عملکرد ضعیف جانشین سرمربی استقلال در اسپارتاپراگ/ چکی ها اکنون آرزوی بازگشت استراماچونی را دارند

سایت بدون – شروع لیگ جمهوری چک برای اسپارتاپراگ خوب پیش نرفته و این تیم با گذشت ۱۳ هفته از آغاز این رقابت‌ها در رتبه هفتم جدول قرار دارد و تقریبا نصف اسلاویا، همشهری صدرنشین خود امتیاز جمع کرده است. حالا رسانه‌های این کشور به مقایسه عملکرد واچلاو جیلک، سرمربی کنونی این تیم با آندره‌آ استراماچونی که دو فصل پیش هدایت این تیم را برعهده داشت پرداخته‌اند و آمار نشان می‌دهد جیلک از سرمربی کنونی استقلال نیز شروع ضعیف‌تری در لیگ داشته است.

 سقوط پس از ۲ سال

پس از اینکه استراماچونی در میانه‌های فصل از اسپارتاپراگ برکنار شد رسانه‌های این کشور به‌شدت به انتقاد از او و رفتارهایش پرداختند و او را مقصر ناکامی‌های اخیر این تیم می‌دانستند. این انتقادها با وجود گذشت حدود دو سال از جدایی او هنوز هم ادامه دارد و گهگاه مطالبی علیه او در نشریه‌های جمهوری چک چاپ می‌شود. این بار اما اوضاع تیم به حدی خراب است که آمار به سود مربی ایتالیایی است و ناکامی‌های اخیر باعث شده تا هواداران به همان نتایج دو فصل قبل هم راضی باشند.

اسپارتا پیش از تعطیلات بازی‌های ملی یک برد خوب و پرگل کسب کرد و با چهار گل کاروینا را شکست داد. با این نتیجه به نظر می‌رسید تیم از بحران خارج شده است. این اما پایان مشکلات نبود و آنها روز یکشنبه برابر تپلیس به تساوی یک – یک رسیدند تا دوباره انتقادها آغاز شود. سایت «نوا اسپورت» جمهوری چک در این باره می‌نویسد: «آمارها به‌گونه‌ای است که حتی از زمان استراماچونی که محبوبیت زیادی نیز نداشت، بدتر است و او به مراتب با اسپارتا نتایج بهتری گرفته بود. اوضاع کاملا مشخص است. سرمربی ایتالیایی پس از ۱۳ بازی نشستن روی نیمکت تیم ۲۲ امتیاز کسب کرده بود و جیلک با تیم کنونی‌اش چهار امتیاز کمتر به دست آورده است. دو سال پیش اوضاع تیم در جدول هم بهتر بود. تیم در همین برهه از فصل در رتبه پنجم قرار داشت اما حالا در رده هفتم ایستاده، علاوه‌بر اینکه ۱۷ امتیاز نیز از اسلاویاپراگ کمتر امتیاز دارد. در آن زمان استراماچونی با همین نتایج، انتقادهای زیادی را تحمل می‌کرد و درنهایت تنها ۶ بازی دیگر روی نیمکت تیم نشست.»

 فعلا حمایت

مدیران باشگاه اسپارتا با وجود این نتایج هم‌اکنون پشت سرمربی خود ایستاده و از او حمایت می‌کنند. توماس روسیچکی، مدیر ورزشی سرشناس این باشگاه می‌گوید: «ما به کاری که جیلک انجام می‌دهد باور داریم. تقریبا هر روز در کنار تیم هستم و از نزدیک می‌بینم که او چگونه با بازیکنان کار می‌کند، چه چیزی از بازیکنان می‌خواهد و اینکه چگونه با آنها ارتباط برقرار می‌کند.»

خود جیلک هم به نظر چندان نگران نیست و پس از توقف تیمش در بازی این هفته گفت: «به نظرم نمایش بدی نداشتیم. حریف تهاجمی بازی می‌کرد اما نتوانستیم برتری خود را تا پایان بازی حفظ کنیم و در آخرین دقایق گل خوردیم.» البته اسلاویاپراگ که چهارشنبه شب در لیگ قهرمانان به مصاف بارسلونا رفته تیم بسیار گران‌قیمت‌تری نسبت به اسپارتا است اما باید دید سران باشگاه تا چه زمان نتایج تیم را تحمل می‌کنند. جالب اینکه استراماچونی که در آن زمان تا این برهه نتایج بهتری گرفته بود تنها ۶ هفته دیگر روی نیمکت این تیم نشست و در این ۶ بازی هم سه برد، دو تساوی و تنها یک شکست در کارنامه‌اش ثبت شد اما درنهایت سران باشگاه حتی تا پایان فصل هم به او فرصت ندادند و در پایان هفته نوزدهم تصمیم به برکناری مربی کنونی استقلال گرفتند. شاید این بار بومی بودن مربی باعث شود تا زمان بیشتری در اختیار داشته باشد و به کمک روسیچکی که یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال این کشور بوده و سابقه حضور در تیم‌های بزرگی چون دورتموند و آرسنال را در کارنامه دارد و سال‌ها در همین اسپارتاپراگ بازی کرده بتواند تیم را از شرایط بحرانی کنونی خارج کند.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *