را به شما بفرشم» درباره این اثر نوشته است: «این مادر سیاه، آتش را در درک می‌کند. مادران سیاه پوست ناامیدی را درک می‌کنند. چیزی را در این دنیا نمی‌توانم تغییر دهم اما در این نقاشی می‌توانم این مادر را درک کنم. این به من آرامش می‌دهد .. نه امید، فقط آرامش. او با من در میان آتش‌های خشم قدم می‌زند. مادر سیاه من بار دیگر نجاتم می‌دهد. می‌خواهم مطمئن شوم که او دیده می‌شود. می‌خواهم مطمئن شوم داستان او روایت می‌شود و آمریکا این بار باید صدای او را بشنود.»

کشته شدن یک فرد سیاه پوست به نام جورج فلوید توسط پلیس آمریکا در تاریخ ۲۵ می در شهر مینیاپولیس موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی را در آمریکا و برخی دیگر از کشورهای جهان به راه انداخته است. 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *