فاصله ۱۰ روزه پرسپولیس با جریمه و محرومیت

سایت بدون – اگر ادعا کنیم که تمام اتفاقات در باشگاه پرسپولیس به دلیل پرونده‌های شکایت برانکو و دستیارانش به فیفا به حالت تعلیق درآمده اصلا موضوعی نیست که در مورد آن غلو کرده باشیم. درواقع تمام کارمندان باشگاه به نوعی درگیر این پرونده شده‌اند و اگر امروز از هرکدام از مدیران و معاونان باشگاه سوالی درخصوص فعالیت‌های درحال انجام سوال شود قطعا پاسخ آن به بعد از روشن شدن پرونده کروات‌های اسبق این باشگاه موکول می‌شود.
البته موضوعی که در این بین عجیب توی ذوق می‌زند به‌هم ریختگی و هرج و مرجی است که در اداره این پرونده‌ها ایجاد شده و نشان می‌دهد که عدم داشتن سابقه مدیریتی در ورزش و همچنین ناشناخته بودن مشکلات این‌چنینی برای آنها باعث شده که آنها نتوانند به‌درستی روند این پرونده‌ها را پیش ببرند و حالا ممکن است به دلیل همین بی‌تجربگی، پرسپولیس با حکمی سنگین و تاریخی از سوی فیفا مواجه شود.  این مدیران که پیش‌تر از اینها دم از پرداخت به‌موقع مبلغ اعلام شده از سوی فیفا می‌زدند، بعد از ناتوانی در تسویه‌حساب با طلبکاران خارجی در زمان مقرر مدعی شدند که محرومیتی پرسپولیس را تهدید نمی‌کند، اما چند روز نگذشته بود که رسول‌پناه ادعا کرد نمی‌تواند در این خصوص هم تضمینی بدهد تا نگرانی بزرگ در بین هواداران سرخ ایجاد شود. حالا به نظر کار از این حرف‌ها گذشته و دیگر هر اقدامی هم نمی‌تواند مقابل آرای کمیته انضباطی فیفا قرار بگیرد، آرایی که می‌تواند قهرمان ۴ ساله ایران را نقره‌داغ کند.

 درخواستی که دیر ارسال شد

پرسپولیسی‌ها در نامه‌ای به فیفا درخواست دادند که بدهی دو مربی اسبق این تیم یعنی ایگور پانادیچ و زلاتکو ایوانکوویچ از مطالبات این تیم در فیفا پرداخت شود و البته نکته جالب اینجاست که پیش از موافقت کمیته مالی با این درخواست، مدیران پرسپولیس کار را تمام شده قلمداد کردند و تلاشی برای بستن این پرونده‌ها انجام ندادند.
در این خصوص یکی از افراد نزدیک به برانکو به «فرهیختگان» گفت: «اگر قرار بود این پول‌ها را فیفا بپردازد باید از یک ماه قبل درخواست خود را به فیفا ارائه می‌کردند، نه اینکه یک هفته مانده به زمان اجرای حکم تازه به فکر این بیفتند که درخواست خود را ارائه کنند. همان‌طور که فیفا در نامه‌ای به باشگاه تاکید کرده که این کار ممکن است پروسه زمانی خاصی را طی کند، مدیران پرسپولیس باید می‌دانستند که درخواست خود را حداقل یک ماه قبل از تاریخ سررسید حکم به فیفا ارسال کنند.»
حالا شنیده می‌شود که با توجه به پاسخ مثبت کمیته مالی فیفا برای پرداخت مطالبات ایگور و زلاتکو بعد از موعد مقرر، کمیته انضباطی زیربار نمی‌رود و احتمالا در حکم جدیدش مطالبات این دو دستیار برانکو را هم در نظر می‌گیرد که می‌تواند جرایم پرسپولیس را سنگین‌تر هم بکند. البته سرپرست باشگاه پرسپولیس بر این باور است که چون امور مالی فیفا درخواست‌شان را پذیرفته تهدیدی متوجه سرخ‌ها نمی‌شود.  بد نیست بدانید این مربیان در گفت‌وگو با دوستان نزدیک‌شان در ایران از شنیدن این موضوع تعجب کرده و اعلام کردند اگر مدیران پرسپولیس راست می‌گویند نامه‌ای که فیفا به آنها ارسال کرده را رسانه‌ای کنند.

 بدهی ۱۰۰۰ یورویی، پرونده مارکو را نبست!

پرسپولیسی‌ها پیش از اینکه زمان پرداخت سر برسد درنظر داشتند که پول زلاتکو و پانادیچ را از طریق درآمدهایشان در فیفا بپردازند و پرونده مارکو و برانکو نیر با پرداختی‌های باشگاه مختومه شود.
هرچند پرداخت بدهی دو دستیار برانکو از فیفا در زمان مقرر انجام نشد و بدهی برانکو هم به دلیل مبلغ بالایی که داشت، به حساب این مربی واریز نشد، اما در بین تمام این پرونده‌ها اتفاقی که در پرونده مارکو، مربی بدنساز اسبق سرخ‌ها رخ داد بسیار عجیب و غیرقابل توصیف است.  پرسپولیسی‌ها بابت قرارداد و همچنین آپشن‌های قرارداد این مربی بدنساز باید ۱۱۵ هزار یورو پرداخت می‌کردند و البته با توجه به حکم فیفا ۵ درصد جریمه دیرکرد نیز به این مبلغ تعلق می‌گرفت که با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که سرخ‌ها در کل ۱۲۱ هزار دلار به مارکو بدهی دارند، اما موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانید مدیران پرسپولیس تمام پولی که باید به حساب این مربی واریز می‌کردند را پرداخت کرده‌اند و تنها هزار یورو از این مبلغ باقی مانده که به حساب این بدنساز واریز نشده است.
حالا با توجه به همین مبلغ اندکی که به حساب مارکو واریز نشده، پرونده این مربی هم در فیفا مختومه نشده است و شاید این موضوع را بتوان یکی از دلایل مستند در ناتوانی مدیران در اداره پرونده‌های فیفا دانست. جایی که پرسپولیس می‌توانست با پرداخت هزار یورو حداقل از شر یک پرونده خلاص شود اما با بی‌تجربگی، این اتفاق رخ نداد.  جالب است بدانید در صورت اعلام وکیل این مربیان به فیفا حتی اگر یک یورو از مبلغ پرداخت نشده باشد برای فیفا همان معنایی را دارد که تمام پول پرداخت نشده است.

 ایگور و زلاتکو چقدر گرفته‌اند؟

درخصوص پرونده زلاتکو و ایگور پرسپولیسی‌ها تمام درآمدشان در فیفا را برای بستن این دو پرونده اختصاص دادند اما بازهم با آن نتوانستند این دو پرونده را مختومه کنند.
سرخ‌ها برای اینکه بتوانند با درآمدشان در فیفا بدهی دو مربی خود را بپردازند، باید حدود ۲۰ هزار دلار دیگر نیز تهیه می‌کردند تا بتوانند تمام بدهی این کمک مربی‌های اسبق خود را پرداخت کنند.
ظاهرا پرسپولیسی‌ها این مبلغ را تهیه کرده و به حساب این دو مربی ریخته‌اند، اما با توجه به عدم واریز مابقی مبلغ از سوی فیفا به حساب ایوانکوویچ و پانادیچ، این پرونده‌ها همچنان مفتوح است و می‌تواند برای سرخ‌ها دردسرآفرین شود.

 فاصله ۱۰ روزه با محرومیت و جریمه!

بعد از اینکه سرخ‌ها نتوانستند تا شانزدهم مردادماه بدهی‌های خود به مربیان کروات را بپردازند و چک‌هایی که به تاریخ روز از سوی باشگاه پرسپولیس در اختیار وکیل برانکو قرار گرفته بود به حساب نشست، وکیل این مربیان در نامه‌ای به فیفا اعلام کرد که چه مبالغی به حساب موکلانش واریز شده است.  حالا با توجه به اعلام وکیل کروات‌ها به فیفا باید منتظر این باشیم که این پرونده به مرحله صدور حکم برسد و ظاهرا فیفا هم در نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس این موضوع را متذکر شده که به دلیل عمل نکردن به تعهدات مالی در زمان مقرر از سوی فیفا، این پرونده به یکی از اعضای کمیته انضباطی سپرده شده است.  براساس شنیده‌ها با توجه به شفافیت این پرونده‌ها به احتمال فراوان رای کمیته انضباطی ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آینده صادر می‌شود که ممکن است جرایم و محرومیت‌های سنگینی را برای سرخ‌ها در پی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *