عید امسال چه سریال هایی از تلویزیون پخش می شود؟/منهای پایتخت و کلاه قرمزی

سایت بدون – ویژه‌برنامه‌های مناسبتی تلویزیون، بزرگ‌ترین رویدادهای صداوسیما در طول سال است؛ از جمله مهم‌ترین این مناسبت‌ها عید نوروز است که رسانه ملی تلاش دارد بهترین آثار خود را در این زمان روی آنتن بفرستد. از همین رو عمده مجموعه‌های مناسبتی تلویزیون در زمره آثار به‌یادماندنی رسانه ملی محسوب می‌شوند. مجموعه سریال‌های «پایتخت» و مجموعه «کلاه‌قرمزی» نیز از برنامه‌های نوروزی هستند که مخاطبان همچنان برای تداوم پخش آنها اقبال بالایی دارند و به همین جهت، تولید و پخش آنها به چندین فصل کشیده شده است. امسال خبری از سریال پایتخت نیست و بناست تنها یک مجموعه سینمایی از آن تولید شود و در شب اول عید روی آنتن برود. همچنین هیچ خبری از تیم ایرج طهماسب و حمید جبلی برای ساخت «کلاه‌قرمزی» مطرح نشده است. از همین رو مخاطبان باید منتظر سریال‌های جدید با مضامین تازه باشند. برنامه‌های تلویزیون برای نوروز ۹۸ تقریبا قطعی شده است و می‌توان از همین الان برای تماشای سریال‌های مورد علاقه برنامه‌‌ریزی کرد. هرچند بسیاری از کارشناسان فرهنگ و رسانه معتقدند، نوروز تنها ایامی است که به سبب تعطیلات طولانی‌مدت، مردم می‌توانند به دید و بازدید از هم پرداخته و تجربه‌هایی را در سفر و گردشگری به دست آورند که در روزمرگی این ایام قابل تحصیل نیست. اما به هر ترتیب بسیاری از علاقه‌مندان تلویزیون ایام عید را زمان مناسبی برای پیگیری برنامه‌های مناسبتی و سریال‌های جذاب سیما می‌دانند. نگاهی کلی به این سریال‌ها نشان می‌دهد امسال نوروز تلویزیون، مملو از مجموعه‌های طنز و با نشاط است که از فضاهای ملودرام و رویدادهای نه چندان شاد فاصله گرفته است.

شبکه یک سیما امسال با سریال «ن.خ» میزبان نوروزی مخاطبان خود است. این مجموعه به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی یکی از سریال‌های طنز تلویزیون را تشکیل می‌دهد. این مجموعه با بازی سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی‌عبداللهی، فریده سپاه‌منصور، نعیمه نظام‌دوست، سیاوش مفیدی و سیروس میمنت در ایام نوروز ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود.

سریال «ن.خ»

علاوه بر مجموعه «ن.خ»، فیلم تلویزیونی «پایتخت» نیز بناست برای شب عید از این شبکه روی آنتن برود. 

شبکه ۲، میزبان تیم سازنده سریال «پدر» یعنی زوج حامد عنقا و بهرنگ توفیفی است که پیش از این اقبال بالایی در میان مخاطبان داشتند. تاکنون هیچ جزئیاتی از جدیدترین همکاری عنقا و توفیقی منتشر نشده است و تنها گفته می‌شود محمدحسین لطیفی که کارگردان سریال نوروزی شبکه ۳ سیما است، سرپرستی نویسندگان مجموعه «ساده‌دلان» را نیز برعهده دارد. همچنین عنقا از این سریال به عنوان سریال خانوادگی که فضایی مفرح دارد، یاد کرده که درونمایه‌ طنز دارد اما سریالی طنز نیست.  این سریال همانند سال‌های گذشته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه ۲ پخش خواهد شد. شبکه ۳ امسال با یک سریال طنز میهمان خانه‌های مردم است، اثری مشترک به کارگردانی محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده که ساعت ۲۰:۴۵ از این شبکه روی آنتن می‌‎رود. به گفته نجف‌زاده داستان این سریال حول شخصیتی به نام کمال شهری است که مدیر ارشد یک وزارتخانه است و قصه هم از موضوعات روز جامعه است. هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، مهران رجبی، کریم قربانی و… دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. این مجموعه تلویزیونی در ۱۵ قسمت توسط مهران مهام تهیه می‌شود که امیرعباس پیام و مهدی روشن‌روان فیلمنامه آن را نگارش کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *