فالوورهای اینستاگرامی نشان می‌دهد اکثر لژیونرهای فوتبال ایران از باشگاه‌هایشان محبوب‌ترند

سایت بدون – مهدی طارمی بالاخره پس از مدت‌ها تلاش و سال‌ها انتظار توانست با یک باشگاه پرتغالی قرارداد امضا کند و به فوتبال اروپا برود. نکته قابل توجه اینجاست که باشگاه ریوآوه پرتغال در پیامی ضمن اشاره به لشگر اینستاگرامی ٢,١‌میلیون نفری مهدی طارمی ابراز امیدواری کرده که طارمی در زمین فوتبال هم مثل فضای مجازی موفق باشد و برای آنها خوب کار کند. جالب اینجاست که بدانید اینستاگرام باشگاه طارمی تنها ٢٨‌هزار نفر دنبال‌کننده دارد! همین اتفاق بهانه‌ای شد که درباره لژیونرهای ایرانی بنویسیم که اکثرا در باشگاه‌هایی توپ می‌زنند که طرفداران مجازی‌شان از بازیکنان ایرانی به‌مراتب کمتر است.
رضاییان و ابراهیمی محبوب‌تر از فوتبال قطر!
وقتی استادیوم‌های فوتبال درکشور قطر همیشه در هنگام برگزاری مسابقات با تعداد بسیار کم تماشاگران روبه‌روست، طبیعی است که به لطف سرمایه‌گذاری‌های بسیاری از مردم این کشور هنوز ارتباط بسیار خوبی با فوتبال برقرار نکرده‌اند، البته این نگرش با کارهای زیربنایی و قدرت‌گرفتن باشگاه‌ها و میزبانی جام‌جهانی درحال تغییر است. به ‌هرحال آنها توانسته‌اند به‌عنوان قهرمانی آسیا هم برسند. درچنین شرایطی به لطف پول خوبی که باشگاه‌های قطری هزینه می‌کنند، بازیکنان ایرانی خیلی دوست دارند به باشگاه‌های این کشور بروند. باشگاه‌هایی که معمولا اسم و رسمشان از لژیونرهای ایرانی کمتر است؛ مثلا رامین رضاییان با ١,۶ دنبال‌کننده اینستاگرامی در باشگاهی بازی می‌کند که زیر ١۵‌هزار نفر دنبال‌کننده اینستاگرامی دارد. کریم انصاری‌فرد یکی از کاپیتان‌های تیم‌ملی با ۴۴٣‌هزار نفر دنبال‌کننده به باشگاه السیلیه‌ای پیوسته که تا دیروز فقط ٩۵۶٨ دنبال‌کننده در این شبکه اجتماعی داشت. امید ابراهیمی هم با اینستاگرام ٩٣٢‌هزار نفری درشرایطی در آستانه میلیونی‌شدن است که باشگاه الاهلی قطر ١٠هزارو٨٠٠نفر دنبال‌کننده دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی دیگر لژیونر فوتبال ایران هم با ٩٢٩هزار نفر در باشگاهی توپ می‌زند که حساب رسمی اینستاگرامش ٢۶‌هزار نفر فالوور دارد.
این سه لژیونر فالوور زیادی ندارند!
در بین تمام لژیونرهای ایرانی تنها ٣ بازیکن هستند که تعداد فالوورهای اینستاگرامی آنها به پای حساب رسمی باشگاه نمی‌رسد. دونفر در فوتبال ترکیه توپ می‌زنند و یکی در آمریکا. اولی کسی نیست جز اللهیار صیادمنش. این ملی‌پوش جوان که به تازگی به باشگاه فنرباغچه ترکیه پیوسته، ٣۶۵‌هزار نفر دنبال‌کننده اینستاگرامی دارد و باشگاه مطرح او که یکی از سه تیم پرطرفدار ترکیه است، ۴,۵‌میلیون نفر! سیدمجید حسینی هم با ٢۵۴‌هزار نفر در باشگاه ترابزون اسپور دومین فصل حضور خود را سپری خواهد کرد. این باشگاه ۵٣۵‌هزار نفر دنبال‌کننده دارد. سومین‌نفر هم استیون بیت آشور است که با ١۴.٨‌هزار نفر عضو باشگاه لس‌آنجلس است که ٣٢١‌هزار نفر فالوور دارد.
آزمون رکورددار است
در بین تمام چهره‌های فوتبالی ایرانی، علی کریمی با ۴,٣‌میلیون نفر محبوب‌ترین چهره به حساب می‌آید و نفر دوم هم علی دایی است با ۴.١‌میلیون نفر! نکته قابل توجه اینجاست که در دوران اوج فوتبال آنها خبری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام نبود. با این حال در بین بازیکنان ایرانی که فوتبال بازی می‌کنند، سردار آزمون با ٣‌میلیون دنبال‌کننده بهترین وضع را دارد. باشگاه زنیت که از بهترین‌ تیم‌های روسیه به حساب می‌آید و با سردار قرارداد بسته، تنها ۵٧٠‌هزار دنبال‌کننده دارد. سعید عزت‌اللهی دیگر لژیونر شاغل در فوتبال روسیه با ١.٢‌میلیون طرفدار، ‌‌هافبک باشگاه روستوف است که تنها ٧۵.٨‌هزار نفر فالوور دارد.
جهانبخش ۵ برابر برایتون طرفدار دارد
علیرضا جهانبخش بدون تردید یکی از موفق‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است که بعد از درخشش در فوتبال هلند،‌ سال گذشته از آلکمار به تیم مطرح برایتون انگلیس ملحق شد. اینستاگرام علیرضا جهانبخش ١,٢میلیونی است و باشگاه برایتون در لیگ پرمخاطب انگلیس تنها ٢٢۴‌هزار نفر دنبال‌کننده دارد.
بلژیک هم شامل عرف می‌شود
لژیونرهای شاغل در فوتبال بلژیک زیاد نتوانسته‌اند برای خودشان فالوور دست‌وپا کنند. علی قلی‌زاده با ۶٨,٨‌هزار نفر و امید نورافکن با ۴١‌هزار نفر در باشگاه شارلوا توپ می‌زنند که ١۶.۶‌هزار نفر فالوور دارد. کاوه رضایی که از همین تیم به باشگاه مطرح بروژ رفت، ۶٧٧‌هزار طرفدار اینستاگرامی دارد و باشگاه مطرحش تنها ٨٨‌هزار نفر!
مورد تکراری برای دوقلوهای محمدی
میلاد محمدی بعد از چند‌سال حضور در روسیه امسال به تیم مطرح خنت بلژیک ملحق شد. میلاد با لشگر ٢٨١‌هزار نفری اینستاگرامی به باشگاهی ملحق شده که ۴٢,۴‌هزار نفر دنبال‌کننده دارد. برادر او مهرداد محمدی هم اخیرا بعد از ترک سپاهان به آوس پرتغال ملحق شد. مهرداد محمدی ١٣٣‌هزار فالوور دارد و باشگاه نه‌چندان بزرگ و مطرح او ١۵.۵‌هزار نفر!
امیرعابدزاده در پرتغال سراست، گوچی در قبرس!
امیر عابدزاده هم اینستاگرامش ٣١٧‌هزار دنبال‌کننده دارد و در باشگاه ماریتیمو پرتغال فوتبال بازی می‌کند که تنها ١۵,٢‌هزار نفر آن را حساب اینستاگرامی دنبال می‌کنند. همچنین رضا قوچان‌نژاد با اینستاگرام ١.٣میلیونی خود عضو باشگاه آپوئل قبرس است که ۴١.١ طرفدار دارد. سامان قدوس با ۵٢٠‌هزار نفر در آمیانس فرانسه بازی می‌کند که ٣٩.٣ دنبال‌کننده دارد و در نایت صادق محرمی مدافعی که به لطف حضور در پرسپولیس ۵۶٧‌هزار مخاطب اینستاگرامی دارد، ‌به باشگاه دیناموزاگرب تیم بزرگ کرواسی رفته که فقط ١٧۴‌هزار نفر طرفدار اینستاگرامی دارد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *