عربستان ستاره‌های کشتی‌کچ را گروگان گرفت/تنبیه به سبک بن‌سلمان



عربستان می‌خواهد مثل قطر و امارات در ورزش سرمایه‌گذاری کند، برای همین قصد خرید منچستریونایتد را دارد و قرار است مسابقه بوکس سنگین وزن بین روییس و جاشوا را برگزار کند اما در مسابقات کشتی کچ اتفاقی عجیب افتاده که می‌تواند به برنامه‌های آنها آسیب بزند


نزدیک به ۲۰۰ تن از ورزشکاران رشته کشتی‌کچ و دست‌‌اندرکاران این مسابقات، در عربستان سعودی برای ساعاتی گروگان گرفته شدند. این اتفاق به دلیل بروز اختلافات مالی میان رؤسای سازمان جهانی کشتی‌کچ و عربستانی‌ها و به تلاقی قطع شدن پخش زنده مسابقه «جواهر تاج» افتاد. گروگان گرفتن ستاره‌های کشتی‌کچ و ماندن آنها در عربستان سبب شد بسیاری از آنها نتوانند یک روز بعد در نمایش زنده در نیویورک شرکت کنند.
ماجرا از این قرار بوده که پس از قطع پخش زنده مسابقه جواهر تاج در عربستان سعودی به دلیل اختلاف بر سر مسائل مالی، سعودی‌ها از پرواز هواپیمای حامل ستاره‌های این رشته در فرودگاه ریاض جلوگیری کردند و بهانه نقص فنی هواپیما را آوردند. با این حال اکنون مشخص شده است که دلیل اصلی تأخیر در پرواز آنها، خشم حاکم عربستان، شاهزاده محمد بن ‌سلمان بوده که دستور داده ۱۷۵ ستاره کشتی‌کچ و عوامل برگزار‌کننده این مسابقات را از هواپیما خارج کنند و آنها را برای ۶ ساعت روی سنگفرش بنشانند.
مشکل مالی هم مربوط به طلب ۵۰۰ میلیون دلاری سازمان جهانی کشتی‌ کچ می‌شده که پارسال دو نمایش در عربستان برگزار کرد اما نتوانست پولش را بگیرد.
طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، محمد بن‌ سلمان از تصمیم وینس مک‌ماهون رئیس مسابقات کشتی‌کچ برای قطع پخش زنده مسابقه جواهر تاج به دلیل طلب سال گذشته، عصبانی شده و باوجود توافق شتابزده طرفین که سبب شد مسابقه با تأخیری ۴۰ دقیقه‌ای روی آنتن برود، شاهزاده سعودی دستور داده که پرواز ۱۴ ساعته ستاره‌ها یک روز به تأخیر بیفتد. در این بین برخی از ستاره‌های کشتی‌کچ مانند هالک هوگان و تایسون فیوری که هواپیمای شخصی داشتند بدون هیچ مشکلی به کشورشان برگشتند اما آنهایی که قرار بود با یک پرواز از ریاض به آمریکا برگردند به دردسر افتادند و به همین دلیل آنقدر عصبانی شدند که قول دادند دیگر هرگز به عربستان برنخواهند گشت.
دیو ملتزر، خبرنگار ورزشی آمریکایی درباره این ماجرا به شبکه رادیویی رستلینگ آبزرور گفت، تنش‌ زمانی بالا گرفت که نیروهای نظامی سعودی به فرودگاه ریاض اعزام شدند و دستور تخلیه هواپیما را دادند. او گفت: «ورزشکاران احساس می‌کردند گروگان گرفته شده‌اند. هیچ کس آسیب ندید و صدمه نخورد اما واقعاً وضعیت بدی شکل گرفت.» برخی شاهدان می‌گویند، اگر دلیل تأخیر همانطور که ادعا شده، نقص فنی بوده، باید هواپیمای دیگر جایگزین می‌شد تا ورزشکاران را به آمریکا برگرداند.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *