فرهاد مجیدی دارد بی نظمی را از استقلال دور می کند

سایت بدون – مدیران باشگاه استقلال، پس از اخراج شفر و پسرش، تیم را به دست فرهاد مجیدی جوان سپرد تا از یک سو وقت کافی برای انتخاب یک مربی خوب خارجی داشته باشند و از سوی دیگر اعتقاد داشتند که فرهاد مجیدی به دلیل شخصیت کاریزماتیک و محبوبی که دارد می‌تواند تیم را یک‌دست و حواشی به وجود آمده را مدیریت کند تا گزندی به استقلال نرسد اما حضور فرهاد مجیدی یک حسن بسیار بزرگ داشت آن هم پایه‌گذاری نظم و انضباط بود. موضوعی که استقلال تا پیش از حضور مجیدی با آن بیگانه بود و شفر مربی آلمانی بر عکس ذات آلمانی‌اش نتوانست نظم را در تیم اعمال کند. هر روز یک حاشیه و اتفاق جدید تیم استقلال را تحت‌الشعاع قرار می‌داد از صغیر تا کبیر قهر و آشتی‌ها بود که اتفاق می‌افتاد. به قول فوتبالی‌های قدیم، تیم، تیم نبود یک روز جنگ سر راهیابی به ترکیب اصلی بود، روز دیگر جنگ برای حضور در سفر خارجی. شاید اصلی‌ترین عاملی که باعث برکناری شفر شد همین ناتوانی در ایجاد نظم بود. شفر به دلیل سن بالایش کمی محتاط و مصالحه‌گر شده بود و از سوی دیگر روابط خاص پسرش و مشاوره‌های او روابط شفر و بازیکنانش را تحت تاثیر قرار داده بود. عمده تمرینات تیم در پشت در‌های بسته برگزار می‌شد و غیر از اعضای روابط عمومی باشگاه کسی از اتفاقات درون تیم آگاهی نداشت. استقلال تبدیل به جزیره‌ای محصور شده بود که جز بازی هیچ تصویر دیگری از آن مخابره نمی‌شد. آمدن فرهاد مجیدی به استقلال یک پیامد مثبت دیگر نیز داشت اینکه نقش ساشا شفر کمرنگ‌تر شد و ساشا دیگر نمی‌توانست دخالت‌های سابق را داشته باشد. آنالیزوری که قدرتی ماورایی داشت و تقریبا همه کاره تیم بود حالا نمی‌توانست مانند گذشته بتازد.
مجیدی با نقره داغ کردن قائدی نشان داد که اوضاع تغییر کرده است. تیغ تیز اصلاحات او به بدن گادوین منشا نیز برخورد کرد. با اعلام مجیدی منشا برای مدتی کوتاه از تیم کنار گذاشته شد و سپس مهدی رحمتی کاپیتان اول تیم به دلیل غیبت غیر موجه با جریمه روبه‌رو شد و در آخر همام طارق بازیکن عراقی استقلال به دلیل انضباطی کنار گذاشته شد. احکام و برخورد مجیدی به حدی جدی بود که در آخرین کنفرانس خبری‌اش پس از بازی با الدحیل، لباس استقلال را به تن عده‌ای گشاد دانست.
با بررسی رفتار فرهاد مجیدی به یک نکته می‌توان پی برد. او بزرگتر و با صلابت‌تر از همه وظیفه برخورد با خاطیان را دارد و در برابر نظم او، همه برابر هستند و روابط دوستانه نمی‌تواند معضلات بی‌انضباطی برخی را پوشش دهد. کاری که از دست شفر بر نیامد. مجیدی درست همان راهی را می‌رود که کریم باقری در پرسپولیس رفته است اما با این تفاوت که در پرسپولیس برانکو به باقری قدرت عمل بیشتری داد تا با بعضی حواشی بزرگ برخورد کند. کاری که اگر شفر زودتر انجام می‌داد سرمربی باقی مانده بود. کریم باقری و فرهاد مجیدی با نقشی مشابه کاتالیزور‌های فنی و اخلاقی دو تیم هستند و آنها آمده‌اند تا کسی دست از پا خطا نکند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *