عجیب ترین سووال تاریخ جهان /رییس اینتر پل کجاست؟

http://www.hkfinancialnews.com/wp-content/uploads/2018/10/44760/missing-interpol-president-meng-hongwei-under-investigation-in-china.JPG

سایت بدون -«لیون» مقر دائمی پلیس اینترپل است و همسر «منگ هانگوی» رئیس اینترپل در ساختمانی در مرکز این شهر به همراه بالاترین مقام پلیس بین‌الملل و فرزندش زندگی می‌کند. این خانواده چینی در حالی به لیون آمدند که پلیس بین‌الملل از سال ۲۰۰۰ میلادی سرنوشتی متفاوت یافت به طوری که با تزریق پول و در عین حال ساختاری جدید در دوران رونالد نوبل، شبحی از یک ابرپلیس در جهان خلق شد اما به واقع این نهاد چندان هم در پیشبرد اهدافش موفق نبوده است و کشورهای بزرگ جهان طی سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند از این نهاد برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند. خانواده هانگوی از سال ۲۰۱۶ زندگی خوبی را در لیون تجربه کرده بودند، چرا که معاون سابق امنیت داخلی چین که به سمت رئیس پلیس بین‌الملل انتخاب شده بود دیگر مجبور نبود در شهر پرترافیک و آلوده پکن زندگی کند. زندگی در لیون آرام و بی‌سر و صدا بود تا جایی که ماه سپتامبر پلیس فرانسه گزارشی عجیب را دریافت کرد. ظاهرا رئیس اینترپل یک ماه است به خانه بازنگشته و مفقود شده است. کسی از او خبر ندارد و همسرش می‌گوید این مرد چینی اهل خانواده از زمانی که به چین رفته دیگر بازنگشته است. پلیس فرانسه گفته است درباره این موضوع تحقیق خواهد کرد. هانگوی ۶۴ ساله نوامبر ۲۰۱۶ به ریاست اینترپل انتخاب شد و دوره مسؤولیتش تا سال ۲۰۲۰ ادامه دارد. پس از انتشار این خبر، دفتر اینترپل با صدور بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: مقام‌های فرانسه و چین پیگیر وضعیت آقای منگ هستند. دبیرخانه دائمی پلیس بین‌الملل مسؤولیت تمام وقت ادامه کار سازمان را بر عهده دارد. این نهاد بین‌المللی توضیح دیگری درباره ناپدید شدن رئیس خود نداده است.
در همین حال رویترز به نقل از یک مقام آگاه می‌گوید رئیس اینترپل پس از ورود به چین توسط دولت این کشور برای پاسخگویی به برخی سوالات به مکانی نامعلوم فرستاده شده است.
اینترپل در دوران مسؤولیت منگ هانگوی
هانگوی در حالی ریاست اینترپل را بر عهده گرفت که در دوران مسؤولیتش در چین عملا تمام نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور را به دلیل مقام حساسش زیر کنترل خود داشت. گفته می‌شود هانگوی نخستین پلیس چینی است که به این مقام رسیده است و می‌تواند بر پلیس‌های ۱۹۲ عضو اینترپل کنترل و نظارت داشته باشد اما مساله جالب درباره هانگوی آن است که وی پیش از آنکه به ریاست اینترپل انتخاب شود چین را ترک کرده و به فرانسه آماده بود. پلیس فرانسه می‌گوید هانگوی در اروپا نیست و کسی درباره وی اطلاعی ندارد و تمام شواهد نشان می‌دهد او قاره سبز را ترک کرده است. حضور هانگوی برای چین یک مزیت هم به حساب می‌آمد، زیرا دولت شی جین پینگ در حال بازداشت و بازگرداندن مدیران و سیاستمداران فاسدی است که این کشور را ترک کرده‌اند به همین جهت هانگوی می‌توانست در دستگیری و بازگرداندن آنها به چین نقشی کلیدی ایفا کند اما به یکباره چه اتفاقی رخ داده است که رئیس اینترپل آن هم در سفرش به چین ناپدید می‌شود؟ این از جمله سوالاتی است که باید به آن پاسخ داده شود.
روز گذشته (جمعه) یکی از مقامات فرانسوی که خواست نامش فاش نشود خبر ناپدید شدن رئیس پلیس بین‌الملل را رسانه‌ای کرد و به سرعت این خبر به صدر اخبار بین‌الملل مبدل شد. بسیاری می‌گویند گروه‌های مخالف رئیس جمهور چین که در این کشور در تلاشند وی را تضعیف کنند در این ربایش نقش داشته‌اند اما چین هنوز هیچ واکنش رسمی به این ادعاها نشان نداده است.
آخرین مأموریت‌های اینترپل در دوران هانگوی
اینترپل بتازگی لیستی را از تروریست‌هایی منتشر کرده است که در اروپا و دیگر بخش‌های جهان زندگی می‌کنند. این تروریست‌ها در عملیات‌های مختلف علیه مردم ایران اقدام کرده‌اند و بعضا در برخی کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند. حمله تروریستی گروهی از افراد مسلح در شهر اهواز ایران بهانه‌ای شد تا این لیست تروریستی بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد. گفتنی است این تروریست‌ها که عموما سرکردگان جریان‌هایی هستند که با شبکه‌سازی و استفاده از حمایت‌های مالی کشورهای چون عربستان و امارات جهت ناامن کردن ایران تلاش می‌کنند، توسط پلیس محلی برخی کشورهای میزبان حتی پیگرد قانونی هم نمی‌شوند. نباید از نظر دور داشت که ۵۲ ایرانی در لیست اینترپل دیده می‌شوند.
بتازگی اینترپل یکی از وزرای سابق رومانی را که به اتهام فساد مالی از کشورش فرار کرده بود در کاستاریکا دستگیر کرد. اقدامات متعددی تاکنون از سوی اینترپل انجام شده است که جز این وزیر رومانیایی چندین فرد اختلاسگر دیگر در کابینه رومانی دستگیر شده و به کشورشان بازگردانده شده‌اند تا در دادگاه حاضر شوند.

تحت بازجویی

بر اساس گزارش روزنامه چینی “ساوث چاینا مرنینگ پست” به نقل از یک منبع آگاه، هانگوی هفته گذشته و بلافاصله پس از ورود به چین، تحت بازجویی قرار گرفته است.در همین حال، روزنامه فرانسوی لوموند نیز گزارش داد که مکان نگهداری رئیس اینترپل در چین مخفی نگه داشته شده است.هوانگوی ۶۴ ساله نوامبر ۲۰۱۶ به ریاست اینترپل انتخاب شد و دوره مسئولیتش تا سال ۲۰۲۰ ادامه دارد.وی پیش از این معاون وزیر امنیت عمومی چین بود و معاونت ریاست کمیسیون کنترل مواد مخدر و مدیر دفتر ضدتروریسم چین را هم در کارنامه خود دارد.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *