طرز تهیه پاناکوتا؛ جذاب‌ترین دسر ایتالیایی

سایت بدون -پاناکوتا؛ این دسر جذاب ایتالیایی مدت هاست بین ما ایرانی‌ها جای خودش را باز کرده و به شدت معروف و پرطرفدار شده است.

پاناکوتا؛ این دسر جذاب ایتالیایی مدت هاست بین ما ایرانی‌ها جای خودش را باز کرده و به شدت معروف و پرطرفدار شده است. دستور پخت این دسر جذاب را به شما آموزش می‌دهیم

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا:

  • خامه صبحانه: ۴۰۰ گرم
  • شیر: ۱ پیمانه
  • پودر ژلاتین: ۳ قاشق چایخوری
  • شکر: ۱/۲ پیمانه
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه و دستور پخت پاناکوتا:

۱. برای تهیه پاناکوتا ابتدا یک و یک دوم پیمانه شیر را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود ولی مراقب باشید نجوشد.

۲. وقتی شیر گرم شد مقداری از آن را (حدودا یک پیمانه یا کمتر) روی بخار کتری یا سماور یا … قرار دهید (روش بن‌ماری) و به آرامی و کم کم پودر ژلاتین را به شیر اضافه کنید. به سرعت بهم بزنید تا پودر ژلاتین گلوله نشود و به خوبی با شیر مخلوط شود.

۳. وقتی شیر با ژلاتین به خوبی مخلوط شد، آن را به قابلمه حاوی مابقی شیر برگردانید و کمی هم بزنید. همانطور که قابلمه روی حرارت ملایم است، دقت کنید که مایه شما نجوشد. اگر مایه شما به حد جوش رسید باید آن را مدت کوتاهی از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود و دوباره ادامه دهید.

۴. در ظرفی جداگانه شکر را در خامه بریزید و با هم مخلوط کنید. به قدری هم بزنید تا خامه ساختاری یک دست پیدا کند.

۵. حالا مخلوط خامه و شکر را به قابلمه شیر روی حرارت ملایم اضافه کنید، وانیل را بیفزایید و به خوبی بهم بزنید تا یک دست شود.

۶. وقتی مایع یک دستی حاصل شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مایع را در ظرف سرو یا قالب مورد نظرتان بریزید. کمی که خنک تر شد آن را در یخچال بگذارید تا ببندد و سفت شود.

۷. برای تهیه سس میوه روی پاناکوتا، میوه‌های مورد نظرتان را از قبل در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس میوه های یخ زده را با دو قاشق غذاخوری پودر قند در مخلوط کن یا میکسر بریزید تا یک دست شوند. سس شما حاضر است. موقع سرو روی پاناکوتا بریزید و نوش جان کنید.

منبع:ایرنا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *