علی دایی: من و شما می دانیم قرارداد اسکوچیچ در دفتر چه کسی بسته شده است

سایت بدون- علی دایی در تازه‌ترین صحبت هایش گفت: مردم باید بدانند چه فردی این انتخاب را برای تیم ملی انجام داده است. ما که می‌دانیم، مردم هم باید بدانند.

علی دایی، آقای گل فوتبال ملی جهان همیشه حامی تیم ملی بوده و این موضوع را در زمان سرمربیگری قلعه‌نویی، کی‌روش، ویلموتس و حتی افشین قطبی که جانشین خودش شده بود به همه ثابت کرد و هیچ وقت علیه تیم ملی و سرمربی آن موضع گیری نکرد. او این بار هم با وجود اینکه از انتخاب اسکوچیچ راضی نیست و تأکید می‌کند مربیان داخلی بهتر از او بودند، برای تیم ملی آروزی موفقیت می‌کند. تازه‌ترین صحبت‌های دایی را می‌خوانید:

علی‌آقا نظر شما راجع به انتخاب اسکوچیچ چیست؟
ابتدا باید بگویم مطمئناً آرزوی همه ما این است که تیم ملی دوباره به جام جهانی صعود کند و حالا هم برای سربلندی تیم ملی کشورم در مسابقات پیش‌رو آرزوی موفقیت می‌کنم، اما متأسفانه انتصاب‌ها براساس مسائل غیرفوتبالی صورت می‌گیرد و مسائل فنی نقشی در انتخاب‌ها ندارد.

بیشتر توضیح می‌دهید؟
تا چند روز قبل قرار بود مربی ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، اما به یک‌باره اسکوچیچ، بعد از یک روز مذاکره انتخاب می‌شود. اگر از تمام اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بپرسید، متوجه خواهید شد که نظر هیچ یک از این عزیزان، روی اسکوچیچ نبوده است. شما بروید و ببینید اسکوچیچ بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی، چه بازی‌ای را در لیگ، از نزدیک تماشا کرده است، بعد می‌فهمید چه کسانی او را به تیم ملی آوردند. انتخاب اسکوچیچ به هیچ عنوان فوتبالی نبوده است.

شما در مصاحبه‌ای تأکید کردید چند نفر از هیئت‌رئیسه فدراسیون با شما صحبت کرده بودند ولی یکی از افراد آگاه در فدراسیون که البته دوست نداشته اسمش فاش شود، کلاً گفته شما گزینه فدراسیون نبودید.
این آقای آگاه اول جرأت داشته باشد اسمش را بگوید تا من بگویم کدام یک از اعضای هیئت‌رئیسه با من صحبت کردند و حتی نشست داشتیم!

یعنی حضوری هم با اعضای هیئت‌رئیسه دیدار داشتید؟
بله. یکی از اعضای هیئت‌رئیسه با من حضوری صحبت کرد. دو نفر دیگر از اعضای هیئت‌رئیسه هم با من تلفنی صحبت کردند که به احترام این اعضا اسم‌شان را نمی‌آورم. قطعاً این سه نفر به نمایندگی از کل هیئت‌رئیسه با من حرف زده‌اند و این آقای آگاه در این خصوص آگاهی لازم را ندارد و به نظر می‌رسد بیشتر ناآگاه است!

علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد صحبت‌های شما که گفته اید فدراسیون مرا انتخاب کرد، اما وزارت ورزش مخالف بود، گفته هر کسی حق دارد دیدگاه خودش را بگوید، اما باید احترام یکدیگر را حفظ کنیم. سرمربی را فدراسیون انتخاب کرده و این را تکذیب می‌کنم که وزارت با انتخاب او مخالفت کرده باشد.
به علی‌نژاد باید بگویم آن آقازاده‌ای را که در انتخابات مربیان تیم ملی دخیل است، هم من به خوبی می‌شناسم، هم شما بهتر او را می‌شناسید و کسانی که راجع به صلاحیت من صحبت می‌کنند را هم من می‌شناسم و هم شما. بگذارید احترام‌ها باقی بماند و اسراری که در دل ما هست، برای همیشه در دل خودمان بماند. من و شما می‌دانیم که قرارداد اسکوچیچ در دفتر چه کسی و با حضور چه کسانی امضا شد.

در طول یک ماه گذشته آقایان اصفهانیان و شیعی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصاحبه و تأکید کردند شما و قلعه‌نویی کاندیدای مربیگری در تیم ملی هستید، چه اتفاقی افتاد که ناگهان اسکوچیچ سرمربی شد؟
دقیقاً سؤال من همین است که چرا وقتی اسم من و قلعه‌نویی مطرح بود و این دو عضو محترم هیئت‌رئیسه فدراسیون که شما اسم‌شان را آوردید هم این موضوع را تأکید کرده بودند، دوستان یک بار هم تکذیب نکردند ولی حالا می‌گویند اسم ما اصلاً مطرح نبوده و حتی جرأت ندارند اسم خودشان را هم بگویند. به این دوستان پشت‌میزنشین باید بگویم شماها رفتنی هستید و علی دایی‌ها ماندنی.

وقتی هیئت‌رئیسه نظرش روی شما مثبت بوده، چه اتفاقی افتاد که ناگهان دراگان اسکوچیچ سرمربی شد؟
دقیقاً باید مشخص شود انتخاب‌ها را چه کسی انجام داده است؟ اگر تیم ملی نتیجه نگرفت چه کسی پاسخگو است؟ مردم باید بدانند چه فردی این انتخاب را انجام داده است. ما که می‌دانیم، مردم هم باید بدانند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟
وقتی صلاحیت فردی مثل من را حراست رد می‌کند و نمی‌خواهند من در تیم ملی باشم، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. البته دلایل این رد صلاحیت را خودم می‌دانم. حرف من این نیست که چرا سرمربی نشدم. حرفم این است که سه عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون با من حرف زدند و من هم آمادگی کامل برای کمک به تیم ملی را داشتم. شاید اگر با فدراسیون فوتبال صحبت‌های نهایی را هم انجام می‌دادم، به توافق نمی‌رسیدیم، اما اینکه می‌گویند صلاحیتت تأیید نشد، فشار به آدم می‌آورد. نهادهایی که باید صلاحیت من را تأیید کنند، نهادهای اطلاعاتی رسمی کشور هستند که از فدراسیون فوتبال می‌خواهم از این نهادها صلاحیت من را بگیرند.

حرف پایانی شما را می‌شنویم.
الان که تمام دلخوشی مردم ما فوتبال است و این مقوله می‌تواند به جامعه نشاط بدهد، چرا مردم را از خوشحالی محروم می‌کنید؟ همان‌طور که پیش از این هم گفتم متأسفانه در برخی از انتصاب‌ها، بعضی از آقازاده‌ها دخیل هستند. درباره ویلموتس هم یک نفر باید ورود کند که مشخص شود ویلموتسی که آخرین قراردادش ٧۵٠ یا ٨۵٠ هزار دلار بوده است، چطور به یکباره قرارداد ٢میلیون و ۲۵۰ هزار دلاری برای یک سال منعقد می‌کند؟ این مربی با دستیارانش ٣ میلیون دلار در این وضعیت اقتصادی، خرج روی دست فوتبال ایران گذاشت. ٣ میلیون دلار حدود ۴۵ تا ۵٠ میلیارد تومان می‌شود. او به تازگی مبلغ ۶ میلیون دلار هم غرامت خواسته که اگر یک حساب ساده انجام بدهید متوجه می‌شوید برای ویلموتس، فدراسیون فوتبال باید ١۴٠میلیارد تومان (۹ میلیون دلار) بپردازد. با این شرایط هیچ‌کس هم پاسخگو نیست!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

یک دیدگاه

  1. هوادار فوتبال

    اینا عادتشونه به شعورمردم توهین کنن،حالا که علی دایی توی فوتبال زیادی بود که دیگه نیست دیگه دردتون چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *